پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۲۲:۴۵
کد خبر: ۲۵۷۱۰
|
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۸۹ - ۱۶:۲۶
شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي،ضمن گرامي‌داشت ياد و خاطره شهداي يوم‌الله سيزدهم آبان به ويژه سي و يک شهيد دانشجوي پيرو خط امام (ره) و فاتحان لانه جاسوسي آمريکا، با صدور بيانيه‌اي سيزدهم آبان را روز اعلام برائت و فرياد کوبنده خشم و انزجار امام (ره) و امت عليه استکبار آمريکايي دانست.

به گزارش شهر، شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي،ضمن گرامي‌داشت ياد و خاطره شهداي يوم‌الله سيزدهم آبان به ويژه سي و يک شهيد دانشجوي پيرو خط امام (ره) و فاتحان لانه جاسوسي آمريکا، با صدور بيانيه‌اي سيزدهم آبان را روز اعلام برائت و فرياد کوبنده خشم و انزجار امام (ره) و امت عليه استکبار آمريکايي دانست.


در اين بيانيه آمده است:

" يوم‌الله سيزدهم آبان" بر تاريخ معاصر ايران و حتي تاريخ نهضت‌هاي آزادي‌خواه جهان تأثيري عميق و نقشي شگرف و ماندگار داشته است. آنچه سيزدهم آبان ترسيم مي‌کند نه صرفاً يک رويداد تاريخي بلکه واقعه‌اي تاريخ‌ساز و تأثيرگذار است که در هر کدام از رخدادهاي آن مصاديقي از " پايداري، فداکاري و مقاومت " ملت مجاهد و جوانان رشيد و غيور ايران اسلامي در مبارزه عليه قدرت‌هاي شيطاني و استکباري وجود دارد. وقايعي که هر يک به تنهايي مي‌تواند منشاء تداوم حرکت عظيم نهضت و انقلاب اسلامي و ظلم‌ستيزي ، نفي نظام‌هاي سلطه و آرمان‌گرايي نسل‌هاي متعهد و مؤمن اين سرزمين در بستر تاريخ فرداي اين کشور قرار گيرد.

سيزدهم آبان ماه در حافظه تاريخي ملت بزرگ و شجاع ايران اسلامي نقطه عطفي در جهت سرعت بخشيدن به روند شکل‌گيري، تداوم، استمرار و بالندگي انقلاب اسلامي است و برجسته‌ترين ويژگي آن در مبارزه مستمر ملت ايران در ادوار مختلف با " استبداد و استعمار داخلي " ، " استکبار و استثمار خارجي " است.


در ادامه اين بيانيه آمده است:

"يوم‌الله سيزدهم آبان"؛ روز ملي مبارزه با استکبار جهاني و در برگيرنده سه واقعه سرنوشت‌ساز و تاريخي در صحيفه خاطرات و افتخارات رفيع ملت سربلند ايران است.

"سيزدهم آبان"؛ سالروز تبعيد رهبر کبير انقلاب اسلامي و بزرگ مرجع جهان تشيع، حضرت امام خميني (ره)، در سال 1343 به ترکيه

به جرم دفاع از شرافت و کرامت انساني و استقلال ايران است.

" سيزدهم آبان "؛ سالروز به خاک و خون کشيدن دانش‌آموزان معترض به ظلم و ستم و فساد دستگاه دربار ستمشاهي توسط گارد دژخيمان رژيم منحوس طاغوت در مقابل در اصلي دانشگاه تهران در سال 1357، است.

" سيزدهم آبان" ؛ سالروز تسخير لانه جاسوسي آمريکا به دست دانشجويان مسلمان پيرو خط امام (ره) در سال 1358، است.

سه رخداد بزرگي که وجه مشترک همه آن‌ها؛ ويژگي " استکبارستيزي، استقلال‌طلبي و آزادي‌خواهي" ملت مبارز، مقاوم و ولايت‌مدار ايران اسلامي است.

" يوم‌الله سيزدهم آبان"؛ يادآور حماسه شهداي دانشجوي پيرو خط امام (ره) و فاتحان لانه جاسوسي است. شهدايي چون حاج عباس وراميني، سردار سرافراز لشکر 27 محمد رسول الله، محسن وزوايي، فرمانده غيور جبهه‌هاي جنوب، حسين علم‌الهدي، حماسه‌ساز هويزه، غلامحسين بسطامي، فرمانده سپاه سوسنگرد و مهدي رجب‌بيگي، دانشجوي پيرو خط امام (ره) و چندين و چند شهيد ديگري که تا

پاي جان در جهت تحقق اهداف انقلاب و عينيت‌بخشي به فرمان ولي امر زمان، امام خميني (ره) ايستادگي کردند و حضور در جبهه‌هاي نبرد حق عليه باطل را بر تکيه‌زدن بر مناصب دنيوي ترجيح دادند.

