پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۵۶
کد خبر: ۳۲۱۹۷
|
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۶:۵۷
مدير کل امور بانوان شهرداري تهران خبر داد:
مدير کل امور بانوان شهرداري تهران از بهره برداري کامل مجموعه شهربانو منطقه 20 تا پايان سال جاري خبر داد و گفت : تا پايان سال 90 مجموعه هاي شهربانو در مناطق 21،13،12،11،9،6و 22 به بهره‌برداري کامل مي‌رسند.

به گزارش«شهر»، به نقل از روابط عمومي شهرداري تهران، نرگس معدني پور در مورد راه اندازي مجموعه هاي شهربانو و فعاليت هاي اين مراکز، اظهار کرد: هم اکنون مجموعه هاي شهربانو در مناطق 8،2،1 و14 در حال فعاليت هستند و تا پايان سال آينده مجموعه هاي شهربانوي مناطق21،13،12،11،9،6،و 22 به بهره برداري کامل مي رسند.

 

او ادامه داد: با توجه به نيازي که بانوان در سطح شهر به فضاهاي فرهنگي اجتماعي دارند، قرار است حداقل در هر منطقه يک مجموعه شهربانو ايجاد شود، تا زمينه اوقات فراغت زنان و خانواده ها با ارائه خدمات متنوع فراهم شود.

 

مدير کل امور بانوان شهرداري تهران با بيان اينکه اين مجموعه ها به عنوان مراکزي زنانه عهده دار ارائه خدمات مختلف به بانوان منطقه و فرزندانشان براي غني سازي اوقات فراغت هستند ، خاطر نشان کرد: علاوه بر اين ، ارتقاء سطح فرهنگي و اجتماعي بانوان منطقه از طريق ارائه خدمات مشاوره اي، کلاس ها و بروشورهاي آموزشي، ترويج فرهنگ ورزش و ايجاد بسترهاي مناسب جهت کسب مهارت هاي توليدي با رويکرد اشتغال زايي را مي توان از ديگر اقدامات اين مجموعه ها عنوان کرد.

 

معدني پوراضافه کرد : تلاش در جهت ارتقاء فرهنگ معنوي و اخلاقي در سطح منطقه از طريق برگزاري دوره هاي آموزش قرآن و اخلاق به فرزندان و بانوان از ديگر خدمات مجموعه شهر بانو است.

 

او در مورد امکانات مجموعه هاي "شهربانو" افزود: مجموعه هاي "شهر بانو" از امکاناتي نظير کتابخانه، قرائت خانه، کافي نت ، کافي شاپ، استخر، سونا ، جکوزي و خانه کودک جهت رفاه بيشتر بانوان برخوردار هستند.

 

مدير کل امور بانوان شهرداري تهران در پاسخ به اين سئوال که آيا برنامه اي براي افزايش فعاليت هاي آموزشي و تفريحي در اين مراکز ديده شده، عنوان کرد : به طور کلي بسته اي از فعاليت هاي مشخص براي مجموعه هاي شهربانو تعريف شده و به تناسب نياز هر منطقه به تعداد فعاليت هاي اين مراکز اضافه مي شود.

 

معدني پور با تاکيد بر اينکه مجموعه هاي شهربانو، مجموعه هايي فرهنگي، هنري، اجتماعي، آموزشي و ورزشي هستند که هر کدام از آن ها فعاليت هاي گسترده اي را انجام مي دهند، گفت : براي ايجاد مجموعه هاي شهربانو استانداردهايي از قبيل ميزان مساحت آنها و يا نحوه فعاليتشان در نظر گرفته شده و با توجه به نياز منطقه ممکن است به تعداد اين فعاليت هاي آموزشي و اقدامات فرهنگي اضافه شود.

 

او تاکيد کرد: به طور کلي بايد در تمامي مجموعه هاي شهربانو فعاليت هاي ورزشي،فرهنگي،هنري در حوزه سلامت جسمي، فکري،روحي و رواني بانوان ديده شود.

 

مديرکل امور بانوان شهرداري تهران در مورد ميزان استقبال بانوان از مجموعه هاي شهربانو اظهار کرد: پيش از راه اندازي اين مجموعه هاي نظرسنجي و نيازسنجي مناطق صورت گرفت و با راه اندازي اين مجموعه ها شاهد استقبال بانوان تهراني بوديم که در همين راستا توسعه مجموعه هاي شهربانو را در برنامه خو د قرار داده و به طور جد پيگيري مي کنيم تا حداقل در هر منطقه از شهر تهران يک مجموعه شهربانو به فعاليت بپردازد.

نظر شما