پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۲۹
کد خبر: ۲۳۶۰۹
|
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۳:۲۵
رييس شوراي فني صنايع دستي آذربايجان شرقي از گسترش آموزش رشته هاي صنايع دستي و هنرهاي سنتي در تمام شهرستانهاي آذربايجان شرقي خبر داد.

به گزارش شهرازتبريزبه نقل از روابط عمومي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي، مهندس تراب محمدي هنرهاي سنتي و صنايع دستي را ميراث گرانبهايي دانست که بايد با دقت حفظ و مراقبت شود تا به نسل هاي آتي انتقال يابد.



وي با اشاره به توانمندي هاي استان در رشته هاي مختلف هنرهاي سنتي و صنايع دستي تصريح کرد: آموزش يکي از اقدامات اصلي معاونت صنايع دستي و هنرهاي سنتي است و به اين وسيله اين هنرهاي ماندگار از گزند زمان و فراموشي رهايي مي يابند.



به گفته رييس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي رشته هاي متنوعي در آذربايجان شرقي در حال آموزش و احيا مي باشد که تعداد آنها در حدود 35 رشته مختلف ارزيابي شده است.



محمدي تصريح کرد: هر کدام از شهرستانها به فراخور توانمندي ها و امکانات و علاقمندي هنرجويان، آموزش تعدادي از اين رشته ها را در دستور کار خود دارند.



وي با بيان اينکه سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان در تمامي 19 شهرستان استان حضور فعال و موثر دارد، افزود:پيش از اين معاونت صنايع دستي متولي اجراي آموزش‌ها بود اما با توجه به تلاش براي افزايش مشارکت بخش خصوصي، درحال اين حاضر اين امر به تعاوني‌ها محول شده است.

نظر شما