پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۲۵
کد خبر: ۲۸۹۲۱
|
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۸۹ - ۱۶:۱۳
قائم مقام شهردار تهران در بازديد از پروژه هاي منطقه 22 اعلام کرد:
قائم مقام شهردار و معاون امور مناطق شهرداري تهران در بازديد از پروژه هاي عمراني، تفريحي و رفاهي منطقه 22 از راه اندازي مسيري 53 کيلومتري براي تردد بدون توقف شهروندان از شرق به غرب تهران تا پايان سال 90 خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه 22، عيسي شريفي با اعلام اينکه اين اتفاق خوشايند تا پايان سال 1390 در پايتخت رخ خواهد داد و شهرداري تهران براي محقق شدن اين امر تمام تلاش خود را به کار خواهد گرفت، گفت: با احداث اين مسير 53 کيلومتري، از طريق 3 راه آزمايش ، بزرگراه شهيد جاويد الاثر متوسليان، بزرگراه شهيد زين الدين و بزرگراه شهيد همت تا محدوده ورد آورد شرايط تردد آسان و سريع شهروندان از شرق به غرب تهران و بالعکس فراهم خواهد شد.

 

در اين بازديد که به منظور بررسي روند اجرايي پروژه هاي عمراني، رفاهي و تفريحي موجود در منطقه 22 صورت گرفته بود، افزون بر شريفي، بهاري شهردار منطقه 22 و قائم مقام وي ، معاونان امور شهري و فضاي سبز ، فني و عمراني همچنين مشاور اطلاع رساني و مدير روابط عمومي منطقه حضور داشتند.

 

در اين برنامه 4 ساعته ، بازديدکنندگان ابتدا در محل احداث پروژه تفريحي گردشگري آبشار حاضر شدند. شريفي در اين بازديد با قدرداني از اقدامات انجام گرفته براي احداث اين پروژه که يکي از پروژه هاي مهم شهرداري تهران محسوب مي شود ، در خصوص لزوم توسعه فضاي سبز ضلع شرق پروژه بويژه ضرورت درختکاري بيشتر در اين محدوده، دستوراتي صادر کرد.

 

گفتني است پروژه تفريحي گردشگري آبشار در 2 فاز با حدود 200 هکتار وسعت در محدوده شمالي ارتفاعات منطقه 22 در حال احداث است و با دستمايه اي از سنگ و چوب، همگون با طبيعت ساخته شده و اکنون بيش از 90 درصد پيشرفت فيزيکي دارد. اين پروژه شامل امکانات متمايز تفريحي شامل آبشارها، برکه ها، باغهاي گل و ميوه و باغهاي ايراني و ... است و با هدف تامين سرانه هاي تفريحي گردشگري در پهنه غربي پايتخت مراحل پاياني احداث را طي مي کند.

 

شريفي همچنين با حضور در محل احداث ادامه بزرگراه شهيد همت و بازديد از اين پروژه تا انتهاي محدوده از نزديک با دست اندرکاران صحبت و دستوراتي را به منظور تسريع در تکميل پروژه و زيرگذرهاي موجود در اين محور صادر کرد.

 

پروژه احداث ادامه بزرگراه شهيد همت حد فاصل بلوار پژوهش تا انتهاي محدوده شهرداري منطقه 22 به طول 8/1 کيلومتر اکنون با حدود 70 درصد پيشرفت فيزيکي توسط معاونت اجرايي سازمان مهندسي و عمران شهر تهران در محدوده شمال غربي تهران در حال اجراست.

 

شريفي پس از بازديد از بخشي از بزرگراه شهيد حکيم که در منطقه 22 واقع شده همچنين بازديد از محل احداث درياچه چيتگر و صحبت با پيمانکاران و عوامل اجرايي اين پروژه ، توصيه هاي در مورد نحوه اجرا و تسريع عمليات آن داشت. عمليات احداث درياچه چيتگر در شمال بوستان چيتگر با کلنگ زني دکتر قاليباف، شهردار تهران آغاز شده و شامل يک سد اصلي و درياچه است که با هدف بالابردن توان اکولوژيکي منطقه از طريق ايجاد و ارتقاي قابليتهاي تفريحي گردشگري، تغذيه سفره هاي آب زيرزميني ، تلطيف هواي حوزه غرب شهرتهران و ... شکل مي گيرد.

 

بازديدکنندگان سپس با حضور در محل پروژه رود دره کن به بررسي روند اجرايي اين پروژه از پل بزرگراه شهيد همت تا پل رسالت پرداختند . دکتر شريفي طي اين بازديد با اشاره به اهميت و گستردگي پروژه ساماندهي رود دره کن بر ضرورت توجه به نحوه نورپردازي اين پروژه ، استفاده از بهترين و پيشرفته ترين روشهاي نورپردازي و لزوم انجام مطالعات لازم براي نيل به اين مقصود تاکيد کرد.

 

گفتني است فاز اول اين پروژه شامل احداث درياچه، محوطه سازي، اجراي ديواره حد فاصل پل امامزاده داود تا پل رسالت به همراه محوطه سازي كانال آغاز شده است و يکي از نقاط قابل توجه اين پروژه ، استفاده از درختان موجود در محل اجراي آن بدون حذف آنهاست. باغ تنديس ها با موضوعاتي از قبيل تنديس هنرمندان ، شاعران و مشاهير، بازيهاي بومي و محلي، سيرتكامل دوچرخه و درشكه ، تنديس حيوانات دريايي را شامل مي شود. احداث خانه هاي اقوام ايراني، درياچه، پاركينگ هاي طبقاتي، سينماي روباز، آكواريوم، بازيهاي كامپيوتري، اسكيت پارك كوشك و باغ هنرمندان ، مجموعه فرهنگي ويژه سالمندان ، چايخانه سنتي مجتمع حركت درماني و آب درماني و مجموعه كودك و آينده از ساير طرحهاي مشخص به منظور احداث در پروژه ساماندهي مسيل كن خواهد بود.

نظر شما