چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۵۹
کد خبر: ۳۴۲۴۳
|
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۵:۵۹
جشنواره ملي شعر دانشجويان و طلاب کشور به گفته مديرکل امور فرهنگي وزارت علوم 19 و 20 اسفند ماه با شرکت 700 شاعر و 6 هزار اثر در چهار قالب شعري در دانشگاه قم برگزار مي‌‌شود.

به گزارش "شهر" جليل دارا امروز يکشنبه در نشست مطبوعاتي در وزارت علوم، تحقيقات و فناوري با بيان اين خبر گفت: جشنواره شعر و ادب که در سطح دانشجويان و طلاب و به صورت ملي برگزار مي‌شود بستر خوبي براي توجه بيشتر به اين گوهر گرانبها در فضاي دانشگاهي است.

 

وي با بيان اينکه تا کنون جشنواره‌اي به صورت ملي و در سطح دانشگاهي مانند جشنواره ملي شعر دانشجويان و طلاب برگزار نشده بود، درباره اهداف اين جشنواره گفت: ترويج فرهنگ شعر و ادب با تاکيد بر تکنيک‌هاي بومي، کمک به تربيت و پرورش نسل جديد شاعران و برقراري پيوند بين حوزه و دانشگاه از مهمترين اهداف برگزاري اين جشنواره است.

 

مدير کل امور فرهنگي وزارت علوم از فعاليت 200 کانون شعر و ادب در دانشگاه‌هاي سراسر کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: کانون‌هاي شعر و ادب در فضاي دانشگاهي اقدام به برگزاري جشنواره، شب شعر و نشست‌هاي ادبي مي‌کنند اما جاي جشنواره‌اي جهت تجميع نوآوري‌هاي ادبي دانشجويان و طلاب در سطح ملي در کشور خالي بود.

 

دارا از تقدير 20 شاعر برگزيده جشنواره ملي شعر دانشجويان و طلاب خبر داد و گفت: کمک هزينه سفر حج عمره به اين برگزيدگان اهداء مي‌شود.

 

وي از توزيع کتاب‌ شعرهاي برگزيده با عنوان "فصل مشترک" در جشنواره ملي شعر دانشجويان و طلاب خبر داد و افزود: اين جشنواره در 4 قالب کلاسيک، نو، ترانه و تصنيف و نوحه با موضوع آزاد برگزار مي‌شود.

نظر شما