" يوم‌الله سيزدهم آبان"؛ نماد ايثار، مقاومت، پايداري و پيروزي مردم مؤمن و انقلابي ايران و نمايش صلابت و شجاعت ايرانيان در برابر قدرت‌هاي پوشالي و رو به زوال شرق و غرب است.

" يوم‌الله سيزدهم آبان " ؛ يادآور ماهيت استکباري و استبدادي آمريکاي جهانخوار و عامل هم‌گرايي ، هم‌افزايي، وحدت و اتحاد ملي ملت استوار و هميشه در صحنه ايران اسلامي است .

" يوم‌الله سيزدهم آبان " ؛ ياد حماسه‌هاي بزرگ و جانفشاني‌هاي سترگ را براي ملت غيور ايران اسلامي زنده مي‌کند که الهام‌بخش تداوم راه انقلاب اسلامي و امام راحل عظيم‌الشأن(ره) است.


در بخش ديگري از اين بيانيه آمده است:

سيزدهم آبان ماه در تقويم تاريخ معاصر انقلاب اسلامي عنوان " ضداستکباري و عدالت‌خواهي " مردم ايران را به خود اختصاص داده است که شکسته شدن ابهت و هيمنه پوشالي شيطان بزرگ و افشاي توطئه‌هاي شوم و نقشه‌هاي پليد استکبار آمريکايي ـ صهيونيستي عليه کشورهاي آزاده، مستقل، عدالت‌خواه و آشکار شدن چهره کريه‌ امپرياليسم غرب و نظام سلطه جهان از پيامدهاي مهم و اساسي آن است.

شکست‌هاي تلخ و پي در پي شيطان بزرگ، آمريکاي ام‌الفساد قرن، در بيش از سي سال دشمني آشکار با انقلاب اسلامي و اعتراف دولت‌مردان و سردمداران محافل سياسي ـ امنيتي غرب نسبت به ناکارآمدي و استيصال و درماندگي نقشه‌ها، ترفندهاي شوم و فتنه‌ها و آشوب‌هاي شيطاني نظام سلطه نشان از اقتدار، رشد و پيشرفت و تعالي ايران اسلامي در افق چشم‌انداز پيش‌روي خود در ساي? تدابير و هوشمندي ولايت‌فقيه و رهبري انقلاب اسلامي و هوشياري و بصيرت مثال‌زدني مردم انقلابي و رشيد داشته است.

اين اقتدار که ناشي از سلاح ايمان و توکل و تلاش در راه خداست، نه تنها نظام، انقلاب و ميهن اسلامي را در برابر طوفان هجمه‌ها و گرداب حوادث روزگار و توطئه‌هاي سهمگين استکبار جهاني حفظ کرده بلکه آن را به موتور محرکه و الگوي بي‌بديل، نافذ و جامعي براي شکل‌گيري نهضت بيداري اسلامي و فراگير شدن امواج ظلم‌ستيزي و عدالت‌خواهي در جاي جاي عالم کفرزده و تحت سلطه و ستم امروز بدل ساخته است؛ دستاوردهاي سترگ و حقيقتي انکارناپذير که به گونه‌اي برجسته و ملموس فراروي وجدان‌هاي بيدار و تشنه عدالت و آزادي جهان قرار گرفته است .


اين بيانيه مي‌افزايد:

امروز، نيز به دليل همين دستاوردهاي عظيم استقلال‌طلبي و استکبارستيزي است که صرف‌ نظر از يک عده انقلابي‌نما، فرسوده و پشيمان که به دلائل گوناگون زندگي راحت و سازش و رقصيدن به ساز غرب را ترجيح داده‌اند، انگيزه جوانان اين مرز و بوم براي مقاومت و پايداري در برابر زورگويي و زياده‌خواهي غرب کم‌تر از ديروز نشده است.

شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي، در پايان اين بيانيه بار ديگر ضمن گرامي‌داشت ياد و خاطر? شهداي گرانقدر حوادث

يوم‌الله سيزدهم آبان و تقدير و تشکر از خانواده شهداي فاتح لانه جاسوسي آمريکا، ملت فهيم و قدرشناس ايران اسلامي را به حضور پرشور و گسترده، فعال و پويا در تظاهرات ضداستکباري يوم‌الله سيزدهم آبان فراخواند و از عموم مردم هميشه در صحنه ايران اسلامي خواست تا با بصيرت، آگاهي و تعميق بينش‌هاي سياسي و ديني خود ترفندها و توطئه‌هاي شوم دشمنان در ضربه زدن به ارکان‌ نظام اسلامي و کيان ولايت‌فقيه و وحدت امت واحده را خنثي سازند.


نظر شما