پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۱۷
کد خبر: ۲۷۶۹۵
|
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۸۹ - ۱۳:۱۸
مراسم بزرگداشت زنده ياد احمد آقالو با حضور هنرمندان مرکز هنرهاي نمايشي راديو در استوديو 8 برگزار شد.

به گزارش شهر، دومين مراسم بزرگداشت زنده ياد آقالو امروز با حضور محمود زنده‌نام، مدير مركز نمايش‌هاي راديو، ژاله علو، ميرطاهر مظلومي، بيوك ميرزايي، گلاب آدينه، جواد پيشگير، آشا محرابي، فريدون محرابي و جمعي ديگر از هنرمندان راديو برگزار شد.

محمود زنده نام مدير مرکز هنرهاي نمايشي راديو روز سه شنبه در اين مراسم گفت: سعادت حضور در کنار ايشان را نداشتم و آنچه را توصيف مي کنم گفته ها و شنيده هايي است که تاکنون از هنرمندان مختلف شنيده‌ام. زنده ياد احمد آقالو براي همه جوانان ما درس عبرت بود. او هميشه پايبند به تعهدات کاري‌اش بود. وي در ادامه افزود: ما در مرکز هنرهاي نمايشي راديو سعي مي‌کنيم براي هنرمنداني که در قيد حيات هستند يا کساني که درگذشته‌اند، مراسمي براي يادبود بگيريم.

مدير مرکز هنرهاي نمايشي راديو خاطرنشان کرد: استوديو 8 در راديو جايي است که زنده ياد احمد آقالو در آنجا نفس کشيد، بازي کرد، زندگي کرد و نقش هاي زيادي را ايفا و به جا گذاشت. وي اظهار داشت: مرحوم آقالو به درجه‌اي از آگاهي رسيده بود كه جايگاه خود را در عرصه فرهنگ كشور يافته بود و آن را ماندگار كرده بود. او با آثاري كه خلق كرد هرگز از ياد ما نمي‌رود.

در ادامه اين مراسم نماآهنگي با تصاوير و صداي زنده‌ياد آقالو پخش شد و پس از آن ژاله علو در سخناني عنوان داشت: اينجا درباره مردي صحبت مي‌كنيم كه وجود آسماني بزرگي داشت و به همه احترام مي‌گذاشت. او با عشق و علاقه كار مي‌كرد و زيباترين صدا و بازي را داشت.

وي در ادامه اظهار داشت: از زمان‌هاي دور كه در سريالي در زمينه دوبله با او كار كردم؛ ديدم كه چقدر انسان معتقدي بود. او معتقد بود به اينكه انسان‌ها جايگاهي نزد خدا دارند كه خودشان نمي‌دانند ولي او جايگاه خود را مي‌دانست و همه چيز را گذرا مي‌ديد و مي‌دانست كه اين جايگاه ماندني نيست.

در ادامه اين مراسم، جواد پيشگر نيز متني را خطاب به احمد آقالو خواند و پس از آن قربان نجفي به ياد زنده‌ياد آقالو به اجراي موسيقي پرداخت. پس از آن نيز مهدي عشقيان طي سخناني خاطراتي از آخرين لحظات اين هنرمند براي حاضران بيان كرد. همچنين مينو جبار زاده، به نيابت از خزر معصومي كه در سريال «يك مشت پر عقاب» با احمد آقالو همبازي بوده است خواند و پس از آن نيز نيما حمزه و نيما جوزي با دكلمه مجيد حمزه به اجراي موسيقي زنده پرداختند.


نظر شما