پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۲۳:۱۴
کد خبر: ۲۴۶۱۳
|
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۸۹ - ۱۵:۱۶
حسين فتاحي برگزاري جايزه کتاب سال دفاع مقدس را گامي مثبت در جهت باروري ادبيات دفاع مقدس دانست و عنوان کرد: انتظار ما نويسندگان اين است که بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس خود زمينه نقد آثار برگزيده را مهيا کند تا جامعه بيشتر با اين قبيل آثار آشنا شوند.

به گزارش شهر، حسين فتاحي -نويسنده كودك و نوجوان در گفت‌وگو با ستاد خبري سيزدهمين جشنواره دوسالانه کتاب دفاع مقدس گفت: طبيعتا بچه‌ها در دفاع مقدس حضور مستقيم نداشته‌اند و نمي‌شود به صورت عريان از اين مساله با آنها صحبت کنيم، از طرف ديگر نمي‌توان واقعيت را از ديد بچه‌ها پنهان کرد؛ بنابراين هنر نويسنده بايد مطابق با دنياي ذهني کودک و تحمل او بسط يابد.

 

نويسنده «آتش در خرمن» که وقايع پشت جبهه را از ديد يک کودک روايت کرده است، همچنين تاکيد کرد: بهترين شيوه بيان مسائل غامض استفاده از تخيل است، کار هنرمند استفاده از تضادها و آميختن مسائل خشن با موضوعات لطيف و کار نهادها تشويق و معرفي آثار و نقد آنهاست.

 

فتاحي که خود تجربه داوري کتاب سال دفاع مقدس را در کارنامه دارد، مهم‌ترين وظيفه اين جايزه را حفظ و حراست از ارزش‌هاي دفاع مقدس توصيف کرد و يادآور شد: جشنواره انتخاب کتاب سال دفاع مقدس داغ کردن تنور بازار اين پديده است و جامعه را نسبت به بهترين کتاب سال حساس مي‌کند.

 

نويسنده «پري نخلستان» همچنين خاطرنشان کرد: کتاب سال دفاع مقدس بايد به آثاري که در سال‌هاي اخير توليد شده است، توجهي ويژه داشته باشد و با ايجاد حاشيه‌هاي مثبت، زمينه را براي افزايش توجه بيشتر مخاطب و راه‌يابي آثار برگزيده به متن جامعه مهيا کند.

نظر شما