شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۵۷
کد خبر: ۳۰۱۹۱
|
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۸۹ - ۱۰:۴۱
معاون ارتقاي سلامت اداره‌كل سلامت شهرداري تهران با اشاره به‌اين‌ كه چهارمين «خانه سلامت مسافر » به‌زودي در پايانه جنوب راه‌اندازي مي‌شود، تصريح كرد: ارتقاي سلامت شهروندان و دست يابي به شهري سالم كه از شاخص‌هاي توسعه شهري به‌شمار مي‌آيد، از اولويت‌هاي شهرداري تهران است.

مهدي اميري، معاون ارتقاي سلامت اداره‌كل سلامت شهرداري تهران در گفت‌وگو با خبرنگار «شهر» گفت: چهارمين خانه سلامت مسافر به‌زودي در ترمينال جنوب تهران جهت رفاه حال مسافران و ارتقاي سلامت شهروندي راه‌اندازي مي‌شود.


وي افزود: در اين خانه سلامت خدمات مشاوره‌اي در زمينه تغذيه، روان‌شناسي و بهداشت به صورت رايگان ارائه مي‌شود، کلاس‌هاي آموزشي در زمينه سلامت، ويزيت رايگان پزشکي، تست قند و فشار خون و همچنين توزيع بروشورهاي آموزشي از ديگر برنامه‌هاي اين خانه سلامت است.


معاون ارتقاي سلامت اداره‌كل سلامت شهرداري تهران ادامه داد: راهنمايي مسافران در هنگام بروز بيماري‌هاي واگيردار چون آنفولانزا و برگزاري دوره‌هاي آموزشي پيش‌گيري از بيماري‌ها، محيط زيست و بهداشت فردي از ديگر پيش‌بيني‌ها در خانه سلامت مسافر ترمينال جنوب است.


وي درباره خدمات ديگر اين خانه‌ سلامت اظهار داشت: در اين خانه سلامت مسافر علاوه بر ارائه خدمات به مسافران اين پايانه، دوره‌هاي آموزشي چون امداد و نجات و مهارت‌هاي ارتباطي براي رانندگان وسايل نقليه برون‌شهري و پرسنل پايانه‌ها پيش بيني شده است.


اميري گفت: در اين خانه سلامت خدمات مشاوره و روان‌‌شناسي نيز ارائه مي‌شود، اما در بحث آسيب‌هاي اجتماعي مراجعه‌كنندگان به ادارات خدمات اجتماعي راهنمايي و ارجاع مي‌شود.


وي با بيان اين‌كه خانه اسباب‌بازي هم در اين خانه سلامت درنظر گرفته شده، اضافه كرد: مذاكرات لازم با مسئولان پايانه جنوب صورت گرفته و محلي در طبقه دوم سالن اصلي آن نيز پيش‌بيني شده كه پس از تجهيز آن به روي مسافران گشوده مي‌شود.


اين مسئول سلامت شهرداري تهران تصريح كرد: اداره کل سلامت شهرداري تهران در راستاي اهداف خود که همان دست يابي به شهري سالم است، توجه به سلامت اماکن عمومي از جمله پايانه‌ها را از ضروريات دانسته و بر همين اساس با همکاري سازمان پايانه‌ها و پارک سوارهاي شهرداري تهران طرح راه اندازي خانه‌هاي سلامت را به منظور ارائه خدمات مناسب در حوزه سلامت در دستور کار قرار داده است.


تاكنون خانه‌هاي سلامت مسافر در پايانه‌هاي بيهقي، شرق و غرب راه‌اندازي شده و تا چند روز آينده خانه سلامت ترمينال جنوب نيز پذيراي مسافران خواهد بود.

نظر شما