جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۳۶
کد خبر: ۳۵۵۳۷
|
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۸:۰۸
کامران عدل، عکاس پيشکسوت، فراخواني براي برگزاري يک مسابقه عکاسي براي عکاسان خبري منتشر کرده است. در اين فراخوان که به شيوه‌اي متفاوت تنظيم شده است، عکاسان خبري براي يک گردهمايي در نيمه دوم آبان‌ماه سال جاري با برگزاري نمايشگاهي در خانه هنرمندان فراخوانده شده‌اند.

اين عکاس در گفت‌و‌گو با خبرنگار شهر درباره اين مسابقه عکاسي گفت: از آن‌جا که امر قضاوت و داوري به‌صورت گروهي، امري بسيار دشوار بوده و همراهي من با عکاسان جوان‌تر از خودم در قضاوت عکس، همراهي جالبي براي من نيست، ترجيح مي‌دهم قضاوت اين جشنواره را به تنهايي بر عهده گيرم.


وي ادامه داد: از طرفي همان‌گونه که در همه اصناف اين اختلاف سليقه و دسته‌بندي‌ها صورت مي‌گيرد، متاسفانه در ميان عکاسان نيز چنين مسائلي وجود دارد و يکي ديگر از دلايل قضاوت فردي من در اين جشنواره، دوري از دسته‌بندي‌ها و دوري از شک و ترديدهاي عکاسان شرکت‌کننده در قضاوت آثارشان است.


کامران عدل که خود زماني عکاس خبري نيز بوده است، در اين فراخوان از عکاسان خبري خواسته است بدون ورود به مباحث سياسي، با عکس‌هاي خبري خود که در فاصله زماني اول ارديبهشت 1389 تا آخر مرداد 1390گرفته شده در اين جشنواره شرکت کنند.


در فراخوان آمده است: «از آن‌جا که سطح ديوارهاي نگارخانه‌هاي خانه‌ي هنرمندان محدود است، عکاسان بايد حد اکثر تا تاريخ 15 خرداد 1390، آمادگي خود را براي شرکت در اين نمايشگاه به آدرس Iranews.photoexpos@yahoo.com اطلاع دهند.
در فراخواني که اين عکاس منتشر کرده آمده است: «عکاسان بايد متوجه باشند که عکس و يا عکس‌هاي قبول شده‌ي آن‌ها در قطع 50 در 70 ارايه خواهد شد و هزينه‌ي چاپ و پرس آن‌ها با خودشان خواهد بود.عکس‌ها به‌معرض فروش قرار خواهند گرفت و طبق قوانين خانه‌ي هنرمندان با آن برخورد خواهد شد.»

همچنين به گفته عدل نحوه و شرايط شرکت در نمايشگاهي که از آثار منتخب برگزار مي‌شود، در فراخواني جداگانه و پس از ارسال آثار و مشخص شدن تعداد شرکت‌کنندگان منتشر خواهد شد.

نظر شما