سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۵۸
کد خبر: ۲۰۴۶۵
|
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۸۹ - ۱۴:۵۹
چند خبر کوتاه فرهنگي و ورزشي از آذربايجانشرقي/
نمايشگاه گروهي نقاشي روي سفال در خانه فرهنگ تبريز گشايش يافت.

 به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي، در اين نمايشگاه يكصد اثر نقاشي روي سفال به  نمايش گذاشته شده است.   

براساس اين گزارش فرشاد به آفرين، وحيد قنبري،‌ مهين عباسي، وحيده آقايي  فر، رقيه اسداللهي، رحيمه عليزاده، فريبا پايدار،‌ناهيد شجاعي و مرجان احمدي پايدار هنرمندان شركت كننده در اين نمايشگاه مي باشند. 

نمايشگاه ياد شده از بيستم تا بيست و سوم تيرماه جاري از ساعت 16 الي 20 در نگارخانه استاد ميرعلي تبريزي خانه فرهنگ تبريز برپاست. 

 

نمايشگاه خوشنويسي در تبريز گشايش يافت  

نمايشگاه خوشنويسي آثار "اكرم وفايي" در مجتمع فرهنگي و هنري تبريز گشايش يافت.   

 

در اين نمايشگاه 30  اثر خوشنويسي با موضوع نهج البلاغه و اشعار حافظ به صورت نستعليق نمايش گذاشته شده است.   

وفايي تاكنون در چندين نمايشگاه گروهي حضور يافته و اين نمايشگاه نخستين نمايشگاه انفرادي وي است.   

نمايشگاه ياد شده از بيستم تا بيست و چهارم تيرماه جاري از ساعت 15 الي 19 در نگارخانه استاد مقبلي مجتمع فرهنگي و هنري تبريز برپاست.

 

 

همايش نماز در شبستر برگزار شد   

با حضور رئيس ستاد اقامه نماز استان همايش نماز در مجتمع فرهنگي و هنري شهرستان شبستر برگزار شد.

 

در اين همايش  توسط ستاد اقامه نماز شهرستان شبستر و با همكاري اداره فرهنگ وارشاد اسلامي شهرستان شبستر برگزار گرديد،"شيرين زاده"سرپرست فرمانداري شبستر ،خواستار اقامه پرشور نماز جماعات در ادارات و حضور بيش از پيش در صفهاي نماز جمعه شدند .   

"محمد زاده" امام جمعه شهرستان شبستر نيز بر اهميت اقامه نماز در شهرستان تاكيد کرد و افزود : بايد بحث نماز را از دوران كودكي يعني از مهد كودكها،كودكستانها،مهد قرآنهاو مدارس ابتدايي شروع كنيم تا امروز بچه ها بابحث نماز آشناتر باشند.  

وي خاطر نشان کرد : خداوند نماز را وظيفه لاينفك مسلماني بيان کردند .   

در ادامه همايش  ضيائي رئيس ستاد اقامه نماز استان نيز بر داير نمودن نماز خانه در ادارات و همچنين برگزاري كلاسهاي آموزشي نماز در طول  سال بخصوص تابستان و  اقامه نماز بصورت جماعت تاکيد کردند .  

 

نمايشگاه فرهنگي "در مسير انتخاب" در منطقه آزاد ارس گشايش يافت

نمايشگاه فرهنگي "در مسير انتخاب" با محوريت آسيب شناسي فرهنگي در منطقه آزاد ارس بر پا شد.   

به گزارش روابط عمومي و اموربين الملل سازمان منطقه آزاد ارس فرهاد اسماعيلي با اعلام اين خبر گفت: اين نمايشگاه در راستاي آشنايي مردم و بخصوص جوانان و نوجوانان با مسايل روز و افزايش بصيرت فرهنگي و سياسي در آنان برگزار مي‌شود.   

وي افزود: اين نمايشگاه از 21 تيرماه به مدت 10 روز در محل مصلاي وحدت هاديشهر براي بازديد علاقمندان داير خواهد بود. وي ادامه داد: سازمان منطقه آزاد ارس توسعه فرهنگي و اجتماعي را در کنار توسعه اقتصادي و عمراني جزو وظايف خود مي داند و براين اساس تاکنون تلاش کرده است با اجراي برنامه هاي فرهنگي و ديني مناسب فرهنگ عمومي جامعه را همراه با توسعه اقتصادي منطقه ارتقا بخشد.   

وي افزود: در طول دو سال گذشته سازمان منطقه آزاد ارس بيش از 450 برنامه فرهنگي و اجتماعي را در سطوح مختلف جامعه اجرا كرده است.

نظر شما