پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۳۹
کد خبر: ۲۶۰۹۹
|
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۸۹ - ۱۲:۳۴
احد ده‌بزرگي گفت:‌ شعر نبايد اسير دست مسائل نامربوطي چون نوگرايي افراطي و دور شدن از مضامين انقلاب و دفاع مقدس شود.

به گزارش شهر، ده‌بزرگي -شاعر انقلاب در گفت‌وگو با ستاد خبري سيزدهمين جشنواره دوسالانه كتاب دفاع مقدس شاعران جوان را به تلمذ در محضر شاعران جبهه رفته دعوت كرد و گفت: جوان‌ها نبايد شاخه‌هاي اصلي را از دست بدهند و از كساني كه از نزديك با شهدا و جانبازان هم سنگر بوده و دفاع مقدس را درك كرده‌اند، غفلت كنند.


وي اظهار داشت: به دليل اينكه ما نمي‌توانيم از ارزش‌ها و خون جانبازان و شهدا بگذاريم، وظيفه شرعي و ملي داريم كه با كارهايي نظير برگزاري جشنواره‌هاي دفاع مقدس به استمرار اين معارف كمك كنيم.


وي تجليل از نويسندگان و شاعران جبهه رفته را كار اصلي جشنواره‌ها دانست و اضافه كرد: جشنواره‌ها بايد توجه ويژه‌اي به اين دست خالقان آثار داشته باشد. اين‌ها باقي‌ماندگان هنرمنداني هستند كه به استقبال شهادت رفتند.


وي حضور و نفوذ بيشتر جشنواره را در ميان مردم و هنرمندان خواستار شد و گفت: وقتي ما نوهنرمندان اين حوزه را معرفي و ارزيابي كنيم، شكوفايي فكري و ادبي ايجاد مي‌شود.


ده‌بزرگي دستاوردهاي ذفاع مقدس را بسيار مهم دانست و تاكيد كرد: مبادا در سير تحول و جابه‌جايي نسل‌ها اين معارف و ارزش‌ها كم‌رنگ شده و يا مورد بي‌مهري و غفلت واقع شود.


وي استفاده شيوه‌هاي مختلف براي جذب مخاطبان را از مهم‌ترين رسالت‌هاي نهادهاي فرهنگي عنوان كرد و گفت: بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس و ساير نهادها بايد با طراحي جنبه‌هاي تشويقي و تاييدي به گسترش اين حوزه ياري برسانند.

نظر شما