جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۳۹
کد خبر: ۳۴۴۸۳
|
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۳:۲۶
مديرعامل مركز پزشكي خاص با بيان اين كه فشار خون به عنوان يكي از علل ابتلا به بيماري‌هاي مزمن كليوي در جهان در حال افزايش است، تصريح كرد: تشخيص بموقع ابتلا به بيماري‌هاي كليوي، يك اولويت بهداشتي است.

به گزارش "شهر"، دكتر عليرضا فروتن كه به مناسبت روز جهاني كليه امروز( 18 اسفند ماه) سخن مي‌گفت، افزود: مبتلايان به بيماري‌هاي كليوي بيشتر احتمال ابتلا به بيماري‌هاي قلبي را دارند و اين درحاليست كه مرگ و مير ناشي از بيماري قلبي در مبتلايان به بيماري‌هاي مزمن كليوي، 8 برابر بيش از افراد ديگر است.

وي همچنين با اشاره به اين كه 40 درصد از ديابتي‌ها در طول عمر خود به بيماري‌هاي مزمن كليوي مبتلا مي‌شوند، گفت: تا سال 2025 تعداد مبتلايان به ديابت به 380 ميليون نفر مي‌رسد و اين افزايش شيوع بدليل بيشتر شدن سن جمعيت جهان، شهرنشيني، چاقي، تغذيه و شيوه زندگي ناسالم است.

 

به گفته مديرعامل مركز پزشكي خاص، انجام فعاليت بدني و حفظ تناسب اندام، كنترل منظم قند خون و فشار خون، تغذيه سالم و كنترل وزن، خودداري از استعمال سيگار، مصرف نكردن مداوم مسكن‌ها و داروهاي بدون نسخه و بررسي ساليانه عملكرد كليه در صورت وجود فاكتورهاي خطرزا، نكات طلايي در زمينه كنترل بيماري‌هاي كليوي هستند.

نظر شما