جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۲۰
کد خبر: ۲۳۷۷۸
|
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۳:۵۶
ويژه‌برنامه «جشن سوره» به تهيه‌کنندگي ناصر فيض، هر شب برنامه‌هاي متنوعي را در جشنواره هنري «عصر سوره» خواهد داشت.

به گزارش شهر، ناصر فيض مدير دفتر طنز حوزه هنري در گفت‌وگو با پايگاه خبري حوزه هنري درباره ويژه‌برنامه «جشن سوره» اظهار کرد: اين برنامه به مناسبت سي‌امين سالگرد آغاز دفاع مقدس هر شب از ساعت 20 تا 22در مقابل کتابخانه حوزه هنري اجرا مي‌شود و ما تلاش مي‌کنيم به بخشي از اتفاقات آن دوره بپردازيم.

 

وي ادامه داد: در اين ويژه‌برنامه خاطرات تلخ و شيرين دوران دفاع مقدس در قالب برنامه‌هاي هنري و با رويکرد طنز بيان مي‌شود ضمن آنکه برنامه‌هاي مختلف جشنواره هنري «عصر سوره» نيز معرفي و برسي خواهد شد.

 

فيض با اشاره به اينکه برنامه «جشن سوره» هر شب در قالب يک مجموعه تصويري 90 دقيقه‌اي تدوين مي‌شود، گفت: با رايزني‌هايي که صورت گرفته است اين مجموعه به احتمال زياد از طريق يکي از شبکه‌هاي تلويزيون پخش مي‌شود.

 

شعرخواني، خاطره‌گويي، حضور هنرمندان عرصه دفاع مقدس و اجراي موسيقي در «جشن سوره» از جمله برنامه‌هايي است که مدير دفتر طنز حوزه هنري به آن اشاره کرد و افزود: هرچند دسترسي به بسياري از هنرمنداني که در عرصه دفاع مقدس اثري خلق کرده‌اند در اين ايام بسيار مشکل است اما تلاش مي‌کنيم هنرمندان برجسته اين بخش را در برنامه جشن سوره حاضر کنيم.

 

وي از اجراي پرده‌خواني با موضوع دفاع مقدس در اين برنامه خبر داد و بيان کرد: اين پرده‌خواني هر شب توجه مرشد درويشي براي مدعوين اجرا مي‌شود. ضمن آنکه دو نمايش طنز نيز به مدت دو شب به کارگرداني رحيم بهبودي اجرا مي‌شود و در ساير شب‌ها فيلم آن براي حاضر پخش خواهد شد.

فيض درباره برنامه‌هاي موسيقايي «جشن سوره» خاطرنشان کرد: هفت گروه موسيقي محلي از هفت استان بوشهر، کرمانشاه، اصفهان، کردستان، لرستان، آذربايجان و خوزستان در اين برنامه به اجراي موسيقي حماسي و در ارتباط با دفاع مقدس خواهند پرداخت.

 

تهيه‌کننده «جشن سوره» درباره اجراي اين برنامه گفت: اين برنامه يادآور اتفاقات خوب و تجربه‌آميز است و تلاش داريم با شناسايي ضعف‌ها درباره هنر دفاع مقدس، در سال‌هاي آينده برنامه‌هاي مناسبي به مخاطبان ارائه کنيم.

 

جشنواره «عصر سوره» به مناسبت بزرگداشت سي‌امين سال آغاز دوران دفاع مقدس از 31 شهريورماه تا 7 مهرماه 1389 در حوزه هنري سازمان تبليغات اسلامي برگزار مي‌شود.

 

 

 

 

 

 

 

امروز در گالري شماره يک

نخستين نشست عکاسي دفاع مقدس برگزار مي‌شود

نخستين نشست پژوهشي عکاسي دفاع مقدس امروز در گالري شماره يک خانه عکاسان برگزار مي‌شود. 

 

رسول اوليا زاده مدير خانه عکاسان ايران درباره اين نشست گفت: اين برنامه که به موضوع دفاع مقدس و عکاسي در جنگ مي‌پردازد، با حضور سه تن از عکاسان دوران دفاع مقدس؛ بهرام محمدي‌فر، کمال‌الدين شاهرخ و محمود عبدالحسيني برگزار مي‌شود.

