پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۲۹
کد خبر: ۲۶۳۷۲
|
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۸۹ - ۱۲:۴۶
دبيرخانه سيزدهمين جشنواره دوسالانه كتاب دفاع مقدس قصد دارد از سال‌ها تلاش و خدمات فرهنگي مرحوم «غلامعلي فروغي» پژوهشگر حوزه دفاع مقدس تقدير كند.

به گزارش شهر به نقل از ستاد خبري سيزدهمين جشنواره دوسالانه كتاب دفاع مقدس،‌ مرحوم فروغي داوري جشنواره‌هاي متعددي در حوزه كتاب دفاع مقدس را بر عهده داشت و آثار ارزشمندي در اين حوزه از خود به يادگار گذاشته است.


در آيين اختتاميه و اهداي جوايز به برگزيدگان اين دوره از جشنواره، به پاس زحمات چندين ساله وي لوح يادبود به خانواده و همسر مرحوم فروغي اعطا خواهد شد.


«غلامعلي فروغي» حقوقدان، پژوهشگر و مقاله‌نويس بود. وي همچنين داوري جشنواره‌هاي مرتبط با كتاب دفاع‌ مقدس همچون جشنواره ربع قرن كتاب دفاع مقدس، داور بخش «تحقيق و پژوهش نظامي» دوره‌هاي نهم، دهم و دوازدهم انتخاب كتاب سال دفاع ‌مقدس بوده‌اند.


زنده‌ياد فروغي، سال 1340 در دامغان متولد شد و مدرك كارشناسي ارشد خود را در موضوع حقوق بين‌الملل اخذ كرد.


اين نويسنده و پژوهشگر حوزه دفاع مقدس 17 آبان سال 88 بر اثر سكته قلبي دار فاني را وداع گفت .


بر گزيدگان چهارمين جشنواره شعر دفاع مقدس استان گلستان معرفي شدند

برگزيدگان چهارمين جشنواره شعر دفاع مقدس استان گلستان در چهار بخش «دفاع مقدس»، «مقاومت ملل»، «کودک و نوجوان» و «شعر دفاع مقدس با مضامين عاشورايي» معرفي شدند.


در چهارمين جشنواره شعر دفاع مقدس استان گلستان و در بخش «دفاع مقدس» صادق حاجتمند، سيد جواد عطايي و حديثه محقاني رتبه‌هاي اول تا سوم را به خود اختصاص دادند. در اين بخش بي‌بي‌حميده يلمه به دليل سرايش شعري به زبان تركمني و با موضوع دفاع مقدس مورد تقدير قرار گرفت.


در بخش «شعر عاشورايي» علي اکبر آغاسيان و رمضانعلي ابري به عنوان نفرات برتر معرفي و از محدثه حسيني تقدير شد.


در بخش «شعر کودک و نوجوان» با محوريت دفاع مقدس محمد کرايي، قاسم کوهساريان و ساحره سالاري به ترتيب اول تا سوم شدند. در اين بخش از نيما جوان‌سر و سمانه جلالي از شاعران شركت‌كننده نونهال، تقدير شد.


بر اساس اين گزارش، در بخش «مقاومت ملل» نيز رمضانعلي ابري و رحمانقلي توماج (در شعر ترکمني) برگزيده شدند.


چهارمين دوره جشنواره شعر دفاع مقدس در استان گلستان با تجليل از مختار رنجيده به عنوان شاعر پيشکسوت برگزار شد. به اين دوره از جشنواره تعداد 350 قطعه شعر از 109 شاعر در قالب‌هاي مختلف ارسال شده است.


 

نظر شما