جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۳:۳۸
کد خبر: ۳۵۳۰۱
|
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۰
رييس فرهنگسراي هنگام از برگزاري ويژه‌برنامه‌هاي هفته سلامت در قالب جشنواره سلامت از 18 تا 24 فروردين‌ماه خبر داد.

«زهرا گلرو مفرد» در گفت و گو با خبرنگار شهر گفت: اين جشنواره در بخش‌هاي مختلفي مانند برگزاري همايش‌ها و نشست‌هاي آموزشي، برپايي نمايشگاه‌‌هايي در حوزه سلامت، مسابقه و نمايش از 18 تا 24 فروردين‌ماه ازسوي فرهنگسراي هنگام برگزار مي‌‌شود.


وي با اشاره به عناوين همايش‌ها و نشست‌هاي آموزشي در اين جشنواره افزود: همايش «استفاده بهينه از دارو» همزمان با روز جهاني سلامتي و بهداشت در روز 18 فروردين‌ماه برگزار مي‌‌‌شود.


گلرو مفرد اظهار داشت: همايش‌هاي «كنترل خشم»، «محله ايمن»، «ديابت»، «تغذيه سالم»، «طب سنتي و استفاده از داروهاي گياهي» و «چگونه دندان سالم داشته‌ باشيم» به ترتيب از 20 تا 25 فرودين‌ماه از ساعت 10 تا 12 در فرهنگسراي هنگام برگزار مي‌‌شود. در اين همايش‌ها علاوه بر سخنراني كارشناسان، به سوالات مطرح شده نيز پاسخ داده مي‌شود.


رييس فرهنگسراي هنگام به برپايي نمايشگاه‌هاي تخصصي در فضاي باز اين فرهنگسرا اشاره كرد و ادامه داد: اين نمايشگاه‌ها هر روز شامل ايستگاه‌هاي مختلفي مانند «پزشك خانواده»، «مشاوره روانشناسي و آسيب‌شناسي اجتماعي»، «سلامت و تغذيه»، «طب سنتي و داروهاي گياهي»، «محيط زيست و بازيافت»، «ايمني و آتش‌نشاني»، «نقاشي كودكان»، «باشگاه چاقي» و «دوام» كه مربوط به ستاد مديريت بحران شهرداري است مي‌‌شود.


وي تصريح كرد: پرواز بادبادك‌ها ويژه كودكان در روز جمعه 18 فروردين‌ماه از ساعت 11 تا 12 در بوستان نوفل‌لوشاتو و مسابقه آشپزي در رابطه با همايش تغذيه سالم در روز 23 فروردين‌ماه از ساعت 15 تا 17 در داخل فرهنگسرا از ديگر برنامه‌هايي است كه در حاشيه اين جشنواره در نظر گرفته شده است.


به گفته رييس فرهنگسراي هنگام، در هفته سلامت، نمايش‌هايي نيز با موضوع سلامت ويژه تعدادي از مدارس ابتدايي منتخب منطقه 4 اجرا مي‌شود. ضمن اينكه كارشناساني نيز براي آموزش در زمينه سلامت و محيط زيست به مدارس راهنمايي و دبيرستان اعزام مي‌شوند. در اين هفته همچنين دو اجراي نمايش بازيافت نيز در سالن سينما هنگام در نظر گرفته شده است.

نظر شما