 

عکاسي جنگ يکي از شاخه‌هاي عکاسي متداول در جهان است که همواره تلاش مي‌کند واقعيات پديده‌اي به نام جنگ را به جهانيان نشان دهد. در واقع هدف اصلي عکاسي جنگ به تصوير کشيدن چهره انساني است که به هر شکل درگير اين نزاع و درگيري است؛ خواه يک سرباز خسته؛ خواه يک کودک غمگين.

 

در دوران دفاع مقدس نيز عکاسان بسياري با گذشتن از جان خود به ثبت لحظه‌هاي جنگ تحميلي پرداختند و بسياري از آنها جان خود را بر سر اين کار گذاشتند.

 

نشست عکاسي دفاع مقدس،‌ امروز ساعت 17 در سالن شماره دو خانه عکاسان واقع در حوزه هنري تقاطع خيابان‌هاي حافظ و سميه برگزار مي‌شود.

 

 

به همت مرکز هنرهاي نمايشي حوزه هنري اجرا مي‌شود

اجراي نمايش‌هاي متعدد در «عصر سوره»

به همت مرکز هنرهاي نمايشي حوزه هنري نمايش‌هاي متعددي در جشنواره هنري «عصر سوره» اجرا خواهد شد.

 

به گزارش پايگاه خبري حوزه هنري، «ايستادن بر فراز يک اتفاق» نوشته سيدعلي موسويان و کار عليرضا مهران از ساعت 18:30 تا 19:30 در تماشاخانه مهر اجرا مي‌رود. اين نمايش داستان زني ايراني به نام احلام و مردي عراقي به نام سروان عامر است که 13 سال قبل از جنگ تحميلي ازدواج مي‌کنند و صاحب فرزند مي‌شوند. با وقوع انقلاب و جنگ تحميلي مرد مي خواهد به وطن خود عراق بازگردد اما زن با او مخالفت مي‌کند. هفت جايزه کارگرداني، نويسندگي، طراحي، بازيگري زن، بازيگري مرد و موسيقي در جشنواره ملي تئاتر مقاومت نصيب اين نمايش شده است.

 

کمي‌ آن‌سوتر نمايش «شب قبل از خزان» نوشته کرامت يزداني و کار مسعود رحيم‌پور است که از ساعت 17 تا 18 در تماشاخانه ماه روي صحنه است. اين نمايش داستان يک خانواده عشايري مرزنشين است که درگير مسائل عشيره‌اي است و با آغاز جنگ، بر اين درگيري‌ها افزوده مي‌شود. عصمت رضاپور، سياوش جامع و سارا پورصبري در اين نمايش بازي مي کنند و سيروس همتي نيز سرپرستي گروه را بر عهده دارد.

 

قربان نجفي هم از بازيگران خوب تئاتر و سينما هم در برنامه قصه‌خواني دفاع مقدس براي حاضران، قصه‌هاي رزمندگان و ايثارگري‌هايشان را در قالب يک نمايش راديويي تنظيم و اجرا مي‌کند. مرجان قمري بازيگر حرفه‌اي تئاتر نيز او را همراهي خواهد کرد.

 

خيرالله تقياني‌پور هم کارگردان چهار نمايش خياباني «ديدار»، «ياورم»، «خاکي پر از لاله» و «دعوت براي خاک‌سپاري» است که هر روز يکي از اين نمايش‌ها به ترتيب از ساعت 17 تا 18 در محوطه باز حوزه هنري اجرا مي‌شوند. اين نمايش‌ها توسط گروه نمايش «نقاب» متشکل از علي شريفي، سعيد زارعي، محمدهادي عطايي و حميدرضا اسفندياري ارائه مي‌شوند.

 

مصطفي کوليوندي هم هنرمندي از دهلران است که نمايش تک‌نفره «ايستگاه وفاي به عهد» را در برنامه هر شب شعر و خاطره براي مدعوين اجرا مي‌کند. اين نمايش با بازي خود کوليوندي بين ساعت 30/18 تا 20 در تالار سوره اجرا خواهد شد.

 

هم‌چنين در جشن شب سوره که به تهيه‌کنندگي ناصر فيض هر شب مقابل کتابخانه حوزه هنري اجرا مي‌شود، دو نمايش طنز به کارگرداني رحيم بهبودي روي صحنه مي‌رود.

 

با توجه به تعدد برنامه‌هاي هنري و نمايش‌ها، هر روز مي‌توانيد يک نمايش جديد در جشنواره عصر سوره تماشا کنيد.

