پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۳۲
کد خبر: ۳۱۹۴۳
|
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۳:۰۸
رييس سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران، از برنامه‌هاي اين سازمان در دهه فجر انقلاب اسلامي خبر داد و گفت: اين ويژه‌ برنامه‌ها با عنوان كلي «ايران ما» در 12 سرفصل، 99 عنوان و 190 اجرا در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار شهر، امير خوراكيان در نشست خبري صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اينكه برنامه‌هاي امسال سازمان با توجه به رويكرد وحدت‌بخشي و مردمي در نظر گرفته شده است، گفت: مجموعه‌ برنامه‌هاي دهه فجر نيز با عنوان «ايران ما» در اين ايام برگزار مي‌شود، اين برنامه‌ها در مجموع شامل 10 عنوان برنامه هنري و ادبي، 10 عنوان توليد محصولات فرهنگي و چند رسانه‌اي، 17 عنوان مسابقه، 8 نمايشگاه، 12 عنوان برنامه گردشگري و بازديد، 10 برنامه در قالب جشن انقلاب، 4 عنوان برنامه قرآني، 5 عنوان كارآگاه آموزشي و 9 عنوان كار ويژه است كه توسط ستاد و بخش‌هاي مختلف سازمان اجرا مي‌شود.



وي افزود: توليد مجموعه داستان تصويري زندگي امام راحل (ره) براي نسل جوان، تريبون آزاد شامل جلسات پرسش و پاسخ بين نسل‌ اولي‌ها و نسل سومي‌ها از 10 تا 21 بهمن در فرهنگسراهاي گلستان، شفق، ولا، ارسباران و اشراق، توليد لوح فشرده گلبانگ آزادي شامل مجموعه غني و پرمحتوا از انواع اجراها در مقاطع مختلف از جمله اين برنامه‌ها است، توزيع يادداشت‌هايي شامل مطالب 90 كلمه‌اي از تعدادي جوانان برگزيده انقلاب كه در زمينه‌هاي مختلف علمي، فرهنگي ورزشي داراي توفيقاتي شده‌اند در فضاهاي مختلف شهر به ويژه ايستگاه‌هاي مترو از ديگر برنامه‌هاي اين سازمان محسوب مي‌شود.


وي تصريح كرد: فرهنگسراي موقتي با عنوان «ايران ما» نيز در روز 22 بهمن در ميدان انقلاب برپا مي‌شود كه شامل غرفه‌هاي متعددي و برنامه‌هاي متنوعي در رشته‌هاي گوناگون است. شبكه 3 و راديو جوان نيز در اين اين غرفه حضور مستقيم دارند.



خوراكيان همچنين از تجليل خانواده‌هاي 114 شهيدي كه در فاصله 12 تا 22 بهمن سال 57 به شهادت رسيده‌اند خبر داد و گفت: اين مراسم در روز 19 بهمن ماه در تالار انديشه حوزه هنري برگزار مي‌شود. همچنين توليد كتاب اتوبوس با عنوان (نهضت ادامه دارد) در شمارگان 50 هزار نسخه در 2 هزار و 500 اتوبوس شهري از ديگر اقدامات اين سازمان در دهه فجر است.



وي اظهار داشت: فرهنگسراي انقلاب نيز كه پس از مدتي كار منطقه‌اي، كار هويتي خود را با يك بازنگري جديد در موضوع انقلاب آغاز كرده است ويژه‌ برنامه‌هايي را براي اين ايام در نظر گرفته است. نمايشگاه عكس و اسناد انقلاب اسلامي براي اولين بار از 11 تا 22 بهمن، نمايشگاه كتاب يادمان انقلاب با عرضه 192 عنوان كتاب، جلسات نقد كتاب مانند نقد كتاب‌هاي شاه بي‌شين و پرسه در خاك غريبه از جمله عناوين برنامه‌هاي در نظر گرفته شده توسط اين فرهنگسرا است.


