پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۵۵
کد خبر: ۲۱۴۴۰
|
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۴:۴۹
احکام جديد ششمين جشنواره فيلم ديني «رويش» از سوي مجيد مصلحي دبير جشنواره و مديرکل امور استان ها و مجلس حوزه هنري صادر شد.

به گزارش شهر به نقل از پايگاه خبري حوزه هنري، محمد جواد رفايي رئيس حوزه هنري خراسان رضوي به عنوان قائم مقام و معاون بين الملل دبير ششمين جشنواره فيلم کوتاه ديني «رويش»، مصطفي کريمي به عنوان مسوول کميته پشتيباني و اسکان جشنواره، احمد مرتضايي فرد معاون فرهنگي اداره کل استان ها و مجلس حوزه هنري به عنوان مسوول کميته امور استان هاي جشنواره و ابراهيم زره ساز معاون فرهنگي حوزه هنري خراسان رضوي به عنوان مسوول کميته نمايش فيلم و اختتاميه ششمين جشنواهر فيلم کوتاه ديني «رويش» منصوب شدند.



رييس حوزه هنري با هنرمندان تجسمي ديدار کرد

محسن مومني رييس حوزه هنري به همراه مرتضي گودرزي ديباج مدير مرکز هنرهاي تجسمي و محمد حمزه زاده قائم مقام معاون هنري حوزه هنري حوزه هنري در کارگاه سيد حسن حسيني با هنرمندان تجسمي حوزه هنري ديدار کرد.


محسن مومني رييس حوزه هنري عصر روز چهارشنبه در بازديد از کارگاه سيد حسن حسيني از آثار هنرمندان تجسمي اين مرکز ديدار کرد و به گفتگو با آنها پرداخت.


مومني در اين ديدار ضمن بازديد از آخرين آثاري که هنرمندان مشغول خلق آنها بودند در جريان فعاليت ها و همچنين نقطه نظرات آنها پيرامون مسائل مختلف قرار گرفت.


گودرزي ديباج نيز که مومني را در اين بازديد همراهي مي کرد، گفت: چنانچه شاهديم هنرمندان مشغول فعاليت هاي تازه اي هستند و آثار بسياري را خلق خواهند کرد.


عاليخاني هنرمند نقاش نيز با اشاره به تاثيرات فعاليت هنرمندان در کارگاه «سيد حسن حسيني» گفت: در اين کارگاه چون کنار هم کار مي کنيم با هم در ارتباط و تعامل هستيم و به گمان من اين موضوع تاثيرات خوبي در روند فعاليت هايمان دارد.


بخشي از کارگاه سيد حسن حسيني به فعاليت هنرمندان جواني اختصاص دارد که از ساير استان ها به اين کارگاه آمده و زير نظر اساتيد طي ورک شاپ هايي فعاليت هاي هنري را تجربه کرده و به نوعي راهنمايي مي شوند.


در قسمت ورک شاپ هنرجوياني از استان هاي همدان و اصفهان و شهر کاشان حضور پيدا کرده اند که بخشي از آن ها به پيشنهاد استاد خود، محسن نوري نجفي مشغول خلق کاريکاتورهايي با موضوع ماليات هستند.


رييس حوزه هنري با استقبال از ايده هاي جالبي که در اين آثار وجود داشت، اظهار کرد: کاريکاتور حسن بسيار بزرگي دارد که مي تواند با توجه به مسائل روز به خلق اثر هنري انجاميده و تاثير گذار باشد.


گودرزي ديباج در توضيح فعاليت هاي اين قسمت نيز به مومني گفت: در قسمت فعاليت هاي ورک شاپ هنرجويان ابتدا فعاليت هاي هنري خود را ارائه مي کنند و سپس اساتيد بعد از آشنايي با شيوه کارشان آرام آرام آنها را وارد فضاي مناسبي مي کنند تا ساختار هنري آثارشان بستر مناسب خود را پيدا کند.


عبدالناصر هنرمند فرانسوي مسلمان نيز مشغول کار بر روي تابلويي با موضوع نمرود است. وي در پاسخ به اين که سبک و سياق کارش غربي است، گفت: سبک و سياق کارهاي من غربي است چراکه الفباي کارم را در غرب آموخته ام اما اين الفبا را در خدمت مفاهيم شيعي گذاشته ام.


کيومرث قورچيان که از هنرمندان مطرح عرصه نقاشي است بزرگ ترين حسن حضور در اين کارگاه را صميميت موجود در اين فضا دانست.


ديباج نيز اظهار کرد: با توجه به صحبت هايي که با هنرمندان داشته ايم قصد داريم ديوارهاي حوزه هنري را به موزه اي تبديل کنيم و پوشيده از آثار هنري فاخري شوند که در اينجا خلق مي شوند.


