پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۳۹
کد خبر: ۳۲۸۷۳
|
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۴:۳۶
بهمن دري در گفتگو با شبکه المنار تاکيد کرد :
بهمن دري معاون امور فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در گفتگو با شبکه المنار کشور لبنان با تاکيد براستمرار بخش ادبيات مقاوت و پايداري در جهان در جايزه کتاب سال جمهوري اسلامي ايران در سال هاي بعد، خواستار بهره برداري مناسب و در خور شان اين بخش براي گسترش نشر آثار ادبيات مقاومت در جهان شد .

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي معاونت امور فرهنگي بهمن دري در اين مصاحبه با تشريح ابعاد برجسته اين بخش و تاثير گذاري آن بر ادبيات مقاومت در جهان گفت :حزب الله لبنان مي تواند در عرصه فرهنگ مقاومت و پايداري پيشتاز باشد و با توليد آثار تاثير گذار در ادبيات پايداري پرچمدار اين نهضت در جهان باشد.


وي خاطر نشان کرد: بي شک مبدا اين ادبيات در جهان به نام ايران و ايراني ثبت شده که تبادل اطلاعات فرهنگي در اين زمينه ميان ايران و حزب الله لبنان مي تواند سر لوحه ي ساير کشورها باشد .


معاون امور فرهنگي راه اندازي نهضت ترجمه آثار و ادبيات مقاومت در جهان به زبان هاي مختلف را بعنوان متعالي ترين هدف برشمرد و توضيح داد:با توجه به استقبال و ابراز علاقه كشورهاي مختلف جهان به آشنايي با انديشه‌ها و فرهنگ مقاومت وپايداري ايرانيان قطعا راه اندازي نهضت ترجمه ادبيات مقاومت مي تواند نقطه عطفي براي گسترش اين فرهنگ در جهان باشد .


دري خاطر نشان کرد :در کشور انقلابي ما ادبيات مقاومت جايگاه والايي دارد و همين جايگاه مي‌تواند در بيداري افکار عمومي جهان نقش عمده‌اي را بر عهده گيرد. کشورهاي چون عراق ? لبنان? افغانستان، آمريکاي لاتين قطعا نيازمند اين فرهنگ و ادبيات هستند.و بر ما بعنوان متوليان فرهنگي کشور تکليف است تا باکمک به ترجمه آثار ادبي مقاومت تجارب انقلاب کشورمان را منتقل کنيم و اين تشنگي را در ساير کشورها پاسخ دهيم .


معاون امور فرهنگي همچنين در راستاي تقويت ارتباط فرهنگي بين ايران و حزب الله لبنان از اعزام هيات ادبي کشورمان به بيروت در آينده نزديک خبر داد و افزود : در تلاشيم با ترجمه بخشي از آثار شرکت کننده در جايزه جهاني کتاب سال جمهوري اسلامي ايران به ارتباط فرهنگي خود با کشور لبنان غنا ببخشيم .

نظر شما