جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۲۲
کد خبر: ۲۵۵۷۰
|
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۸۹ - ۱۰:۲۵
دوره جديد آموزشي فن‌بيان ميرصدرالدين شجره هنرمند ، مدرس و هنرمند مطرح از نيمه اول آذر در مرکز آموزش فرهنگ فيلم تهران (متعلق به انتشارات علمي و فرهنگي وابسته به وزارت علوم ،تحقيقات و فناوري) برگزار مي‌شود.

به گزارش خبرنگار شهر، اين هنرمند در اين مورد به خبرنگار شهر گفت: فراگيري هرعلمي نياز به آموزش دارد و در دنياي معاصر و مدرن امروز فن بيان به عنوان يک علم، کاربرد واقعي دارد.


شجره، يكي از ويژگي هاي فن بيان را يادگيري واژه عنوان كرد و افزود: با يادگيري واژه‌ها مي توان در كوتاه‌ترين زمان، بيشترين مفاهيم ذهني‌ را به مخاطب انتقال دهيم.


وي با بيان اينكه در حال حاضر بهداشت صوت جدي گرفته نمي شود گفت: در خارج از كشور آموزش فن بيان به هيچ كدام از كارهاي بازيگري، گويندگي، مجري‌گري و دوبله نمي پردازند، بلكه اصول را ياد مي‌دهند.


مدرس دوره فن بيان اشاره اي نيز به دوره فوق داشت و افزود: در اين کلاس با توجه به تبعات فرهنگي وارد شده در گويش ما، تلاش مي شود حداقل، هم از از ادبيات درست استفاده شود و هم بيان درست و سالمي داشته باشيم.


وي در پايان گفت: متأسفانه واژگاني به دايره لغات ما اضافه شده است که نه تنها تفاخر ادبي را از زبان ما گرفت بلکه ولنگاري و بي حس و حالي را به زبان ما اضافه کرده كه با آموزش جدي مي توان از آن عبور نمود.



در اين دوره هنرجويان با ويژگي هاي توليدي آواهاي فارسي و اندام هاي گفتار، توصيف آوايي صداهاي زبان فارسي، هجاها و خوانش متون کهن، معاصر و اشعار آزاد و بهداشت صدا آشنا مي شوند.


دوره جديد آموزش فن بيان توسط ميرصدرالدين شجره از نيمه اول آذر ماه سالجاري دوشنبه هر هفته برگزار خواهد شد و علاقمندان براي حضور در اين دوره مي توانند به سايتwww.farhangfilm.com مراجعه و يا با شماره تلفن هاي 88665525-88665526 تماس حاصل كنند.


نظر شما