سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۵۷
کد خبر: ۲۷۳۱۹
|
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۸۹ - ۱۲:۳۳
در شش ماه نخست سال جاري بيش از يکصد و پنجاه غرفه فروش و نمايش آثار صنايع دستي و هنرهاي سنتي در شهرهاي مختلف آذربايجان شرقي برپا شده است.

به گزارش  شهر از تبريز به نقل ازروابط عمومي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي، مهندس تراب محمدي در اين رابطه گفت: نمايشگاههاي عرضه و معرفي صنايع دستي و هنرهاي سنتي و سوغات استان، همواره با استقبال چشمگيري از سوي مردم و گردشگران روبرو بوده اند.

به گفته رييس کارگروه صنايع دستي آذربايجان شرقي، با توجه به افزايش حضور گردشگران در نقاط مختلف استان و لزوم پيش بيني نمودهاي فرهنگي در جايگاه هديه و سوغات، در شش ماه نخست سال جاري دوازده نمايشگاه مختلف موردي در شهرستانهاي مختلف آذربايجان شرقي برپا شده است.

محمدي افزود: اين نمايشگاه ها در مجموع بيش از بيست ميليارد ريال فروش داشته اند که با توجه به مدت زمان کوتاه نمايشگاهها و پراکندگي آنها در نقاط مختلف، مناسب ارزيابي مي شود.

رييس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي در خصوص ميزان بازديد از اين نمايشگاهها گفت: هر چند به لحاظ فضاي باز موجود در بيشتر نمايشگاهها، امکان تهيه آمار دقيق مقدور نيست، اما طبق آمارگيري هاي انجام شده بيش از 900 هزار نفر از هموطنان و گردشگران از اين نمايشگاهها بازديد كرده‌اند.

وي در خصوص مکان هاي برگزاري نمايشگاهها گفت: اين نمايشگاهها در شهرهاي تبريز، مراغه، جلفا، ورزقان، هريس، عجب شير، اهر، بناب و شبستر برپا شده اند و موجب غني شدن سفر گردشگران گشته اند.

به گفته محمدي حضور گردشگران و همچنين همشهريان در نمايشگاهها به قدري چشمگير بوده که موجب استمرار اين نمايشگاهها و گسترش آنها در نقاط دور و نزديک استان شده است و با حمايت مردم و هنرمندان اين روند استمرار خواهد داشت.

توليدات صنايع دستي و هنرهاي سنتي استان به ويژه توليدات بافته هاي داري، قالي و گليم و ورني، جواهرات سنتي و سنگهاي قيمتي و نيمه قيمتي، سفال و سراميک، شيشه هاي دست ساز و هنرهاي چوبي با استقبال مردم و گردشگران مواجه شده و صادارات اين محصولات نيز در حال افزايش است.

نظر شما