جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۳:۲۳
کد خبر: ۳۳۷۱۹
|
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۴:۴۳
رايزن فرهنگي ارمنستان و شماري از شاعران و هنرمندان ارمني با حضور در گالري «خيال نو» صبا از نمايشگاه نقاشي‌هاي «آرشالويس آقايان» نقاش ارمنستاني بازديد كردند.

به گزارش شهر، رايزن فرهنگي ارمنستان در ايران به همراه جمعي از هنرمندان اين كشور از نمايشگاه «آرشالويس آقايان» در گالري «خيال نو» اين موسسه بازديد كردند.

در اين بازديد «گاسپاريان» رايزن فرهنگي ارمنستان در كشورمان ارزيابي خود از اين نمايشگاه را بسيار مثبت و انگيزه‌بخش توصيف كرد و در زمينه توسعه و تداوم همكاري‌ها و تعاملات هنري ميان ايران و ارمنستان و بسترسازي مشاركت، همگرايي و نزديكي بيشتر هنرمندان دو كشور در قالب فعاليت‌هاي مشترك گفت: اين حركت تنها زماني نتيجه‌بخش است كه ادامه پيدا كند و خواست ما هم توسعه و تداوم همكاري‌هاي هنرمندان ايران و ارمنستان است و از هر برنامه‌اي در اين راستا استقبال مي‌كنيم.

آرشالويس آقايان، بخش عمده‌اي از زندگي و فعاليت‌ها و تحصيلات هنري خود را پيش از مهاجرت به ارمنستان در ايران سپري كرده و تعلق خاطر او به فرهنگ، ادبيات،‌ طبيعت و زيبايي‌شناسي ايران همچنان و در عين دلبستگي‌هايش به اسطوره‌ها و افسانه‌هاي ملي ديار اجدادي از هر اثر او آشكار است. آقايان پيش از اين و از دهه 40 نمايشگاه‌هاي متعددي در تهران و شيراز برگزار كرده بود.

موسسه فرهنگي هنري صبا در خيابان ولي عصر(عج)، خيابان طالقاني غربي، خيابان صبا (مظفر)، شماره 125 واقع است.

نظر شما