جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۲۱
کد خبر: ۲۴۷۷۹
|
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۸۹ - ۱۰:۴۶
به مناسبت سالروز ولادت علي‌بن موسي الرضا (ع)
به مناسبت سالروز ولادت علي‌بن موسي الرضا (ع) نمايشگاه عکس رضوي در مراکز فرهنگي تابعه شهرداري تهران، نمايشگاه خوشنويسي با موضوع احاديث امام هشتم (ع) تحت عنوان « قطعه‌اي از بهشت» به همراه مراسم جشن ميلاد در همه مساجد شهر تهران با نام يا القاب امام رضا (ع) برگزار و بيش از ده‌هزار جلد کتابچه «شکوه کرامت با کريمان» توزيع شد.

حجت‌الاسلام و المسلمين عبدالمقيم ناصحي مشاور شهردار و رئيس مرکز فعاليتهاي ديني شهرداري تهران در گفت‌وگو با خبرنگار «شهر» گفت: اين مرکز امسال در دهه کرامت اقدامات گسترده و برنامه‌هاي متنوعي را ازجمله برگزاري مراسم سخنراني و جشن در کليه مساجد شهر تهران که با نام يا القاب امام رضا (ع) مزين شده‌اند، نورافشاني، چراغاني و فضاسازي، برگزاري جشن در نمازخانه پارکها، ارائه پيامهاي رضوي به شهروندان با عنوان "نسيم رضوان" با محوريت حکمت‌هاي رضوي از طريق مناطق 22گانه، انجام داده است.


وي افزود: برگزاري نمايشگاه عکس رضوي در مراکز فرهنگي تابعه شهرداري تهران، برگزاري نمايشگاه خوشنويسي با موضوع احاديث امام هشتم (ع) تحت عنوان " قطعه‌اي از بهشت" که در طول دهه کرامت در حال برگزاري است، تهيه و توزيع بيش از ده‌هزار جلد کتابچه "شکوه کرامت با کريمان" برگزاري مسابقه اينترنتي تحت عنوان "شکوه کرامت با کريمان" و اهداء جوايز به برندگان، نصب بنر، بيلبورد و فضاسازي سطح شهر متناسب با ايام دهه کرامت از ديگر فعاليت‌‌هاي مرکز فعاليتهاي ديني شهرداري تهران در طول اين دهه بوده است. وي گفت: همچنين اين مرکز به صورت ويژه امروز _‌27مهرماه_ نيز به مناسبت سالروز ولادت علي‌بن‌موسي‌الرضا (ع) و در روز ولادت آن امام همام در مسجد شيخ فضل‌ا.. (خيابان بهشت، خيابان شيخ فضل‌ا..) اقدام به برگزاري مراسم جشن، سخنراني و مديحه‌سرايي كرده است. که اين مراسم بعد از نماز جماعت ظهر و عصر در مسجد برگزار خواهد شد. مشاور شهردار تهران در امور روحانيت و مساجد خاطرنشان کرد: در ماه مبارک رمضان دو مسابقه اينترنتي در پرتال شهرداري تهران و ويژه کارکنان شهرداري تحت عناوين «تفسير سوره ياسين» و «کلام حضرت امير (ع)» با موضوع خلاصه‌نويسي 5 خطبه از کتاب شريف نهج‌البلاغه، برگزار کرديم که به حول و قوه الهي در مراسم جشن ولادت امام رضا (ع) در مسجد شيخ فضل‌ا.. به 40 نفر از برندگان جوايز نفيس و ارزشمند به رسم يادبود اهداء خواهيم کرد. حجت‌الاسلام والمسلمين ناصحي در مورد شخصيت والاي امام رضا (ع)، تصريح كرد:‌ سخن گفتن از شخصيت والاي دهمين ستاره آسمان عصمت و هشتمين اختر برج امامت ابالحسن علي‌بن موسي‌الرضا (ع) آسان نيست، بلکه برداشتن قطره از دريايي بيکران است و همين قطره درياي ديگري است که تشنگان معرفت را سيراب و ره‌پويان طريق حق را به سر منزل مقصود خواهد رساند. رئيس مرکز فعاليتهاي ديني شهرداري تهران خاطرنشان كرد: امام رضا (ع) تنها امام مدفون در ايران اسلامي بوده و حرم مصفاي ثامن‌الحجج (ع) قبله‌گاه شيفتگان و دلدادگان در سراسر ايران است. اين عشق و ارادت تا جايي است که حتي رهبر عظيم‌الشأن انقلاب اسلامي، حضرت آيت‌ا.. العظمي خامنه‌اي (مدظله‌العالي) دستمال سفيدي که براي غبارروبي مرقد مطهر امام رضا (ع) با گلاب ناب آغشته شده است را مي‌گيرند و پس از غبارروبي به سر و صورت مبارک خود مي‌کشند. حجت‌الاسلام والمسلمين ناصحي گفت:‌ از خداوند سبحان مسئلت دارم توفيق درک ولايت و معرفت زيارت ابالحسن علي بن موسي الرضا (ع) به همه ما عطا کند.

نظر شما