پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۲۲:۲۸
کد خبر: ۲۲۹۶۱
|
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۲:۳۷
دوبله انيميشن «جنگجوي چرخنده» در استوديو صداي موسسه هنرهاي تصويري سوره در حال انجام است و اين انيميشن به زودي وارد شبکه ويدئويي مي شود.

به گزارش پايگاه خبري حوزه هنري، اين انيميشن محصول سال 2009 ژاپن به کارگرداني رن تانگ Ren Tang است که با مديريت حامد عزيزي در 39 قسمت براي مخاطبان کودک و نوجوان در استوديو موسسه هنرهاي تصويري سوره در حال دوبله است.

اين مجموعه را علي عاشوري ترجمه کرده است. در خلاصه داستان اين انيميشن آمده است: پسري جوان يک شي چرخنده را هدايت مي کند، او در جريان اتفاقات و ماجراي عجيب و غريب حتي حضور در مسابقات مختلف با انرژي که به جسم چرخنده مي دهد، مي تواند بر مشکلات فائق آيد...


مهلت ارسال آثار به جشنواره طنز مکتوب تمديد شد
مهلت ارسال آثار به پنجمين جشنواره طنز مکتوب، در نتيجه استقبال علاقه مندان تا 30 مردادماه تمديد شد.

ستاد خبري اين نمايشگاه اعلام کرد که پيرو تماس هاي مکرر علاقه مندان براي شرکت در جشنوارهف کميته برگزاري اين رويداد با 15 روز تمديد (تا 30 مردادما) موافقت کرد.

ناصر فيض دبير پنجمين دوره جشنواره طنز مکتوب در اين باره گفت: پنجمين جشنواره طنز مکتوب در رشته هاي شعر، نثر، داستان کوتاه، فيلمنامه و مقاله در دو بخش آزاد و ويژه (شعر و نثر با لهجه محلي) برگزار مي شود.

علاقه مندان مي توانند آثار خود را به نشاني تهران، تقاطع خيابان حافظ و سميه، حوزه هنري، دفتر طنز، صندوق پستي 15815-1677 ارسال کنند و يا براي دريافت اطلاعات بيشتر با شماره تلفن هاي 88918300-84172326 تماس و يا به نشاني اينترنتي www.daftaretanz.com مراجعه کنند.



مجموعه يادداشت هاي حسين جعفريان منتشر مي شود
حسين جعفريان از انتشار يادداشت هاي خود که حاصل سفر به افغانستان هستند، خبر داد.

محمد حسين جعفريان شاعر و مستندساز در گفتگو با پايگاه خبري حوزه هنري با اعلام اين خبر گفت: اين مجموعه يادداشت ها حاصل سفر به افغانستان است که آن ها را براي انتشار به دفتر طنز حوزه هنري سپرده ام.

وي با بيان اين که يادداشت ها سفرنامه اي هستند، افزود: اين مجموعه توسط اميد مهدي نژاد تدوين و از سوي دفتر طنز منتشر خواهد شد.

به گفته اين شاعر برخي از نوشته هاي مطبوعاتي وي در هفته‌نامه مهر، ماهنامه کمان و روزنامه جوان نيز در اين مجموعه به چاپ مي رسد.
محمدحسين جعفريان شاعر، مستندساز، روزنامه‌نگار و خبرنگار جنگي است که مدتي رايزن فرهنگي ايران در افغانستان بود. بيشتر شهرت جعفريان از گزارش‌هايش در مورد جنگ افغانستان به ويژه ساخت مستند معروف «حماسه ناتمام» از زندگي احمدشاه مسعود است. وي در سال ???? در شمال شرق افغانستان مجروح و از يک پا فلج شد.

در حاشيه شط، پنجره‌هاي رو به دريا، فريادي پشت پنجره جهان و شانه‌هاي زخمي پامير نام کتاب هاي اين شاعر است.


کارگاه دو روزه هنرمندان تجسمي استان مرکزي پايان يافت
مرتضي گودرزي ديباج مدير مرکز هنرهاي تجسمي حوزه هنري با حضور در نگارخانه سيد حسن حسيني از نزديک در جريان روند کارگاه هنرمندان حوزه هنري استان مرکزي قرار گرفت. 

در اين ديدار که روز گذشته صورت گرفت، گودرزي ديباج در نشستي صميمانه در خصوص کار هنري هنرمند تجسمي به ايراد سخن پرداخت.
وي نفس برپايي اين کارگاه ها را تعاون، مشارکت و تعامل ميان هنرمندان تجسمي دانست و گفت: در چنين محافلي است که هنرمند خوش ذوق و قريحه تجسمي، با داشته هاي خود و انگيزه بالا و فراهم آمدن حس رقابت به توليد اثري فاخر و در نوع خود بي بديل دست مي زند.
ديباج با اشاره به اينکه اين کارگاه ها ابتدا در قالب گروه هاي استاني و سپس به شکل واحد و کشوري و با موضوع مشخص برپا مي شود، افزود: مشاهدات يک هنرمند تجسمي از وقايع پيرامونش است که مي تواند در اثر وي تبلور يابد و اثر خلق شده او را اثري پيشرو از آنچه که هست نشان دهد.

