پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۲۳:۵۹
کد خبر: ۲۰۸۷۷
|
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۸۹ - ۱۴:۴۴
همزمان با فصل تابستان و ارائه تسهيلات ويژه
با رسيدن فصل تابستان اولين تفريح و ورزشي كه به فكر همه مي‌رسد رفتن به استخر و شنا كردن است اما معمولا اين امكان فراغتي با توجه به وضعيت بيشتر استخرهاي شهر به گونه‌اي نيست كه خانواده‌ها بتوانند دسته جمعي به اين مكان‌ها بيايند و همزمان از اين مجموعه‌ها استفاده كنند.

به گزارش خبرنگار «شهر» چندسالي است كه شهرداري تهران براي رفع اين معضل و تحكيم وتقويت ورزش خانواده كه هم سو با تحكيم خانواده است،علاوه برافزايش مجموعه هاي ورزشي بانوان، مجموعه‌هاي ديگري نيز طراحي كرده كه با توجه به دارا بودن استخرهاي دوقلو و ديگر امكانات ورزشي امكان آن را فراهم كرده تا خانواده‌ها دسته جمعي و با هم ديگر به اين مجموعه‌ها مراجعه كنند و همزمان در فضاهايي جداگانه از اين مراكز تفريحي و ورزشي بهره ببرنند.


دكتر محمد باقر قاليباف شهردار تهران با بيان اين كه فراهم آوردن چنين فضاهايي يك امر ضروري در شهر است، مي‌گويد:«اين مجموعه‌ها اين امكان را فراهم مي‌كند كه همه خانواده بتوانند با همديگر به اين مكان‌ها بيايند كه اين مسئله يك ضرورت در شهر محسوب مي‌شود.»


وي مي افزايد:« معمولا آقايان به راحتي مي توانند از فضاهاي فراغتي استفاده کنند و اين کار براي بانوان که نزديك به 50 درصد از جمعيت شهر را زنان تشکيل مي دهند و در حوزه سلامت جسماني براي خانواده و نسل آينده نقش مهم تري دارند مشکل است و بايد گفت به اين موضوع در شهر غفلت شده و كمتر مورد توجه قرار گرفته است.»


در حال حاضر در اين چند سال با برنامه ريزي‌هايي که انجام شده است، مجموعه‌هاي ورزشي بسيار خوبي با اين ويژگي به وجود آمده است كه از جمله ان مي توان به مجموعه ورزشي «توحيد» در منطقه 2 پايتخت اشاره كرد.


مجموعه ورزشي توحيد کامل ترين مجموعه خانوادگي غرب تهران محسوب مي‌شود که در زميني به مساحت 7هزار و 118 متر مربع در 31 فروردين سال 85 توسط دكتر قاليباف شهردار تهران به بهره‌برداري رسيده است.


اين مجموعه ورزشي شامل استخر بزرگسالان و کودکان ، سوناي خشک و بخار ، جکوزي حوزچه آب سرد ، سالن بدنسازي و کشتي ، سالن واليبال و بسکتبال، رزمي،بدمينتون و ورزش‌هاي ايروبيك است و روزانه قادر به پاسخگويي به 6 هزار نفراست.


هر روز بيش از 2هزار نفر به مجموعه توحيد مي‌آيند


يكي از ويژگي‌هاي مهم و قابل توجه مجموعه فرهنگي و ورزشي توحيد دوقلو بودن استخرهاي اين مجموعه است كه شرايط استفاده همزمان خانم‌ها و آقايان را از مجموعه فراهم مي آورد.


هم اكنون اين مركز تفريحي و ورزشي داراي استخرهاي مجزا بانوان و آقايان و همچنين استخرهاي كودكان به صورت جداگانه براي دختر وپسر است كه اين مساله باعث استقبال بسيار خوب شهروندان و خانواده ها از اين مجموعه شده است به نحوي كه هم اكنون به گفته اخگر مدير مجموعه ورزشي توحيد، هر روز به طور متوسط بيش از 2هزار نفر به اين مجموعه مراجعه مي‌كنند.


وي با اشاره به اين كه سالن رزمي اين مجموعه نيز داراي فضاهاي جداگانه براي خانم ها و آقايان است، گفت: امكان استفاده همزمان خانم ها و آقايان از مجموعه‌هاي ورزشي امري بسيار اثر گذار در افزايش علاقه‌مندي شهروندان به ورزش است و مي‌توانند اين امكان را فراهم آورد تا خانواده‌ها هريك وقت خود را تنظيم كرده و با هم‌ديگر و به صورت خانوادگي براي تفريح و ورزش به مجموعه مراجعه كنند.

حسن اخگر در گفت‌وگو با خبرنگار «شهر» با بيان اين مطلب، تصريح كرد:هم اكنون شهرونداني كه ازمجموعه ورزشي توحيد استفاده مي‌كنند ازاين امكانات اين مجموعه رضايت نسبي دارند و اين رضايت در استقبال بسيار زياد افراد از مجموعه نيز مشهود است.ما نيز تمام امكانات خود را به‌كار مي‌گيريم تا خدمات خوبي به شهروندان ارائه دهيم.

وي خاطرنشان كرد:استفاده كنندگان از مجموعه تنها شهروندان ساكن منطقه 2 نيستند و افرادي از نقاط دور وجنوبي تهران نيز به اين مجموعه مراجعه مي‌كنند.


افزايش سانس‌ها با آمدن تابستان


مدير مجموعه فرهنگي و ورزشي توحيد افزود:با توجه به استقبال بسيارخوب شهروندان و فرار رسيدن فصل تابستان، يك سانس به مجموعه استخر بانوان و آقايان اضافه كرده‌ايم.


مجموعه توحيد تا نيمه شب در خدمت شهروندان است


وي ادامه داد:به اين ترتيب درحال حاضر بانوان از ساعت 19 تا 20 مي‌توانند از استخر مجموعه توحيد استفاده كنند.براي آقايان نيز تا ابتدا ماه مبارك رمضان سانس جديدي از ساعت 22:30 تا 23:45 پيش بيني شده است.

وي خاطرنشان كرد:استخر تفريحي مجموعه جمعه‌ها مختص آقايان و شنبه‌ها استخر تفريحي و آموزشي مختص بانوان است.هزينه استفاده از استخر نيز تنها 3 هزار تومان است كه به مراتب پايين‌تر از بسياري از مجموعه‌هاي ديگر به حساب مي‌آيد.


مدير مجموعه ورزشي توحيد تصريح كرد:هم اكنون در اين مجموعه روزانه از ساعت 6 صبح تا 12 شب يعني به مدت 18 ساعت به شهروندان خدمات ارائه مي‌دهيم.

نظر شما