 

جشنواره «عصر سوره» به مناسبت بزرگداشت سي‌امين سال آغاز دوران دفاع مقدس از 31 شهريورماه تا 7 مهرماه 1389 در حوزه هنري سازمان تبليغات اسلامي برگزار مي‌شود.

 

 

 

تمديد مهلت ارسال آثار به دومين جشنواره کارت پستال هاي شهري

مهلت ارسال آثار به دومين جشنواره کارت پستال هاي شهري تا پايان مهرماه تمديد شد.

 

به گزارش پايگاه خبري حوزه هنري، با توجه به گستردگي محورهاي اين جشنواره و به منظور ايجاد فرصت براي شرکت تمامي علاقه‌مندان از ديگر استان هاي تهران در جشنواره کارت پستال هاي شهري، فرصت ارسال آثار به دبيرخانه تا 20 مهر تمديد شد.

 

علاقه‌مندان مي توانند فرم شرکت در اين جشنواره را از سايت خانه عکاسان ايران به نشاني www.iranipc.ir دريافت و آثار خود را به نشاني: خانه عکاسان ايران واقع در خيابان حافظ- تقاطع سميه- حوزه هنري- طبقه چهارم- دبيرخانه جشنواره کارت پستال هاي شهري ارسال و براي کسب اطلاعات بيشتر با شماره تلفن 88895054 تماس گيرند.

شوراي سياست گذاري اين جشنواره عبارت از عباداله رمضاني، محمدثابت ايمان، حميد کياني، ابراهيم حقيقي، امرالله فرهادي، رسول اولياءزاده، دکتر محمد ستاري، دکتر حبيب الله صادقي، محسن نوري نجفي هستند و دومين دوره جشنواره کارت پستال هاي شهري به دبير‌ي محمد ثابت ايمان برگزار مي شود.

 

هيأت انتخاب و داوري بخش گرافيک: کوروش پارسانژاد، مريم کهوند، فرزاد اديبي، در بخش کاريکاتور: کامبيز درم‌بخش، حسين صافي، حسن کريم زاده و در بخش عکس: محمد مهدي رحيميان، محمد خادميان، علي قلم سياه هستند.

 

به صاحبان آثار راه يافته به نمايشگاه يک نسخه کتاب جشنواره و به ازاي هر اثر پذيرفته شده مبلغ پانصد هزار ريال به عنوان حق تأليف به صورت نقدي پرداخت خواهد شد.

 

همچنين در هر بخش به نفر اول بيست ميليون ريال، به نفر دوم پانزده ميليون ريال و به نفر سوم ده ميليون ريال جايزه تعلق مي گيرد و همچنين به 10 نفر ديگر از برگزيدگان ديپلم افتخار به همراه مبلغ يک ميليون ريال اهدا خواهد شد.

 

 

 

فردا در عصر سوره

شاعران سپيد در«هفت شب، هفتاد شاعر» گرد هم مي‌آيند

همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس شاعران سپيد سرايي چون مصطفي علي‌پور، سينا علي‌محمدي، موسي بيدج، محمد حسين جعفريان و... در شب شعر «هفت شب، هفتاد شاعر» گرد هم مي‌آيند و شب شعر و خاطره نيز برپا خواهد بود.

 

به گزارش پايگاه خبري حوزه هنري از شب شعر «هفت شب، هفتاد شاعر» در دومين روز فعاليت خود ميزبان سپيد‌سرايان برجسته کشور است به شعرخواني درباره دفاع مقدس مي‌ِپردازند.

 

اين شب شعر که در هفت شب از 31 شهريور ماه تا 6 مهر ماه همزمان با هفته دفاع مقدس برگزار مي‌شود بزرگ‌ترين و گسترده‌ترين شب شعر کشور در حوزه دفاع مقدس محسوب مي‌شود .

 

شب شعر «هفت شب، هفتاد شاعر» به ترتيب شب‌هاي غزل، سپيد، دوبيتي، رباعي، مثنوي، ترانه و قصيده را با حضور شاعراني برجسته برگزار مي‌کند.

 

همچنين شب شعر و خاطره با حضور رزمندگان و شاعران عرصه دفاع مقدس در تالار انديشه برپا خواهد بود.

 

علاقه‌مندان مي‌توانند براي شرکت در شب شعر «هفت شب، هفتاد شاعر» و «شب شعر و خاطره» ساعت18:30 به حوزه هنري، واقع در خيابان حافظ تقاطع سميه مراجعه کنند.

نظر شما