پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۲۰
کد خبر: ۳۴۵۱۷
|
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۴:۵۵
در آستانه سال نو، جشنواره بزرگ آيين‌هاي نوروزي اقوام ايران زمين با عنوان «سرزمين آب و آينه» همزمان با برگزاري اين جشنواره در چهار نقطه شهر تهران، از هفدهم اسفندماه در مجموعه سعدآباد آغاز به کارکرد .

به گزارش شهر، در راستاي برگزاري جشنواره آيين‌هاي نوروزي 30 غرفه از محصولات صنايع دستي و هنرهاي سنتي استان‌هاي مختلف شامل قلمزني، معرق و منبت چوب، البسه محلي، دوخت و دستبافته‌هاي سنتي، زيورآلات سنتي، سفال و سراميک، برنامه هاي هنري از گروه‌هاي اقوام ايراني به مدت يک هفته از ساعت 9:30 تا 18 در مسير منتهي به کاخ موزه ملت مجموعه سعدآباد برپا مي‌‌شود.


اين جشنواره به همت اداره کل روابط عمومي سازمان ميراث فرهنگي و همکاري معاونت صنايع دستي استان تهران و مجموعه سعدآباد برگزار شد .


اين جشنواره همچنين در چهار نقطه ديگر تهران از جمله نياوران و گلستان، کاروانسراي تاريخي خانات و مجموعه فرهنگي، هنري ارگ آزادي برپا مي‌شود و مسابقه بزرگ هفت سين از جمله بخش‌هاي آن است.


علاقمندان براي بازديد از اين جشنواره مي‌توانند از 17 تا 24 اسفندماه از ساعت 9:30 تا 18 به نشاني خيابان وليعصر، خيابان شهيد فلاحي (زعفرانيه سابق)، انتهاي خيابان شهيد طاهري، مجموعه فرهنگي تاريخي سعدآباد مراجعه کنند.

نظر شما