شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۵۲
کد خبر: ۳۵۸۲۳
|
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۷
معاون حج و زيارت مرکز پزشکي حج و زيارت : بر اساس گزارش هاي رسيده بيشترين دليل مراجعه زائران در مکه به مراکز پزشکي و درماني ، آنفولانزا و بيماري هاي تنفسي است .

به گزارش خبرنگار شهر به نقل از پايگاه اطلاع رساني سازمان حج وزيارت،دکتر امين رضا طباطبايي افزود: با توجه به اين که افراد بسياري از کشورهاي مختلف براي انجام اعمال عمره مفرده به عربستان سفر مي کنند ، اين موارد در کنار پر رفت و آمد بودن برخي مسير ها از جمله مسجد الحرام و مسجد النبي باعث مي شود تا بيماري هاي واگير دار در بين زائران شيوع يافته و ميزان ابتلا به اين امراض افزايش يابد.

معاون حج و زيارت مرکز پزشکي حج و زيارت در ادامه با اشاره به شيوع بيماري آنفولانزا در مکه و مدينه به ويژه در بين زائران ايراني خاطر نشان کرد : ابتلا به اين امراض به جز موارد ذکر شده علت خاص ديگري ندارد و اين امر سبب شده است تا ميزان مراجعات به مراکز درماني ايران در مکه و مدينه نيز افزايش يابد.

وي افزود: اين در حالي است که اغلب مراجعان به مراکز پزشکي و درماني در مکه و مدينه در ايام نوروز به صورت سرپايي مداوا و معالجه شده اند و مشکل جدي در بين زائران به غير از مشاهده چندين نمونه بيماران قلبي گزارش نشده است.

معاون حج و زيارت مرکز پزشکي حج و زيارت همچنين با اشاره به مراجعه روزانه 3هزار و پانصد زائر به مراکز پزشکي ايران در مکه و مدينه تصريح کرد: در مجموع ميزان مراجعه کنندگان به مراکز پزشکي در مدينه روزانه 1600 مورد و تعداد زائران مراجعه کننده به مراکز تخصصي و عمومي در مکه بيش از 1900 مورد بوده است.



نظر شما