جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۴۰
کد خبر: ۲۳۹۶۷
|
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۸۹ - ۱۴:۴۵
فرمانده نيروي انتظامي با اشاره به سخنان رييس جمهور آمريكا مبني برمسدود شدن حساب‌هاي چند مقام امنيتي ايران گفت: سندي ارائه كنيد كه مقامات امنيتي در بانك‌هاي شما حساب دارند.

به گزارش خبرنگار شهر سردار اسماعيل احمدي مقدم در خطبه‌هاي پيش از نماز جمعه امروز ضمن تبريك آغاز هفته «نيروي انتظامي» گفت: هفته نيروي انتظامي ظرفيتي است كه در آن ماموران نيروي انتظامي مي‌توانند براي تقويت ارتباط هر چه بيشتر با مردم تلاش كنند.

 

وي با بيان اين‌كه نيروي انتظامي سازماني است كه براي مقابله با تهديدات سازمان‌يافته فردي و اجتماعي تلاش بسيار مي‌كند، تصريح كرد: نيروي انتظامي بايد شرايطي را فراهم كند كه همه آحاد مردم در زير چتر امنيت با آرامش زندگي كنند و از حقوق فردي و اجتماعي بهره‌مند شوند.

 

فرمانده نيروي انتظامي افزود: بررسي تهديدات فردي و اجتماعي نشان مي‌دهد كه اين تهديدات دچار تحول شده است و نيروي انتظامي براي مقابله با اين تهديدات بايد از ساختار و تجهيزات جديدي بهره‌مند شود.

 

به گفته وي حفظ جان، آبروي مردم و برقراري محيط امن و آرام اجتماعي براي فعاليت‌هاي روزانه مردم وظيفه مهم ماموران نيروي انتظامي است.

 

احمدي مقدم با اشاره به موقعيت جغرافيايي ايران گفت: كشور ايران به مثابه جزيره‌اي آرام است كه در درياي پر تلاطم زندگي مي‌كند.

 

وي ادامه داد: آستانه تحمل مردم براي تهديدات جزئي بسيار كاهش يافته است كه اين نشان دهنده بالا بودن درجه امنيت در جامعه است.

 

فرمانده نيروي انتظامي گفت: مردم هنگامي كه پاي تهديد به ميان مي‌آيد فكر مي‌كنند بايد با مهاجمي مسلح، ظالم و زورگو مواجه شوند، در حالي كه در عصر جديد مفهوم تهديد، دچار تغيير و تحولات زيادي شده است.

 

وي تهاجم فرهنگي را يكي از تهديدات جدي عنوان كرد و ادامه داد: تهاجم فرهنگي با حمله به هويت ايماني جامعه سعي دارد جامعه را به فساد كشانده و آسيب جدي را به جامعه وارد كند، در حالي كه نيروي انتظامي با شدت با آنان برخورد خواهد كرد.

 

 

احمدي‌مقدم با بيان اين‌كه تهديدات و فشارهاي اقتصادي هدفي است براي به اغتشاش كشاندن جامعه، افزود: دشمنان سعي دارند با تهديدات اقتصادي جامعه را به نقطه‌اي برساند كه آنان را به نافرماني و اغتشاشات مدني سوق دهند.

 

به گفته وي حمايت از جريانات براندازانه و مقابله با اجراي احكام اسلامي، تخريب چهره‌هاي نظام، اختلاف افكني، آشوب و حمايت از جريان فتنه نشانه‌هاي از فشارهاي سياسي بر جامعه است.

 

فرمانده نيروي انتظامي در عين حال تصريح كرد: دشمنان از تمامي ظرفيت‌هاي خود استفاده خواهند كرد تا جنگ رواني عظيمي عليه جمهوري اسلامي ايران به راه بياندازند.

 

وي با اشاره به فتنه سال گذشته، گفت: دشمنان خارجي چندين ماه در حال آماده‌سازي تداركات اين فتنه بودند و در نهايت در شب عمليات تمام رسانه‌هاي آنان به صورت اتاق جنگ شروع به هدايت اغتشاشات در داخل كشور كردند.

 

احمدي مقدم افزود: فتنه سال گذشته داراي پشتوانه طولاني بوده است و در ساعتي معين و با صادر شدن رمز عمليات بروز پيدا كرد كه به لطف خدا و همچنين به يومن حضور مقام معظم رهبري و وجود نيروي انتظامي آماده، بصير و مردم آگاه، ناكام ماند.