مدير مرکز هنرهاي تجسمي حوزه هنري همچنين اظهار کرد: بارها گفته ام که هنر تجسمي، هنري انفرادي در مرحله اجراست ولي اين بدان معني نيست که هنرمند تجسمي براي پرداختن به هنر، گوشه انزوا را براي خود اختيار کند بلکه بايد در تعامل و ارتباط


تنگاتنگ با ساير هنرمندان و اتفاقات و وقايع روزمره اش باشد تا بتواند اثري مؤثر در منظر مخاطب پديد آورد که به نظر مي رسد برپايي چنين کارگاه هايي بتواند شروع مناسبي براي برقراري اين رابطه مؤثرو متأثر باشد.
کارگاه دو روزه طراحي و نقاشي و طراحي پوستر با حضور 14 هنرمند تجسمي حوزه هنري استان مرکزي، 17 و 18 مرداد در ساختمان مرکزي حوزه هنري برپا شد.


در آستانه آغاز ماه مبارک رمضان:
دو نمايشگاه «بسم الله» و «شميم آسماني» همزمان افتتاح مي شوند


در آستانه حلول ماه مبارک رمضان، نمايشگاه آثار گرافيک با عنوان «بسم الله» و نمايشگاه خوشنويسي آيات قرآن کريم با نام «شميم آسماني» کار هنرمندان حوزه هنري سمنان، همزمان ساعت 11 چهارشنبه 20 مرداد افتتاح مي شود.

به گزارش پايگاه خبري حوزه هنري، در نمايشگاه «شميم آسماني» که در نگارخانه ابوالفضل عالي، واقع در طبقه همکف ساختمان مرکزي برپا خواهد شد، در مجموع 90 اثر شاخص از هنرمندان خوشنويس حوزه هنري استان سمنان شامل عبارات و آيات قرآن در معرض ديد علاقه مندان قرار خواهد گرفت.
همچنين در نمايشگاه آثار گرافيکي «بسم الله» آثار برگزيده خط گرافيک با موضوع آيه شريفه «بسم الله الرحمن الرحيم» حاصل تلاش هنرمندان گرافيست حوزه هنري استان سمنان، در نگارخانه سوره واقع در ميدان انقلاب جنب سينما بهمن برپا مي شود.
مراسم گشايش اين نمايشگاه ها به صورت تجيمع شده در زمان مقرر در ساختمان مرکزي حوزه هنري برگزار مي شود.
نمايشگاه «شميم آسماني» تا اول شهريور و نمايشگاه «بسم الله» تا سه شهريور در اين نگارخانه ها داير است.


شکيبا در نشست «دگرخند»:
فيلمنامه نويسان مطالعه «اتول نامه» را از دست ندهند

شکيبا معتقد است «اتول نامه» کتابي است که بايد فيلمنامه نويسان حتما آن را مطالعه کنند و براي کساني که مي خواهند وارد فضاي فيلمنامه نويسي نيز بشوند اثر مناسبي محسوب مي شود.

چهارمين جلسه نقد و بررسي کتاب هاي حوزه طنز با عنوان «دگرخند» عصر روز گذشته در تالار انديشه شماره 2 حوزه هنري برگزار شد.
در اين نشست که به نقد و بررسي کتاب «اتول نامه» اختصاص داشت، سيد جمال هاديان زواره نويسنده و تدوين گر کتاب، شهرام شکيبا طنز پرداز و منتقد، ناصر فيض مدير دفتر طنز، رضا ساکي مسوول برگزاري برنامه «دگرخند»، محمود حبيبي کسبي شاعر و جواد زهتاب طنز پرداز حضور داشتند.
در ابتداي اين نشست هاديان زواره گفت: از سال 1279 با ورود اولين خودرو در ايران حالات روحي رانندگان در اشيا و شعرهايي که پشت ماشين ها مي نوشته اند منعکس شده است. پيش از ورود ماشين به ايران نيز صاحبان کاروان ها اشعاري براي شتران سماعي که با آواز حرکت مي کرده اند، مي خواندند اما با ورود گاري، درشکه و کالسکه اين اشعار بر روي اين وسايل نوشته شده است.
اين نويسنده ادامه داد: اين کتاب را طنز نمي دانم بلکه کاري تحقيقي است که گاهي حالتي تلخ نيز به خود مي گيرد و شايد بتوان گفت به سبک هندي نزديک تر است چرا که مردمي است و در بسياري موارد راننده توليدات طنز رسانه اي را تغييراتي جزئي داده و مطلب تازه اي ايجاد کرده است.
سپس شهرام شکيبا گفت: نويسنده موضوع بسيار ساده اي را که ممکن است همه به سادگي از آن بگذريم به اثري علمي تبديل کرده و زحمات بسياري در اين زمينه کشيده است چرا که ايده اي که به ذهن مي رسد تا به کتاب تبديل شود راه بسياري دارد.

اين طنزپرداز سپس به تحليل عملکرد نويسنده «اتول نامه» پرداخت و اظهار کرد: ساده ترين راه براي تدوين اين اثر جمع آوري ماشين نوشته ها بوده اما هاديان علاوه بر جمع آوري کار ديگري نيز انجام داده که موجب شده نگاهش به اين مقوله ملموس و علمي باشد.

وي با اشاره به يکي از بخش هاي کتاب با عنوان پنديات گفت: پنديات در ادب معاصر ما نقشي ندارد و بعد از ملک الشعراي بهار و دوره مشروطه ادبيات تعليمي معناي خود را از دست داده است، اما اگر دقت کنيم مي بينيم شوخي و طنز از زندگي مردم جدانشده است.
شکيبا معتقد است «اتول نامه» کتابي است که بايد فيلمنامه نويسان حتما آن را مطالعه کنند و براي کساني که مي خواهند وارد فضاي فيلمنامه نويسي نيز بشوند اثر مناسبي محسوب مي شود.
اين نشست عصر روز گذشته در تالار انديشه 2 حوزه هنري برگزار شد.

نظر شما