وي با اشاره به برنامه‌هاي فرهنگسراي رسانه ادامه داد: با تغيير مديريت و تجديد نظر در رويكرد اين فرهنگسرا در آينده شاهد تحرك بيشتر و تحول كيفي‌تر در برنامه‌هاي اين مركز خواهيم بود. سلسله نشست‌هاي ميراث‌داران انقلاب از 16 تا 21 بهمن ماه با مشاركت بسيج دانشجويي دانشگاه تهران، نقد و بررسي فيلم و نيز رونمايي تعدادي كتاب با همكاري مركز اسناد انقلاب اسلامي از جمله برنامه‌هاي فرهنگسراي رسانه در دهه فجر خواهد بود.



به گفته وي، اجراهاي هنري ادبي با 10 عنوان كه تعدادي تركيبي و تعدادي نمايش است در اين ايام در نظر گرفته شده كه علاوه بر آن مي‌توان به نمايش‌هايي براي كودكان با عنوان قاصدك، نمايش‌هاي صحنه‌اي و ميداني در مناطق مختلف شهر، پرده‌خواني در مناطق 5 و 8، اجراي موسيقي انقلاب در مناطق 5 و 15، نمايش فيلم، شب شعر و رونمايي كتاب اشاره كرد.



رييس سازمان فرهنگي هنري به 10 عنوان توليد محصول فرهنگي اشاره كرد و گفت: بروشورهاي كوچك موضوعي، كتاب كارت، روزنامه‌ ديواري، پازل، فلش كارت و كتابچه در زمره محصولات فرهنگي اين سازمان قرار گرفته است. همچنين مسابقات پيامك، انشانويسي، كتابخواني، روزشمار انقلاب، عكاسي، روزنامه‌ديواري و آذين‌بندي و همچنين نمايشگاه‌هاي كتاب و عكس، پوستر دستاوردهاي بانوان، نشريات سال 57 از ديگر اقدامات اين سازمان در دهه فجر انقلاب اسلامي است.



وي ادامه داد: تور گردشگري با 12 عنوان برنامه از كارهاي مهمي است كه به ويژه براي نسل آينده مورد استفاده قرار مي‌گيرد. اين تورها ويژه اماكني مانند جماران، مركز اسناد اسلامي، كاخ‌موزه‌هاي نياوران و سعدآباد، مرقد امام (ره)، مزار شهدا و مجموعه فرهنگي برج آزادي در نظر گرفته شده است.


*افتتاح فرهنگسراي مجازي سال آينده

رييس سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران به برنامه‌هاي سال آينده اين سازمان اشاره كرد و گفت: افتتاح فرهنگسراي مجازي سازمان براي استفاده دايمي تمامي شهروندان، همكاري با جشنواره فيلم فجر و اقدامات حمايتي خاص براي فيلم‌هاي برگزيده در زمينه تبليغات و اكران در مجموعه‌هاي سينمايي و پرديس‌ها، كمك‌هاي حرفه‌اي هنري در محصولات جنبي و حتي همكاري در خريد بليط و كمك براي حضور شهروندان براي استفاده از فيلم‌هاي جشنواره فيلم فجر از جمله اقدامات اين سازمان است.



خوراكيان با بيان اينكه با بررسي اسناد فرا دستي سازمان در مركز مطالعات اين سازمان و با مرور همه مطالعات در شهر تهران، برنامه‌هاي سال 90 مورد بازنگري و بررسي قرار مي‌گيرد، افزود: برنامه‌هاي سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران سال آينده در پنج حوزه اصلي هويت انقلابي، هويت ديني، هويت ملي، هويت شهروندي شهر تهران و هويت خانواده منسجم مي‌شود.



وي در پايان به برخي برنامه‌هاي سازمان فرهنگي هنري در ماه‌هاي محرم و صفر اشاره كرد و گفت: هشتمين نمايشگاه عطر سيب با تجهيز بيش از 11 هزار هيات مذهبي شهر تهران، چهارمين سوگواره وبلاگ‌نويسان عاشورايي، مسابقه پيامكي براي مشتركان تلفن همراه، انتشار سلام‌نامه اصحاب امام حسين، سوگواره نمايشي محرم، مهر هامون، يلداي كاروان و مسابقه تلويزيوني «و اينك عاشورا» از جمله عناوين برنامه‌هاي است كه در ماه‌هاي محرم و صفر به اجرا گذاشته شد.


نظر شما