شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۱:۰۴
کد خبر: ۲۶۳۰۱
|
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۸۹ - ۱۴:۲۶
استاندار تهران در همايش هماهنگي طرح هدفمند سازي يارانه‌ها در بخش حمل و نقل عمومي
همايش هماهنگي طرح هدفمندسازي يارانه‌ها در بخش حمل و نقل عمومي صبح روز سه شنبه هجدهم آبان ماه با حضور استاندار تهران، جمعي از مسئولان اجرايي و شهري و مديران شركت‌هاي خصوصي اتوبوسراني و تاكسيراني از سوي معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران برگزار شد.

مرتضي تمدن، استاندار تهران  در ابتداي مراسم از حمل و نقل عمومي به عنوان دماسنج و معيار طرح هدفمندسازي يارانه‌‌ها نام برد و گفت: حمل و نقل از مهم‌ترين، اساسي‌ترين و حساس‌ترين بخش‌هاي اين طرح است. وي با اشاره به اين كه دولت در مورد حمل و نقل عمومي بسيار حساس است، افزود: به اين منظور دولت جهت تهيه بسته حمل و نقل زمان زيادي گذاشته، چرا كه آثار و پيآمدهاي هر گونه تغيير و تحولي در اين بخش به سرعت در جامعه انعكاس پيدا مي‌كند.

استاندار تهران با تأكيد بر اين كه با توجه به عملكرد دلسوزانه‌ مسئولان حمل و نقل شهري اطمينان داريم كه اتفاق غير منطقي در اين بخش رخ نمي‌دهد، اظهار كرد: اجزاي بسته حمل و نقل كه از سوي دولت آماده شده، به تدريج در حال اعلام شدن است.

دكتر تمدن با تشكر از مسئولان سختكوش و دلسوز حمل و نقل شهري كه نظام ترافيك را راهبري مي‌كنند، تصريح كرد: حمل و نقل شهري سهم ويژه‌اي در طرح هدفمندسازي يارانه‌‌ها و در واقع در اجراي عدالت دارد. همچنين در اين همايش رييس كميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي اسلامي شهر تهران با اشاره به اين كه تهديدها را بايد شناسايي و آن‌ها را به فرصت تبديل كنيم، اظهار كرد: موضوع حمل و نقل عمومي در خط مقدم طرح هدفمندسازي يارنه‌ها قرار دارد.

مرتضي طلايي از دست‌اندركاران حمل و نقل عمومي به عنوان سربازان خط مقدم طرح هدفمندسازي يارانه‌‌ها نام برد و تصريح كرد: حمل و نقل عمومي در پيشاني اجراي اين طرح نقش‌آفريني مي‌كند.

وي با تأكيد بر اين كه با مديريت صحيح بايد به نوعي برنامه‌ريزي كنيم كه طرح هدفمندسازي يارانه‌‌ها به بهترين شكل ممكن به اجرا گذاشته شود، گفت: بايد به گونه‌اي عمل كنيم كه در اجراي اين طرح نه تنها هيچ مانعي ايجاد نشود، بلكه باعث تسهيل در  اجراي آن نيز بشويم. بر اساس اين گزارش معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران كه ميزباني اين همايش را بر عهده داشت نيز از طرح هدفمندسازي يارانه‌ها به عنوان يك فرصت بي‌بديل براي كشور نام برد و اظهار كرد: منابع كشور ما، منابعي محدود و پايان‌پذير است و بايد با استفاده صحيح از اين منابع آن‌ها را براي آيندگان حفظ و نگهداري كنيم.

سيد جعفر تشكري هاشمي با اشاره به اين كه دولت محترم تمام اهتمام خود را براي اجراي طرح هدفمندسازي يارانه‌‌ها به كار گرفته، تصريح كرد: شهردار محترم تهران در جلسات متعدد، از يكايك مديران شهري خواسته‌اند در جهت اجراي صحيح اين طرح به عنوان تحولي جدي از هيچ تلاش و كوششي فروگذار نكنند. وي با تأكيد بر اين كه در چارچوب تبعيت از مقام عظماي ولايت تكليف خود مي‌دانيم تمام قد در كنار اين طرح بايستيم، خاطرنشان كرد: مديريت شهري در خط مقدم اين طرح قرار دارد و قدم به قدم در كنار مجريان آن گام بر مي‌دارد.

نظر شما