جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۱:۱۴
کد خبر: ۲۹۷۱۰
|
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۸۹ - ۱۲:۴۱
نمايشگاه خط سفير در نگارخانه مهر فرهنگسراي انقلاب
همزمان با ماه محرم نمايشگاه خوشنويسي به سبک خط سفير و کرشمه توسط زهرا بهرامي در نگارخانه مهر فرهنگسراي انقلاب برگزار مي‌شود.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي فرهنگسراي انقلاب، زهرا بهرامي خوشنويس گفت: خط سفير از خط کرشمه گرفته شده است و طرح اوليه خط کرشمه در سال 1371 توسط احمد آريا منش داده شد و در سال 1385 اين خط را معرفي کرد.


وي در مورد تفاوت بين خط سفير و کرشمه اظهار داشت: خط کرشمه بيشتر به فرم نزديک است و خوانايي کمتري دارد اما خط سفير خوانايي بيشتري نسبت به خط کرشمه دارد و قابليت‌هاي بستري براي استفاده آن بر روي خط عربي و فارسي به اشکال مختلف دارد.


بهرامي در مورد تعداد نمايشگاه‌هايي که در آ نها شرکت کرد مي گويد: حدود 5 تا 6 نمايشگاه انفرادي داشته‌ام و 12 تا 13 نمايشگاه گروهي و يک نمايشگاه بين‌المللي در مصلي امام خميني(ره)حضورداشته‌ام.

وي در مورد استقبال مردم از نمايشگاه‌ها عنوان کرد: خط سفير و کرشمه به دليل نو و تازه بودن و جذابيتش از استقبال خوبي در بين مردم برخوردار است و براي آنها بسيار جالب است.


بهرامي در آخر از برنامه‌هاي خود در آينده صحبت مي‌کند و مي‌گويد: تدريس خوشنويسي جزو برنامه‌هايم در آينده هستند و قصد دارم بر روي خط و خط نقاشي بيشتر کار کنم.


هم اکنون نيز همزمان با ماه محرم نمايشگاه «خوشنويسي به سبک خط سفير و کرشمه توسط خانم زهرا بهرامي» تا 19 دي ماه همه روزه از ساعت 9 تا 19 در نگارخانه مهر فرهنگسراي انقلاب واقع در بزرگراه شهيد نواب صفوي، تقاطع خيابان کميل شرقي پذيراي علاقمندان است.

نظر شما