جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۰۸
کد خبر: ۲۵۷۸۰
|
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۸۹ - ۱۴:۵۲
دبيرخانه چهارمين مسابقه سراسري داستان دفاع مقدس، با توجه به استقبال نويسندگان و رويكرد جوانان به تاليف داستان‌ كوتاه، زمان ارسال اثر به اين مسابقه را تا پايان آذر ماه تمديد كرد.

به گزارش شهر به نقل از ستاد خبري چهارمين مسابقه سراسري داستان كوتاه دفاع مقدس، علاقمندان مي‌توانند آثار خود را حداكثر تا پايان آذر ماه سال جاري به نشاني تهران، ميدان هفت تير، خيابان كريم‌خان زند، رو به‌روي داروخانه سيزده آبان، پلاك 76 طبقه دوم- دبيرخانه چهارمين مسابقه داستان كوتاه دفاع مقدس- ارسال كنند.

 

در سومين دوره از اين مسابقه داستان‌هاي «انتظار در ايستگاه راه آهن» نوشته جواد افهمي، «دعوت» اثر مريم بيات‌تبار و «كسي صداي ما را نمي‌شنود» نوشته شيرين اسحاقي به عنوان نفرات اول تا سوم مشخص شدند.

 

اين دوره از جايزه ادبي يوسف بعد از يك سال وقفه، در سال جاري برگزار مي‌شود.

 

 

برگزيدكان چهارمين جشنواره شعر دفاع مقدس استان سمنان معرفي شدند

چهارمين جشنواره شعر دفاع مقدس استان سمنان در چهار بخش «دفاع مقدس»، «مقاومت ملل»، «كودك و نوجوان» و «شعر دفاع مقدس با تكيه بر مضامين عاشورايي» برگزار و منتخبان استاني معرفي شدند.

 

در بخش «شعر دفاع مقدس» عليرضا رعيت‌حسن‌آبادي (از دامغان)، حوري موسوي (از شاهرود) و معصومه فرهمند (از دامغان) به ترتيب جوايز رتبه‌هاي اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.

 

در بخش شعر «مقاومت ملل» نيز نگين مقيمي (از شاهرود)، غزل آزاد مقدم (از شاهرود) و فضل‌الله قاسمي (از گرمسار) به ترتيب اول تا سوم شدند و در بخش شعر دفاع مقدس با تكيه بر «مضامين عاشورايي» نيز منصوره عرب‌سرهنگي (از گرمسار)، سميه صالحي (از سمنان) و زينب دولت‌خواهي (از دامغان) جوايز رتبه‌هاي اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.

 

همچنين در بخش شعر كودك و نوجوان اين دوره از جشنواره شعر دفاع مقدس، حسين شهرياري (از مهدي شهر)، رويا بينش (از مهدي شهر) و عاطفه پاکدامن (از مهدي شهر) به عنوان برگزيدگان رتبه‌هاي اول تا سوم معرفي شدند.

 

برپايي نمايشگاهي از 862 عنوان كتاب دفاع مقدس

دبيرخانه سيزدهمين جشنواره دوسالانه كتاب دفاع مقدس قصد دارد همزمان با برگزاري اين جشنواره، تعداد 862 عنوان كتاب داوري شده در اين جشنواره را در معرض ديد عموم قرار دهد.

 

در بخش جنبي اين دوره از جشنواره كتاب دفاع مقدس، كتاب‌هايي كه در سال‌هاي 1387 و 1388 براي اولين‌بار منتشر و در جشنواره داوري شده‌اند، در قالب نمايشگاهي برپا و در معرض ديد عموم قرار مي‌گيرد.

 

در اين دوره از جايزه آثار منتشر شده در سال‌هاي 1387 و 1388 در 16 گروه «ادبيات داستاني»، «پژوهش ادبي»، «پژوهش نظامي»، «پژوهش فرهنگي»، «ترجمه»، «جُنگ»، «خاطره»، «داستان کودک و نوجوان»، «زندگينامه داستاني»، «زندگينامه و وصيتنامه»، «شعر»، «شعر کودک و نوجوان»، «نثر ادبي»، «طراحي و گرافيک»، «نمايشنامه» و «ناشر نمونه» مورد بررسي قرار مي‌گيرند.

نظر شما