شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۴۷
کد خبر: ۳۴۴۳۵
|
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۱:۴۵
معاون سازمان بازرگاني استان تهران خبرداد؛
معاون بازرگاني داخلي سازمان بازرگاني استان تهران گفت:توزيع پرتقال شب عيد طي يك يا دو روز آينده و توزيع سيب از حدود يك هفته مانده به آغاز سال نو شروع مي شود/ پرتقال با قيمت هر كيلوگرم 1180 تومان در سطح شهر تهران و شهرستان‌ها عرضه مي‌شود.

به گزارش خبرنگار شهر به نقل از روابط عمومي استانداري تهران،مسعود عليپور گفت: توزيع پرتقال شب عيد طي يك يا دو روز آينده شروع مي شود.

وي افزود: با سازمان ميادين ميوه و تره بار هماهنگ شده كه ميوه و مركبات نوروز در 78 نقطه شهر تهران توزيع شود.

عليپور گفت: براساس اين توافق، 50 نقطه در ميادين ميوه و تره بار و 28 نقطه در سطح شهر تهران براي توزيع ميوه و مركبات نوروز در نظر گرفته شده است.

معاون سازمان بازرگاني استان تهران ادامه داد: مباشر تامين ميوه نيز آمادگي خود را اعلام كرده است كه محل هايي در سطح شهر براي عرضه ميوه در نظر گرفته شود.

وي گفت: بخش قابل توجهي از ميوه و مركبات ذخيره شده را به واحدهاي صنفي كه از طريق رييس اتحاديه معرفي شده است، تحويل مي دهيم تا در سطح شهر تهران با نرخ تنظيم بازار توزيع شوند.

معاون بازرگاني داخلي سازمان بازرگاني استان تهران افزود: قيمت هر كيلوگرم 1180 تومان براي پرتقال با توجه به وضعيت فعلي نرخ اين محصول در بازار، قيمت مناسبي است.

وي گفت: پرتقالي كه در بازار عرضه مي شود، محصول داخل بوده و از كيفيت خوبي برخوردار است و شركت بازرسي كه براي كنترل كيفيت ميوه و مركبات نوروز قرارداد منعقد كرده، كيفيت آن را تاييد كرده است.

عليپور همچنين از ذخيره سازي حدود 4 هزار تن سيب براي روزهاي پاياني سال و نوروز خبر داد و گفت: توزيع سيب از حدود يك هفته مانده به آغاز سال نو شروع مي شود.

وي افزود: پرتقال به وفور در كشور موجود است اما در مورد سيب مشكلاتي وجود داشت اما با مجموعه تلاش هايي كه صورت گرفت، در نهايت تفاهم نامه تامين سيب با مباشر امضا شد.

معاون بازرگاني داخلي سازمان بازرگاني استان تهران افزود: بهتر است زودتر از زمان اعلام شده سيب به بازار عرضه نشود، زيرا ممكن است با عرضه سيب در زمان حاضر، در شب عيد با مشكل مواجه شويم.

عليپور با اشاره به اين كه توزيع ميوه و مركبات در شهرستان ها از طريق ادارات بازرگاني انجام مي شود،‌ افزود: مباشران توزيع در شهرستان ها معرفي و به مباشران تامين مرتبط شده اند تا ميوه و مركبات را در سطح شهرستان ها توزيع كنند.

وي همچنين قيمت اقلام پروتئيني را در بازار تهران مناسب ارزيابي كرد و گفت: قيمت اين اقلام با توجه به آناليزي كه اتحاديه مرغداران ارايه كرده اند، مناسب است.

معاون سازمان بازرگاني استان تهران با اشاره به اجراي قانون هدفمندكردن يارانه ها نيز اظهار داشت: با كمك دولت، سوخت مرغداران با قيمت 150 تومان تامين شد و قيمت تمام شده مرغ آماده فروش همان قيمتي است كه در بازار عرضه مي شود.

وي اضافه كرد:‌ با توجه به اجراي قانون هدفمندكردن يارانه ها قراردادهايي نيز با مباشران تامين منعقد و مقادير قابل توجهي مرغ و گوشت ذخيره شد اما رويداد نگران كننده اي پديد نيامد و از آن كالاها نيز استفاده نشد.

عليپور هماهنگي و همكاري مجموعه اصناف و بازار را با دولت در زمان اجراي قانون هدفمندكردن يارانه ها خوب توصيف كرد و گفت: بخشي از كالاي ذخيره شده هم اكنون در نمايشگاه هاي بهاره عرضه مي شود.

وي افزود: مرغ و گوشت گرم و منجمد در 20 نمايشگاه عرضه مستقيم كالا در استان تهران توزيع مي شود و بررسي هاي ما نشان مي دهد كه نحوه توزيع رضايت بخش است.

نظر شما