 

وي با بيان اين‌كه فتنه سال گذشته ماموران نيروي انتظامي را هشت ماه درگير كرد، يادآور شد: متاسفانه اين فتنه بخشي از مردم را نيز فريب داد و موجب شد تعدادي از آنان براي رويارويي با حاكميت به پا خيزند.

 

فرمانده نيروي انتظامي گفت: فتنه سال گذشته منجر به افزايش جرايم، تجري و آزادي عمل مجرمان شد، چرا كه ماموران نيروي انتظامي براي مقابله با اغتشاشات به خيابان‌ها آمده بودند و نمي‌توانستند به مقابله با مجرمان و سارقان بپردازند.

 

وي افزود: در اين مدت هشت ماه مجرمان تا حدي آزادي عمل پيدا كردند و ما شاهد افزايش جرايم بوده‌ايم.

 

احمدي مقدم با بيان اين‌كه دشمن براي طراحي، هدايت و پشتيباني از جريان فتنه برنامه‌ريزي‌ گسترده‌اي داشت، خاطر نشان كرد: رييس جمهور آمريكا در شان خود مي‌داند كه با نام بردن از چند مقام امنيتي عنوان كند كه حساب اين افراد در آمريكا مسدود شده است.

 

وي از آمريكا خواست تا سندي ارائه كند تا نشان دهد، اين مقامات امنيتي كه از آنان نامبرده شده است، در بانك‌هاي آمريكا حساب داشته‌اند.

 

فرمانده نيروي انتظامي افزود: اقدام رييس جمهور آمريكا صرفا براي اعلام حمايت از جريان فتنه بوده است و اين نشان دهنده اين است كه دشمنان ايران آنقدر نااميد هستند كه براي مقابله با ايران به هر گياه سستي چنگ مي‌زنند.

 

وي با بيان اين‌كه بصيرت و آگاهي ماموران نيروي انتظامي در فتنه بزرگ سال گذشته سبب شد هيچ يك از نيروي انتظامي راه را گم نكرده و در كناري تنها نظاره‌گر جريان نباشند و با عزم و اراده در دفاع از امنيت كشور گام بردارند.

 

احمدي مقدم با تاكيد بر اين‌كه ماموران نيروي انتظامي در مهار فتنه سال گذشته مظلومانه آسيب ديده‌اند، گفت: با اين وجود ماموران نيروي انتظامي تلاش ‌كرده‌اند كه با كاربرد حداقل زور و خشونت از موج فتنه عبور كنند.

 

به گفته وي بر اساس نظرسنجي‌هاي صورت گرفته در پايان سال گذشته ميزان محبوبيت و اعتماد مردم به نيروي انتظامي افزايش يافته است.

 

فرمانده نيروي انتظامي با اعلام اين‌كه ماموران نيروي انتظامي با بصيرت و هوشمندي و اشراف اطلاعاتي به كانون‌هاي فتنه اجازه فعاليت به بقاياي فتنه‌گران را نمي‌دهند، اظهار كرد: كساني كه مي‌خواهند با تكيه بر تحريم‌هاي اقتصادي حلقه مكمل دشمن در داخل كشور باشند و با به راه‌اندازي فتنه‌هاي اقتصادي و اعتصابات موجب بي‌نظمي در داخل كشور شوند، برخورد مي‌شود.

 

 

نيروي انتظامي در كنار دولت در زمان اجراي طرح تحول اقتصادي از مردم در برابر خطرات محافظت مي‌كند

 

وي ادامه داد: نيروي انتظامي قطعا در هنگام اجراي طرح تحول اقتصادي و ديگر قوانين در كنار دولت خواهد ماند و مردم را در برابر خطرات محافظت خواهد كرد.

 

احمدي مقدم با تاكيد بر اين‌كه نيروي انتظامي در اوج آمادگي قرار داد، اضافه كرد: هيچ زماني نيروي انتظامي تا اين حد در آمادگي و اقتدار قرار نداشته است.

 

وي در تشريح مفهوم «اقتدار» گفت: اقتدار بايد مبتني بر مشروعيت و مقبوليت مردم باشد و مردم در زير چتر نيروي انتظامي احساس آرامش و امنيت مي‌كنند و مجرمان و متخلفان نيز از تيغ تيز نيروي انتظامي بترسند.

