چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۲۲
کد خبر: ۲۷۹۶۵
|
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۸۹ - ۱۹:۲۵
تهيه‌کننده مجموعه تلويزيوني "مختارنامه" طي تماسي با خبرگزاري مهر اعلام کرد برطبق مذاکرات انجام شده با جلوه‌هاي ويژه چهره حضرت عباس (ع) در مجموعه مختارنامه نوراني پخش مي‌شود و اين سريال کوتاه نمي‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود فلاح تهيه‌کننده مجموعه تلويزيوني "مختارنامه" طي تماسي به خبرنگار مهر گفت: طبق مذاکرات و جلساتي که داشتيم قرار شد با انجام کار جلوه‌هاي ويژه چهره حضرت ابوالفضل (ع) در سريال "مختارنامه" نوراني شود، به همين دليل اين سريال کوتاه نمي‌شود.

همچنين حسن اسلامي‌مهر، رئيس مرکز سيمافيلم  در گفتگويي اعلام کرده بود  "تصاوير مربوط به چهره حضرت ابوالفضل (ع) در سريال مختارنامه حذف شد"، اما همين گفتگو بعد از چند ساعت تغيير و اعلام شد "چهره حضرت ابوالفضل‌ (ع)همانند چهره معصومين در گذشته نمايش داده مي‌شود."

تاکنون 10 قسمت از سريال "مختارنامه" از شبکه يک پخش شده است. در روزهاي اخير به دليل واکنش‌هاي مختلف درباره اين سريال خبرهاي مختلفي در ارتباط با چگونگي نشان دادن چهره حضرت عباس (ع) شنيده شد.

در اين مدت مراجع مختلف نظرات متفاوتي را براي نشان دادن چهره حضرت عباس (ع) داشتند. آيت‌الله محمدعزالدين الحسيني زنجاني در اين مورد در پاسخ به يک استفتاء اظهار داشتند: نشان دادن عظمت و شخصيت والاي حضرت ابوالفضل العباس سلام الله عليه کما هو حقه، در قالب فيلم و ديگر هنرها ممکن نيست، اما دست‌اندرکاران فيلم سعي کنند که با استفاده از روايات اهل بيت عليهم السلام و تاريخ هاي معتبر، سيمايي نزديک به شخصيت حقيقي آن بزرگوار عرضه بکنند.

يروز 13 آذر ماه هم خبري به نقل از پايگاه اطلاع رساني دفتر آيت الله وحيد خراساني منتشر شد. در اين خبر اعلام شد ايشان در سخناني که در آستانه ماه محرم الحرام در جمع انبوه مبلغان اعزامي ايراد کردند،اعلام کردند در صورتي که چهره حضرت ابوالفضل العباس(ع) به صورت هنرپيشه به نمايش درآيد، عاشقان قمر بني هاشم(ع) در روز تاسوعاي امسال محشري بر پا خواهند کرد که در روز قيامت کمر عوامل پخش چنين تصاويري را خواهد شکست.
 
وي همچنين در بخشي از سخنان خود با اشاره به عظمت مقام حضرت ابوالفضل(ع) به بيان رواياتي از اهل بيت(ع) در شأن آن بزرگوار پرداخته و تصريح کردند: امام زين العابدين(ع)، يک نگاه کرد به "عبيدالله بن عباس بن علي بن ابي طالب(ع)"، چشمش به يتيم قمر بني هاشم(ع) افتاد و اشک‌هايش سرازير شد؛ بعد که گريه کرد و پس از بيان عظمت مصيبت روز عاشورا، فرمود: رحمت خدا بر عموي من عباس(ع)."

مجموعه "مختارنامه" به کارگرداني داوود ميرباقري در بيش از 40 قسمت زندگي و قيام مختار ابوعبيده ابن ثقفي ملقب به ابواسحاق را روايت مي‌کند.
 
فريبرز عرب‌نيا، رضا کيانيان، جعفر دهقان، رضا رويگري، ژاله علو، فرهاد اصلاني، فريبا کوثري، نسرين مقانلو، داود رشيدي، پرويز پورحسيني، مهدي فخيم‌زاده، محمد صادقي، انوشيروان ارجمند، صالح ميرزاآقايي و... در اين مجموعه ايفاي نقش ‌کردند.
 
مجموعه تلويزيوني "مختارنامه" روزهاي جمعه ساعت 22 از شبکه يک روي آنتن مي‌رود

نظر شما