پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۰۱
کد خبر: ۳۱۷۴۹
|
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۰:۵۴
رمان «پرسه در خاک غريبه» نوشته احمد دهقان با حضور نويسنده و جمعي از کارشناسان اين حوزه 17 بهمن‌ماه در فرهنگسراي انقلاب نقد مي‌شود.
به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي فرهنگسراي انقلاب، نهمين گردهمايي علاقمندان ادبيات داستاني و اعضاي كانون داستان‌نويسان «نگاهي ديگر» فرهنگسرا، به دليل قرار داشتن در آستانه سالگشت پيروزي انقلاب اسلامي به نقد و بررسي رمان« پرسه در خاک غريبه» احمد دهقان اختصاص دارد.
در اين نشست مهمترين و كاربردي‌ترين مباحث داستان‌نويسي مورد نقد و بررسي قرار مي‌گيرد و سپس با طرح موضوعات تخصصي‌تر درحوزه داستان نويسي وادييات ادامه مي‌يابد.
در اين برنامه قرار است «احمد دهقان»(نويسنده)، «کامران محمدي» (منتقد) و «محمدرضا گودرزي» (نويسنده و منتقد) و جمعي از داستان‌نويسان حضور يابند.

«پرسه در خاك غريبه»، تازه‌ترين اثر احمد دهقان با موضوع جنگ، توسط انتشارات كتاب نيستان و براي اولين‌بار در نمايشگاه 23 عرضه شد.
احمد دهقان نويسنده اين اثر اظهار داشت: «پرسه در خاك غريبه»، يكي از مهم‌ترين كارهايي است كه انجام داده‌ام. اين اثر، درباره سرنوشت گروهي است كه در كردستان عراق براي نجات مردم اقداماتي صورت داده‌اند. وي ادامه داد: اين موضوع، ساختار روايي رمان «پرسه در خاك غريبه» را تشكيل داده و در درون به مضاميني مانند؛ حق و باطل و مسايل ذهني افرادي كه در منطقه جغرافيايي ماجراهاي رمان حضور دارند نيز پرداخته مي‌شود.

نويسنده كتاب «سفر به گراي 270 درجه»، درباره دامنه تخيل در رمان «پرسه در خاك غريبه» گفت: اين اثر فارغ از واقعيت نيست و در تاريخ جنگ مي‌توان مانند آن را پيدا كرد. احمد دهقان، با اشاره به نوشتن اين رمان در مدت 2 سال، تصريح كرد: موضوع رمان «پرسه در خاك غريبه»، حدود 10 سال ذهن مرا مشغول كرده بود و با آن زندگي مي‌كردم.

وي درباره فاصله زماني طولاني بين نگارش آثارش اظهار داشت: در ذهن سوژه‌هاي ناب و ناگفته‌اي دارم كه دغدغه ذهني‌ام بوده و هستند. دير نوشتن، دليل هرگز ننوشتن نيست. وضعيت نويسنده و روزگار او در نوشتن موثرند. فكر مي‌كنم اگر تا پايان عمرم بنويسم، باز هم سوژه‌هاي جديدي خواهم داشت.

رمان «پرسه در خاك غريبه» نوشته احمد دهقان در قطع رقعي و 236صفحه و با شمارگان 2200 نسخه عرضه شده است.

علاقمندان براي حضور در اين برنامه مي‌توانند روز يکشنبه 17 بهمن ماه ساعت 16 به بزرگراه نواب صفوي تقاطع خيابان كميل، ابتداي كميل شرقي، فرهنگسراي انقلاب تالار سپيده مراجعه كنند و يا با شماره تلفن هاي 9-55419057 تماس بگيرند.
همچنين 10 بهمن 89 نقد و بررسي کتاب «شاه بي شين» نوشته محمد کاظم مزيناني در فرهنگسراي انقلاب برگزار مي‌شود.


نظر شما