شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۵۱
کد خبر: ۲۱۲۴۸
|
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۸۹ - ۱۵:۲۰
با نقد مجموعه «هزار و سيصد و شب»/
محمود سنجري و هادي خورشاهيان در ششمين نشست از سلسله نشست هاي نقد کتاب شعر سوره «هزار و سيصد و شب» سروده مهدي عابدي را نقد و بررسي مي‌کنند.

به گزارش شهر به نقل از ستاد خبر انتشارات سوره مهر، ششمين نشست از سلسله نشستهاي نقد کتاب شعر سوره که به نقد و بررسي دفتر شعر «هزار و سيصد و شب» مهدي عابدي اختصاص دارد، با حضور محمود سنجري و هادي خورشاهيان يکشنبه 3 مردادماه ساعت 17 در فروشگاه دائمي انتشارات سوره مهر برگزار مي شود.

 

مجموعه «هزار و سيصد و شب» شامل 53 غزل است که مضموني عاشقانه دارند.پيش تر مهدي عابدي قالب شعرهاي اين مجموعه را صرفاً غزل و مضمون‌هاي آن را تغزل دانسته و گفته بود: غزل به گواهي جامعه‌شناسي ادبيات توانايي‌اش را در حوزه غنايي و عاشقانه نشان داده، از اين سوي من نيز بيشتر به دنبال شعرهاي عاشقانه بوده‌ام، اما سعي كرده‌ام گونه‌اي باشد كه صرفاً عاشقانه نباشد، بلكه محتواي انديشمندانه داشته باشد.

 

مهدي عابدي راجع به انتخاب عنوان «هزار و سيصد و شب» براي اين مجموعه نيزگفته بود: «هزار و سيصد و شب» برگرفته از غزلي است كه در كتاب درج شده و استناد به اين موضوع است كه قرن ما قرن تاريكي است و ايران حوادث بدي را در طول تاريخ خود تجربه كرده. همين نوع نگاه من سبب شد اين نام را برگزينم.

 

پيش از اين دفتر شعر «هزار و سيصد و شب» با قيمت 2400 تومان و تيراژ 2500 نسخه در قطع رقعي توسط مركز آفرينش‌هاي ادبي توليد و به همت انتشارات سوره مهر منتشر شده بود.

 

تاکنون 5 نشست از سلسله نشست هاي نقد شعر سوره برگزار شده که در پنج جلسه قبلي اين سلسله نشستها مجموعه اشعار «ذکرمزامير» سروده حافظ ايماني،«ميخانقاه» سروده زهير توکلي و «بي خوابي عميق» سروده محمدمهدي سيار، «بادبادک هاي ديار مادري» سروده اصغر معاذي و «به جرم شعر»سروده علي حاجتيان با حضور اسماعيل اميني، عبدالرضا موسوي، بيژن ارژن ، محمد فرخاني ،حميدرضا شکارسري، اميد مهدي نژاد،عبدالجبار کاکايي ، مصطفي محدثي خراساني، سعيد بيابانکي و اسماعيل اميني نقد و بررسي شدند.

 

اين نشست ها در محل فروشگاه مرکزي و نمايشگاه دائمي انتشارات سوره سوره مهر به نشاني خيابان سميه ، نرسيده به خيابان حافظ برگزار مي شود.

نظر شما