جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۳۸
کد خبر: ۲۸۳۸۹
|
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۸۹ - ۱۵:۱۰
بهمن درّي با اشاره به درگذشت شمس آل احمد عنوان كرد:
بهمن درّي در حاشيه مراسم ختم شمس آل احمد كه در روز پنج‌شنبه در مسجد نور برگزار شد از شمس و جلال آل احمد به‌عنوان دو صاحب قلم متعهد و معتقد به هويت ملي و نوجويي و داراي سبك مؤثر در عرصه ادبيات معاصر نام برد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي معاونت امور فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، معاون امور فرهنگي گفت: برخلاف خيلي‌ها كه مي‌گويند شمس در سايه برادرش جلال قرار گرفته بود و از همين رو مانند جلال جايگاه برجسته‌اي نيافت اظهار داشت. شمس خودش عامدانه و آگاهانه براي حفظ وجهه برادرش، خود را در سايه قرار داد تا از ارزش‌ها و سبك منحصر به فردي كه جلال در زمينه ادبيات داستاني و نگارش مقاله نويسي خلق كرده بود، صيانت كند.


وي با اشاره به تلاش معاونت امور فرهنگي براي تكريم مشاهير، مفاخر، هنرمندان و نويسندگان‌ در زمان حياتشان و با تأكيد بر سخنان وزير محترم ارشاد در مراسم ختم شمس در مسجد نور گفت: يكي از رسالتهاي ما رسيدگي به وضعيت نويسندگان ارزشمند و ارزشمدار ما در دوران زندگي است.


درّي در انتقاد از حاشيه‌نگاري غيراخلاقي و غير حرفه‌اي خبرنگار يكي از خبرگزاري‌ها مبني بر عدم حضور هيچ‌يك از مسؤولان وزارت ارشاد در مراسم تشيع و وداع شمس گفت: ظاهراً‌ خبر منتشره در صحنه نوشته نشده و پشت ميز و بدون حضور در مراسم به رشته تحرير درآمده است. اولاً بنده به اتفاق وزير محترم ارشاد و در سفر استاني دولت در استان مركزي بوديم ثانياً از حدود دو ماه پيش با آغاز بيماري شمس مديرعامل خانه كتاب را مأمور كرديم كه از سوي معاونت به وضعيت وي رسيدگي كند و حتي اين معاونت موافقت كرد هزينه بيمارستان و درمان وي پرداخت شود. با فوت وي پي‌گيري تدفين وي در قطعه 88 هنرمندان انجام گرفت. از سوي ديگر برخلاف آنچه گفته شد مراسم تشييع شمس با قرائت پيام وزير ارشاد و با حضور جناب آقاي طالبيان قائم مقام وزير در امور شعر و ادب و آقاي شجاعي‌صائين مديرعامل خانه كتاب و تني چند از همكاران ما آغاز شد.


وي با اشاره به رعايت اخلاق حرفه‌اي در عرصه اطلاع‌رساني توصيه كرد: اگر بخشي از حقايق را مكتوم بگذارند لااقل دروغ ننويسند.

وي در پايان گفت جلال و شمس به لحاظ خلق آثار خواندني، نامشان در پهنه ادبيات ما ماندگار است و نام و آثارشان موجب زايش ادبيات مردمي شده و از سوي ديگر جايزه جلال آل احمد كه همه ساله برگزاري شود نام اين دو برادر را جاودانه خواهد كرد.

نظر شما