 

به گفته فرمانده نيروي انتظامي اين‌ نيروي براي اين‌كه همچنان عزيز و مقتدر باشد، بايد ويژگي‌هايي چون امانتداري، پاك دستي، پاكدامني، صداقت، دينداري، داشتن اخلاق حرفه‌اي، برخورد قاطع با مجرمان، پايبندي به قانون داشته باشد.

 

وي با بيان اين‌كه قطعا نيروي انتظامي به دليل وسعت و گسترشي كه در سطح كشور دارد، دچار نارسايي در عملكرد و اشكالاتي است، گفت: نيروي انتظامي بايد نقدپذيرباشد و ضمن دريافت انتقادات براي رفع آنان تلاش كنند.

 

 

احمدي مقدم در مورد اجراي طرح‌هاي امنيت اجتماعي، تصريح كرد: در هماهنگي‌هاي كه با دستگاه قضايي صورت گرفته است، به زودي طرح‌هاي امنيت اجتماعي آغاز مي‌شود تا مجرمان تجري شده به سزاي عمل خود برسند.

 

وي در بحث امنيت اخلاقي نيز گفت: متاسفانه برخي از اين افراد را در جامعه مي‌بينيم، متوجه مي‌شويم كه خود اين افراد نيز خود قربانيان تهاجم فرهنگي بوده‌اند.

 

فرمانده نيروي انتظامي افزود: برخي از اظهارنظرهاي مسوولان و مقامات باعث تجري اين افراد در مقابله با نيروي انتظامي مي‌شود.

 

وي با بيان اين‌كه ستادي درباره مقابله با اين امر به دستور دولت در وزارت كشور تشكيل شده است، افزود: وظايف ماموران نيروي انتظامي مشخص شده است، اما قرار نيست با هياهو، بگير و بند اين امر صورت گيرد، بلكه ارشاد، تبليغ و هدايت در دستور كار پليس قرار دارند، اما با افرادي كه اصرار به كج رفتاري دارند، برخورد خواهد شد.

 

احمدي مقدم ادامه داد: نيروي انتظامي با نوسازي روش‌هاي گذشته سعي دارد دغدغه‌ افراد متدين جامعه را رفع كند.

 

به گفته فرمانده نيروي انتظامي مراكز فرهنگي و روحانيون مي‌توانند در اين مساله نقش مهم و تاثيرگذاري داشته باشند.

 

وي ادامه داد: نيروي انتظامي با قدرت و با حمايت مردمي و دستگاه قضايي و حاكميت اين طرح‌ها را اجرا خواهد كرد.

 

احمدي مقدم در ادامه سخنان خود در پيش خطبه‌هاي نماز جمعه امروز با بيان اين‌كه جاي دارد از همكاران خود تقدير و تشكر كند، گفت: از تمامي همكاران خود در نيروي انتظامي از جمله ماموران راهنمايي و رانندگي كه در ظاهر نرم‌ترين و كم خطرترين شغل را دارند، اما مهمترين و تاثيرگذارترين نقش را در كشور ايفا مي‌كنند، تقدير و تشكر مي‌كنم.

 

فرمانده نيروي انتظامي از مرزباناني كه در مناطق صعب العبور و در سرما و گرما مشغول انجام خدمت هستند، تشكر كرد.

 

وي ضمن تشكر از مردم، افزود: نيروي انتظامي بايد مرهون هوشياري مردم باشد و همكاري، نظارت، نقد و مطالبات مردم از پليس موجب سازندگي نيروي انتظامي مي‌شود.

 

فرمانده نيروي انتظامي با اعلام افزايش قانونگرايي مردم، افزود: در شش ماهه نخست امسال توليد خودرو نسبت به مدت مشابه سال گذشته 15 تا 20 درصد و سفرهاي مردم افزايش يافته است، اما با وجود قانونگرايي مردم صدور برگه‌هاي جريمه 12 درصد كاهش يافته است و ترافيك مهر ماه و ترافيك پايان تابستان نيز به دليل قانونگرايي مردم سبك‌تر شده است.

 

وي در پايان صحبت‌هاي خود گفت: مردم اگر به نيروي انتظامي اعتماد كنند و همگام با آنان حركت كنند، ما در وصول به اهداف خود پيش از پيش موفق‌تر خواهيم بود.

نظر شما