شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۵۲
کد خبر: ۳۴۷۹۶
|
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۳:۲۶
نشست صميمانه شهردار منطقه 22 با ائمه جماعات و روحانيون اين منطقه با هدف تجليل از علما و روحانيون همچنين بررسي عملکرد آنان در سال 89 در دفتر شهردار اين منطقه برگزار شد.

به گزارش شهر، روابط عمومي شهرداري منطقه 22، مهندس بهاري شهردار و ديگر همکاران وي در اين منطقه شب گذشته ميزبان حجت الاسلام ناصحي رييس مرکز فعاليتهاي ديني شهرداري تهران، حجت الاسلام امرودي مشاور فرهنگي اجتماعي شهردار تهران و حجت الاسلام مير شاه ولد مدير حوزه مرکز رسيدگي به امور مساجد و حج الاسلام نيک نژادي رييس سازمان تبليغات اسلامي استان تهران همچنين ائمه جماعات و روحانيون منطقه 22 بودند و در خصوص عملکرد منطقه در زمينه مهمترين برنامه هاي اجتماعي و فرهنگي صورت گرفته در سال 89 بحث و تبادل نظر کردند.

در ابتداي جلسه، زماني معاون اجتماعي و فرهنگي منطقه ، گزارشي از مساعدتهاي منطقه 22 به مساجد موجود در اين محدوده از پايتخت ارائه کرد.

شهردار منطقه 22 نيز در ادامه اين نشست با اعلام اينکه شهرداري تهران نگاه ويژه اي به منطقه 22 دارد و پروژه هاي فرامنطقه اي متعددي در اين محدوده از پايتخت با توجه به همين نگاه ويژه، در جريان است، گفت: « بودجه هزار و 400 ميليارد توماني سال 84 شهرداري تهران، امسال با مديريت دکتر قاليباف شهردار تهران به 8 هزار و 300 ميليارد تومان تبديل شده است و اين موضوع نشان دهنده آن است که شهرداري تهران با همه مشکلات پيش روي خود توانسته است، در جهت رفاه شهروندان حرکت کند و به نسبت افزايش بودجه از سال 84 تا کنون، همين ميزان کار هم در حوزه هاي عمراني، شهرسازي، ترافيکي و ... در حال انجام است؛ بطوري که در سال 89 بيش از 98 درصد از برنامه هاي مصوب مناطق 22 گانه شهرداري تهران انجام شده است. منطقه 22 نيز در سال 89 حدود 400 ميليارد تومان درآمد داشته و بيش از اين مبلغ در اين منطقه هزينه شده است . »

در ادامه اين نشست صميمي نيز حجت الاسلام ناصحي با اشاره به اينکه پس از پيامبر اسلام، وظيفه هدايت جامعه اسلامي بر عهده ائمه و در نهايت بر عهده علماي دين است، به نقش مهم روحانيت در راهنمايي جامعه تاکيد کرد و گفت: « در سال 86 مرکز فعاليتهاي ديني شهرداري تهران به دستور دکتر قاليباف و با هدف خدمت به مساجد، حوزه هاي علميه، علما و روحانيون شکل گرفت و با تعامل با سازمانهاي هم عرض نظير مرکز رسيدگي به امور مساجد، سازمان تبليغات اسلامي، سازمان اوقاف و امور خيريه، بسيج و ... سعي شد ، در مسير خدمت همگام باشيم، در طول 3 سال با تقبل کمک در تعمير و تجهيز مساجد شهر تهران، به بسياري از مساجد ورود پيدا کرديم و اکنون هيچ منتي بر مردم نداريم چون وظيفه ديني اخلاقي خود را در حد توان مان انجام داده ايم. »

وي با بيان اينکه در سال 89 حدود 25 ميليارد تومان اعتبار، صرف رسيدگي به اموري چون تجهيز و تکميل مساجد شده است، خاطر نشان کرد: « افزون بر احداث 40 باب مسجد در نقاط محروم از وجود مسجد که 15 باب از همين تعداد افتتاح و بهره برداري شده است، در کارهاي فرهنگي مختلفي که در مناسبتهاي خاص صورت مي گيرد نيز ورود پيدا کرده ايم. »

در پايان همايش نيز حجت الاسلام امرودي مشاور فرهنگي اجتماعي شهردار تهران پس از حجت الاسلام مير شاه ولد و ايراد سخنراني کوتاه ايشان پشت تريبون قرار گرفت و با اعلام اميدواري براي برگزاري هر 2 ماه يک بار چنين جلساتي گفت: « فرق امروز با 20 سال پيش ، سرعت گرفتن روند تغيير فرهنگي و تغيير در مولفه هاست. امروزه از اين تغييرات استقبال مي شود و همه از شهرداري انتظار کار فرهنگي دارند لذا بايد تمام سعي مان را در ارائه کارهاي فرهنگي با رويکرد ديني معطوف کنيم. »

نظر شما