پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۵۵
کد خبر: ۲۴۱۸۹
|
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۸۹ - ۱۲:۰۷
معاون اجتماعي نيروي انتظامي از ايجاد ايستگاه هاي محلي پليس در محله هاي تهران خبر داد.

به گزارش  شهر، سرداربهمن کارگــر گفت: با مذاکراتي که درباره محل ايجاد ايستگاه ها با شهرداري داشته ايم ، به زودي از کلانتري ها عبور، و ايستگاه هاي محلي پليس را براي برخورد مناسب با آسيب هاي اجتماعي راه اندازي خواهيم کرد.

به گزارش شهر سردار بهمن کارگر معاون اجتماعي نيروي انتظامي گفت: با مذاکراتي که درباره محل ايجاد ايستگاه ها با شهرداري داشته ايم ، در آينده نزديک از کلانتري ها عبور و ايستگاه هاي محلي پليس را به منظور برخورد مناسب با آسيب هاي اجتماعي راه اندازي خواهيم کرد .

 

وي افزود: شعار معاونت اجتماعي نيروي انتظامي "پيشگيري اجتماعي مقدم بر پيشگيري انتظامي" است و براين اساس اولويت بندي هايي در باره برخورد با آسيب هاي اجتماعي داشته ايم.

 

سردار "کارگـر" اين اولويت ها را حوزه هاي مواد مخدر، فضاي مجازي، خانواده، طلاق و تاخير در ازدواج جوانان برشمرد.

 

وي در ادامه گفت: ‌مدرسه، محله و مسجد را نهادهايي هستند که مي توانند در پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي موثر باشند.

 

معاون اجتماعي نيروي انتظامي همچنين با اشاره به موضوع عفاف و حجاب گفت: نيروي انتظامي پنج درصد مسئوليت اصلاح وضع عفاف و حجاب را در جامعه برعهده دارد.

 

وي افزود: از سال 84 به 25 نهاد ماموريت داده شد تا در زمينه اصلاح وضع عفاف و حجاب در جامعه اقدام کنند.

 

سردار کارگر، آموزش و پرورش، ‌صدا وسيما، وزارتخانه هاي علوم، بهداشت، بازرگاني و سازمان تبليغات اسلامي را از سازمان هاي مسئول در اين خصوص برشمرد.

 

وي گفت: البته صدا وسيما سازماني است که در مقايسه با ديگر دستگاه ها وظيفه خود را بهتــــر انجام داده است.

 

معاون اجتماعي نيروي انتظامي افزود: ‌اگر سازمان ها و دستگاه هاي مسئول در اين باره وظايف خود را به درستي انجام مي دادند امروز اين معضل در جامعه حل شده بود.

 

سردار کارگر با بيان اينکه نيروي انتظامي در زمينه برقراري نظم و امنيت مسئوليت مستقيم دارد، تصريح كرد: البته در موضوع عفاف و حجاب همه 25 نهاد مسئوليت دارند.

 

معاون اجتماعي نيروي انتظامي همچنين گفت: پس از هفته نيروي انتظامي طرح ارتقاء ‌امنيت اجتماعي را در تهران و چند استان اجرا خواهيم کرد.

 

وي برنامه هاي معاونت اجتماعي نيروي انتظامي را در روز آخر هفته نيروي انتظامي پياده روي خانوادگي، برگزاري مسابقه نقاشي کودکان، حضور در برنامه هاي کودک صدا و سيما، ‌برگزاري مراحل پاياني مسابقات ورزشي، شرکت فرماندهان اين نيرو در نماز جمعه و مانور شهري موتور سواران اعلام كرد.

نظر شما