چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۴۵
کد خبر: ۲۲۹۶۵
|
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۲:۴۹
حبيب‌الله کاسه‌ساز تهيه‌کننده، کاهش فيلم‌ها و توليدکنندگان سينماي دفاع‌مقدس را نبود برنامه‌اي درست در اين عرصه دانست و افزود: مسئولان بايد انگيزه‌اي براي سازندگان فيلم‌هاي دفاع‌مقدس ايجاد کنند.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي جشنواره فيلم دفاع‌مقدس ،‌ اين تهيه كننده سينما گفت: در اين مقطع، پس از تعطيلي چند ساله چراغ اين جشنواره دوباره روشن مي‌شود و اين با توجه به اينکه معاونت سينمايي نسبت به دوره‌هاي قبل حساسيت و دلمشغولي فراواني نسبت به سينماي دفاع‌مقدس دارد انگيزه فيلمسازان را بيشتر مي‌کند.


به گفته وي رونق سينماي دفاع‌مقدس شايد از اهداف جشنواره نباشد ولي اين حرکت فضايي ايجاد مي‌کند تا همه دلسوزان و صاحبان دغدغه يکبار ديگر با تامل بيشتري به اين حوزه بازنگري کنند.


کاسه‌ساز عنوان کرد: دولت بايد از توليد فيلمهاي دفاع‌مقدس حمايت کند. جشنواره دفاع‌مقدس مانند هر جشنواره ديگري مي‌تواند ايجاد انگيزه در فيلمسازان کند اما نمي‌تواند باعث رشد توليد شود اين وظيفه‌اي است که دولت بايد برعهده بگيرد.


وي تصريح کرد: رشد، رونق و اعتلاي سينماي دفاع‌مقدس تنها با حمايت جدي دولت و اهتمام دستگاه‌هاي ذيربط امکان‌پذير است. اين موضوع منحصر به کشور ما هم نيست، در تمام دنيا دولت‌ها در عرصه سينماي جنگ سرمايه‌گذاري و حمايت مي‌کنند.


اين تهيه‌کننده افزود: در همه جاي دنيا حمايت از سينماي جنگ را دولت برعهده دارد، بخش خصوصي نمي‌تواند سينماي دفاع‌مقدس را نجات دهد، ساخت فيلم جنگي هزينه بالايي دارد و ادوات و امکاناتي نياز دارد که بخش خصوصي نمي‌تواند اين شرايط را فراهم کند، پس اگر دولت وارد گود نشود نمي‌توان اميدوار بود که سينماي دفاع مقدس به روزهاي اوجش برگردد.


در پايان گفت: نبايد انتظار داشت بخش خصوصي فعاليت پررنگ در ساخت فيلم دفاع مقدس داشته باشد، زيرا فيلم‌هاي اين عرصه هزينه بر است و در اکران نيز کمتر فيلمي در اين فضا به خوبي مي‌فروشد. از همين رو تنها راه احيا و جريانسازي در سينماي دفاع‌مقدس تدوين برنامه‌اي مشخص در معاونت سينمايي با موضوع دفاع‌مقدس است.


کاسه ساز دليل کاهش فيلم‌ها و توليدکنندگان سينماي دفاع‌مقدس را نبود برنامه‌اي درست در اين عرصه دانست و افزود: مسئولان بايد انگيزه‌اي براي سازندگان فيلم‌هاي دفاع‌مقدس ايجاد کنند. از آنجا که اين کار انجام نمي‌شود، در حال حاضر تعداد تهيه‌کنندگان و کارگردانان سينماي دفاع‌مقدس به تعداد انگشتان دست است.

نظر شما