شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۲۲
کد خبر: ۲۶۲۳۲
|
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۸۹ - ۱۵:۳۶
هنرهاي سنتي و صنايع دستي زيبا و ارزشمند بومي آذربايجان شرقي در ششمين نمايشگاه سراسري صنايع دستي و دومين نمايشگاه تخصصي استان يزد شرکت مي‌كنند.

به گزارش خبرنگارشهر از تبريز، رييس شوراي فني صنايع دستي آذربايجان شرقي، تراب محمدي ضمن بيان اين مطلب افزود: با توجه به ديدگاه ويژه و جايگاه مهمي که نسبت به هنرهاي سنتي و صنايع دستي در سطح استان وجود دارد، نمايندگان هنري استان در تمام نمايشگاههاي مرتبط با هنرهاي سنتي و صنايع دستي در کشور شرکت خواهند نمود.

وي اضافه كرد: شرکت كردن هنرمندان رشته هاي مختلف در نمايشگاهها علاوه بر پويا نمودن هنرمندان و راغب تر نمودن آنان نسبت به فعاليت هاي هنري خود، باعث شناخته شدن هر چه بهتر و بيشتر رشته ها در ساير نقاط کشور مي شود.

محمدي تصريح کرد: امروز هنر در عرصه ارتباط هيچ حد و مرزي را نمي شناسد و اينگونه مي توان به سهولت مردم نقطه اي از کشور را با آنچه در نقطه ديگري مي گذرد آشنا نمود و از اين راه به حفظ و احياي رشته هاي مختلف هنرهاي سنتي و صنايع دستي بومي و ملي و دميده شدن شور و انرژي ناشي از حضور جوانان در اين عرصه رسيد.

رييس شوراي فني صنايع دستي استان آذربايجان شرقي اعلام كرد: براي حضور ششمين نمايشگاه سراسري صنايع دستي و دومين نمايشگاه تخصصي استان يزد که به واقع وزنه اي براي شناخت تاريخ و تمدن ايران زمين محسوب مي شود، هنرمنداني جهت نمايش آثار و اجراي زنده رشته هاي کاشي هفت رنگ، سراميک هنري و زيور آلات سنتي به اين استان زيبا و تاريخي سفر خواهند نمود.

محمدي ابراز اميدواري كرد اين نمايشگاه فتح بابي براي آشنايي بيشتر هنرمندان استان با ساير هنرمندان کشور و همچنين آشنا تر شدن هموطنان و بازديدکنندگان از نمايشگاه با هنرمندان و رشته هاي هنري منحصر به فرد و ارزشمند جاي جاي کشور باشد.

 ششمين نمايشگاه سراسري صنايع دستي و دومين نمايشگاه تخصصي استان يزد با حضور نمايندگان تمام استانهاي کشور، از تاريخ 24 لغايت 29 آبان ماه سال جاري در محل دائمي نمايشگاههاي استان يزد واقع در خيابان صفائيه جنب بيمارستان شهيد صدوقي برگزار خواهد شد.

نظر شما