جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۲۱
کد خبر: ۳۵۵۴۲
|
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۸
رييس شرکت بهره‌بردار نيروگاه اتمي فوکوشيما دائيجي ژاپن، تپکو، به دليل ضربه اقتصادي که تصميم اين شرکت مبني بر انتقال آب آلوده نيروگاه هسته‌اي فوکوشيما داييچي به اقيانوس آرام به ماهيگيران ژاپني وارد کرده‌است، به طوررسمي از تعاوني ماهيگيران ژاپن عذرخواهي کرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل «شهر» به نقل از يورو نيوز، رئيس تعاوني ماهيگيران ژاپن نيز روز چهارشنبه در ديدار با ارشدترين مقام شرکت برق تپکو گفت: «شما به راستي ما را ناديده گرفتيد و اين واقعا فراموش نشدني است.»


در پي وقوع بحران هسته‌اي در ژاپن و انتقال آب آلوده به اقيانوس آرام، بسياري از کشورها واردات ماهي از ژاپن را متوقف کردند، با اين همه آب آلوده به مواد راديواکتيو از نيروگاه هسته‌اي داييچي در استان فوکوشيماي ژاپن، ديگر به اقيانوس آرام منتقل نمي شود.


ديروز (چهارشنبه) شرکت تپکو به عنوان متصدي اين نيروگاه آسيب ديده اعلام کرد که عمليات انتقال آبِ آلوده به راديواکتيوِ خنک‌کننده‌ي رآکتورهاي اين نيروگاه به اقيانوس متوقف شده‌است.


در پي ايجاد يک شکاف در بدنه محفظه‌ي ميله‌هاي سوخت هسته اي در نيروگاه داييچي، آب درون محفظه به راديواکتيو آلوده شد. تپکو اعلام کرده بود که بهترين راه حل، انتقال اين آب به اقيانوس است.


(منبع: يورونيوز)


خبرهاي مرتبط:

نفوذ آب راديوکتيو نيروگاه هسته‌ايفوکوشيما به اقيانوس متوقف مي‌شود

آب‌هاي ساحلي ژاپن بيش از حدمجاز به راديواکتيو آلوده‌ شده‌اند

نظر شما