جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۴۷
کد خبر: ۲۶۳۳۷
|
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۸۹ - ۱۰:۱۵
داور بخش شعر سيزدهمين جشنواره دوسالانه كتاب دفاع مقدس گفت: کتاب‌هاي اين دوره سطح متوسطِ رو به بالايي داشتند و خوشحالم از اين که صداي جديدي در شعر دفاع مقدس به گوش مي‌رسد.

به گزارش شهر، سيدضياءالدين شفيعي در گفت‌وگو با ستاد خبري سيزدهمين جشنواره دوسالانه كتاب دفاع مقدس افزود: نسل جديد مستقيما جنگ را تجربه نکرده‌اند، بلکه عوارض بعد از جنگ را ديده و با آن دست و پنجه نرم مي‌كنند.


وي تاكيد كرد: نگاه اين نسل به جنگ الزاما با شاعران پيش از خود يکي نيست، اين همان صداي مغتنمي است که بايد شنيده شود، وگرنه ديگر چيزي از شعر دفاع مقدس باقي نمي‌ماند.


شفيعي ادامه داد: نسل جديد شاعران دفاع مقدس آهسته‌ آهسته هويت پيدا مي‌کنند. اين نسل نوشتن از دفاع مقدس را دغدغه خود مي‌داند و به خاطر وظيفه‌اي که احساس مي‌کند؛ از دفاع مقدس مي‌نويسد و براي همين هم شباهت زيادي به شاعران نسل اول انقلاب دارند.


وي گفت:‌ اگر شاعران نسل‌هاي پيش در پي يافتن فضاي جديد نباشند و دوباره همان حرف‌هاي قبلي را بازگو کنند، ديگر نمي‌توانند هم‌پاي شعر دفاع مقدس حرکت کنند و جا مي‌مانند.


شفيعي درباره فعاليت‌ ناشران خصوصي فعالي در حوزه دفاع مقدس گفت: براي ناشران، روزگار زمانه دفاع مقدس نيست. چند ناشري هم که در اين زمينه فعاليت مي‌کنند به خاطر علايق و دلبستگي‌هاي شخصي‌شان است. ناشران دولتي هم وظيفه خود را به خوبي انجام نمي‌دهند، چون از نظر کيفي عقب‌تر از ناشران خصوصي هستند، از شيوه گرافيک و طراحي گرفته تا محتوا!

نظر شما