پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۳۲
کد خبر: ۲۹۳۵۹
|
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۸۹ - ۱۰:۱۸
هنرمندان رشته هاي مختلف هنرهاي سنتي و صنايع دستي آذربايجان شرقي براي معرفي دست ساخته هاي خود در پنجمين نمايشگاه سراسري بازرگاني صنايع دستي استان بوشهر حضور مي‌يابند.

به گزارش شهر از تبريز به نقل ازروابط عمومي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي، مهندس تراب محمدي در اين رابطه گفت: در راستاي معرفي هنرهاي سنتي و صنايع دستي استان و با توجه به اهميت آشنايي مردم نقاط مختلف کشور با توانمندي ها و جاذبه هاي فرهنگي استان ، حضور در نمايشگاههاي تخصصي از جمله برنامه هاي دائمي استان خواهد بود.

 

به گفته وي، حضور در استان بوشهر که به گنجينه خليج فارس مشهور است، فرصت خوبي براي آشنا شدن هموطنان ساکن در جنوب کشور با هنرهاي هنرمندان شمالغرب ايران است که به لحاظ مواد و مصالح و نوع کار با هنرهاي آنان تفاوت دارد.

 

رييس شوراي فني صنايع دستي آذربايجان شرقي افزود: پنجمين نمايشگاه سراسري بازرگاني صنايع دستي استان بوشهر با توجه به حضور نمايندگاني از تمام استانهاي کشور از اهميت خاصي برخوردار است و هنرمندان رشته هاي مختلف آذربايجان شرقي نيز در مدت برگزاري اين نمايشگاه به هنرنمايي خواهند پرداخت.

 

به گفته رييس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي، در اين نمايشگاه هنرمندان برجسته و فعال در رشته هاي شيشه گري سنتي، گليم و ورني بافي، ريزه کاري روي چوب و قالي هاي هنري آثار و رشته هنري خود را در معرض ديد بازديدکنندگان هنرمند و هنردوست و هموطنان استان بوشهر قرار خواهند داد.

 

پنجمين نمايشگاه سراسري بازرگاني صنايع دستي استان بوشهر از روز 12 دي ماه در محل دائمي نمايشگاههاي شهر بوشهر آغاز به کار خواهد كرد و تا روز 16 دي ماه پذيراي علاقمندان و هنرمندان خواهد بود.

نظر شما