شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۰۶
کد خبر: ۲۹۶۶۴
|
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۸۹ - ۱۰:۲۹
هنرهاي سنتي و صنايع دستي آذربايجان شرقي و هنرمندان اين حوزه در تمام نقاط کشور در نمايشگاههاي مختلفي شرکت نموده اند.

به گزارش شهر از تبريز، مهندس تراب محمدي از حضور هنرمندان چيره دست استان در 50 نمايشگاه مختلف در حوزه صنايع‌ دستي و مسائل وابسته به آن از ابتداي امسال تاکنون خبر داد.

به گفته رييس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري آذربايجان شرقي صنعتگران و هنرمندان آذربايجان شرقي با حضور در نمايشگاه‌هاي صنايع‌دستي بازار فروش مناسبي را براي توليدات خود يافته اند و اين نمايشگاهها موجب گسترش ارتباط آنها شده‌است.

وي در مورد نمايشگاههاي درون استاني نيز گفت: از ابتداي سال جاري 16 نمايشگاه کوچک و بزرگ صنايع‌دستي در سطح استان آذربايجان شرقي برگزار شده است.

محمدي با اشاره به اينکه نمايشگاه ‌‌هاي استاني به ميزباني شهرستان‌هاي مختلف برپا شده و به اين وسيله زمينه را براي مشارکت هنرمندان تمام نقاط استان فراهم نموده، گفت:‌ اين نمايشگاه‌ها در کنار فروش مناسب توليدات بومي استان زمينه ساز معرفي توليدات شاخص هنرمندان رشته‌هاي مختلف هنرهاي سنتي و صنايع دستي شده اند.

به گفته وي هنرمندان آذربايجان شرقي در 31 نمايشگاه مختلف که به ميزباني استان‌هاي مختلف و در سطوح ملي،‌ منطقه‌اي برگزار شده است، شرکت کرده‌اند.

رييس شوراي فني صنايع دستي استان با بيان اينکه معاونت صنايع‌دستي آذربايجان شرقي طبق تقويم مصوب کشور در نمايشگاه‌هاي ملي حضور يافته، گفت: در تمامي نمايشگاه‌هاي سراسري امکان گردهمايي هنرمندان استان را فراهم کرده‌ايم و تا کنون شاهد نتايج خوبي از گسترش اين همکاريها بوده‌ايم.

رييس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري آذربايجان شرقي در خصوص نمايشگاه‌هاي سراسري که در 9 ماه سپري شده از سال جاري برگزار شده اند گفت: تعدادي از اين نمايشگاهها به ميزباني استان‌هاي ستان‌هاي ايلام، خراسان جنوبي، خراسان شمالي، لرستان، خراسان رضوي، کرمانشاه، ايلام، کردستان، زنجان، مرکزي، اصفهان و کرمان برپا شده که هنرمندان استان در تمامي آن‌ها حاضر شده‌اند.

محمدي يادآور شد:‌ همچنين معاونت صنايع‌دستي آذربايجان شرقي با همکاري سازمان ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري کشور هنرمندان رشته هاي مختلف را راهي نمايشگاه‌ هنرهاي اسلامي مونيخ آلمان و نمايشگاه صنايع‌دستي ميلان ايتاليا کرده‌است.

برپايه همين گزارش،سالانه دهها نمايشگاه مختلف در حوزه صنايع دستي و هنرهاي سنتي در نقاط مختلف کشور با هدف توسعه و ترويج اين هنرها برگزار مي‌شود.

نظر شما