پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۵۰
کد خبر: ۲۱۰۴۵
|
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۸۹ - ۱۰:۵۳
تجمع كنندگان نسبت به جابه‌جايي بخش‌هاي مختلف سازمان ميراث فرهنگي به شهرستان‌هاي مختلف كه منجر به انتقال زوجين به استان‌هاي مختلف شده است، اعتراض داشتند و آن را به منزله از هم پاشيدن خانواده‌هايشان مي‌دانستند.

تجمع جمعي از كارمندان سازمان ميراث فرهنگي در مقابل مجلس امروز هم ادامه يافت.

جمعي از كارمندان سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كه روز يكشنبه مقابل مجلس در اعتراض به انتقال آنها به شهرستان‌هاي مختلف تجمع كرده بودند، امروز نيز در ادامه اعتراضات خود، به اين تجمع ادامه دادند.

برخي از كارگران حاضر در اين تجمع گفتند كه پس از سخنان رئيس‌جمهور مبني بر انتقال ادارات به شهرستان‌ها، بخش صنايع دستي و پژوهشگاه هنرهاي سنتي به اصفهان منتقل شدند. همچنين معاونت‌هاي مرمت آثار، ابنيه، باستان شناسي، مردم شناسي، مركز اسناد و كتابخانه نيز كه مقدار زيادي اسناد غير قابل جابجايي را در اختيار دارند نيز بايد به شيراز منتقل شوند.

اين كارمندان معترض با اشاره اينكه در نتيجه جابجايي‌هاي مذكور، برخي خانواده‌ها به دليل انتقال زوجين به شهرستانهاي مختلف، از هم مي‌پاشند، به نقل از يكي از معاونين رئيس سازمان ميراث فرهنگي كه نزد او به جابجايي‌هاي مذكور اعتراض كرده بودند، گفتندكه او پاسخ داد: مي‌توانيد از هم طلاق بگيريد!

اين كارمندان همچنين با ابراز ناراحتي بيان كردند كه رئيس سازمان ميراث فرهنگي در پاسخ به انتقادات آنان گفته است پس از انتقال كارمندان به شهرستان‌ها براي كادر سازماني هتل مي‌گيريم و خانواده‌هاي آنان نيز خودشان مي‌توانند هتل بگيرند.

كارمندان ميراث فرهنگي همچنين بر غير سياسي بودن خواسته‌هاي خود تاكيد كردند.

عليرضا محجوب رئيس فراكسيون كارگري مجلس نيز با حضور در جمع اين كارمندان به آنان قول مساعد براي همكاري داد.

وي در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا، گفت: قرار است تا دقايق ديگر نمايندگان كارمندان معترض در مجلس حضور يابند و در كميسيون اجتماعي مطالبات و اعتراضات خود را بيان كنند. البته علاوه بر كميسيون اجتماعي كميسيون فرهنگي نيز مي‌تواند پيگير اين موضوع باشد.

نظر شما