مومني پس از ديدار با هنرمندان به خبرنگار پايگاه خبري حوزه هنري گفت: در اين کارگاه با دو دسته از آثار روبه رو شدم؛ دسته اول متعلق به اساتيد بزرگ هنر انقلاب بود که با حضور خود در اين مکان آثار فاخري را خلق مي کنند مانند عبدالحميد قديريان که مدت هاست در انتظار به پايان رسيدن تابلوي «مولود کعبه» ايشان هستم که گويا در مراحل پاياني است.


وي افزود: به حال هنرمنداني چون قديريان، قورچيان، شيخي، مقدم، صالحي، سرحدي و ... غبطه خوردم که چنين کارهايي زيبا و سرشار از خلاقيت را خلق مي کنند.


رييس حوزه هنري ادامه داد: دسته دوم نيز شامل آثار هنرجوياني بود که از ديگر استان ها ميهمان اين کارگاه شده اند و اين برنامه که به طور دائمي برگزار مي شود و هر دو هفته از چند استان هنرجويان به اين کارگاه ها مي آيند، کارهايشان مورد نقد قرار مي گيرد و به خلق اثر هم مي پردازند.


مومني همچنين اظهار کرد: از مرکز هنرهاي تجسمي متوقع هستيم تا اين آثار فاخر و زيبا را که مدت هاست از حوزه هنري بيرون نيامده از ديوارهاي حوزه هنري بيرون ببرد، به طور حتم جامعه از اين عمل استقبال خواهند کرد.


وي افزود: اميدواريم که در دوره جديد اتفاقات خوبي بيافتد چرا که عرصه مهياست و برنامه ريزي هاي لازم انجام شده تا مردم شاهد ديدن هنرهاي اصيل انقلابي باشند.


گودرزي ديباج نيز گفت: يکي از اهداف جدي که داريم اين است که فضا و بستر مناسبي براي هنرمندان ايجاد کنيم تا در راستاي مرامنامه حوزه هنري که بر اساس يک اعتقاد جدي و باور ديني و انقلابي شکل گرفته آثاري خلق شود.


مدير مرکز هنرهاي تجسمي حوزه هنري در پايان گفت: طبيعتا چنين آثاري مخاطب خواهد داشت و به ميان مردم راه پيدا مي کند.



از 5 مردادماه اجرا مي‌شود:

نمايش «سه‌شنبه 16 بهمن ساعت...» در تالار ماه

نمايش كمدي «سه‌شنبه 16 بهمن ساعت 12 و 18 دقيقه بعد از نيمه شب» نوشته و كار سيدعلي موسويان با همكاري حوزه هنري استان تهران از 5 مردادماه در تالار ماه حوزه هنري روي صحنه مي‌رود.


اين نمايش به خانواده‌اي مي‌پردازد كه پس از فوت پدرشان، براي خواندن وصيت‌نامه به خانه او مي‌روند اما در آنجا با ارواح مواجه مي‌شوند. اين نمايش درباره كرامات حضرت امام زمان (عج) است و به سفارش حوزه هنري استان تهران براي ايام مبارك شعبانيه توليد شده است.


علي برجي، رويا بختياري، محمد زوار بي‌ريا، سروش طاهري، فاطمه اميني و اكبر فتاح‌زاده بازيگران اين نمايش هستند.


اكبر فتاح‌زاده و سيدمحمد موسوي (دستياران كارگردان)، ليلا كشاورز (منشي صحنه)، فرانك مالكي (مدير صحنه)، بهنام رحيمي (موسيقي)، سارا پژمان‌فر (طراح لباس و صحنه)، كمال كچوييان (طراح پوستر و بروشور) و احسان عليجاني (عكاس) اين نمايش را آماده اجرا مي‌كنند.


اين نمايش به مدت 90 دقيقه از 5 مردادماه سال جاري در سالن ماه حوزه هنري اجرا مي‌شود.



کتاب آموزه هاي اجتماعي در ديوان امام خميني (ره) منتشر شد

کتاب آموزه هاي اجتماعي در ديوان امام خميني (ره) از سوي براتعلي چگيني هنرمند و پژوهشگر حوزه هنري استان مرکزي آماده چاپ شد.


براتعلي چگيني هنرمند و پژوهشگر حوزه هنري استان مرکزي در اين باره گفت: در اين کتاب 200 صفحه اي با نگاهي گذرا به مجموعه اشعار حضرت امام (ره)، آموزه هاي اجتماعي و سيره عملي آن حضرت، در زمينه هاي مختلفي چون خانواده، زنان، تربيت، جوانان و دفاع مقدس بررسي شده است.


وي افزود: نگاه امام خميني (ره) به حضور جوانان در عرصه هاي مختلف اجتماعي و فرهنگي، شعر امام در باره عروسشان فاطمه طباطبايي و اشعاري درباره 5 فرزندشان به خصوص حاج احمد آقا نيز از ديگر مباحثي است که در اين کتاب بررسي شده است.


براتعلي چگيني پيش از اين نيز کتاب هاي امام همه، سرزمين آفتاب، چلچراغ، نگاه اول و گرانتر از طلا را چاپ و منتشر کرده است.

نظر شما