چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۳:۲۲
کد خبر: ۳۵۸۳۲
|
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۹
‌ارديبهشت‌ماه براي دومين بار در سال جاري نمايشگاه آثار تجسمي هنرمندان حوزه هنري در کتابخانه ملي قزاقستان برپا مي شود.

به گزارش شهر، مرتضي گودرزي ديباج ، مدير مرکز هنرهاي تجسمي حوزه هنري- در گفت و گو با پايگاه خبري حوزه هنري متذکر شد: در ايام نوروز نمايشگاهي از آثار تذهيب،‌نگارگري و خوشنويسي هنرمندان ايراني در کشور قزاقستان بر پا شد و طي آن تفاهم نامه اي ميان دانشگاه ملي قزاقستان براي همکاري در حوزه تجسمي و معرفي آثار هنرمندان معاصر ايران امضا کرديم. همچنين مقرر شد،ارديبهشت ماه نمايشگاهي از آثار هنرمندان تجسمي حوزه هنري در کتابخانه ملي قزاقستان برپا شود که هم اکنون مقدمات آن در حال انجام است و به علت علاقه مندي مسوؤلان هنري اين کشور به هنر ايراني – اسلامي اين آثار در اين مرکز به نمايش گذاشته خواهد شد.

 

گودرزي بر اين اعتقاد است که نمايشگاه گذشته با استقبال بسيار خوبي روبه رو شده بود. او همچنين اظهار اميدواري کرد که بخش بين الملل اين مرکز فعال تر از گذشته به کارهاي خود ادامه دهد و بر همين اساس گفت:«مرکز هنرهاي تجسمي قصد دارد به زودي با رايزني هاي صورت گرفته نمايشگاه هايي در کشورهاي لبنان،عراق و ساير کشورهاي مسلمان برپا کند.

  

بخش بين الملل مرکز تجسمي حوزه هنري تا کنون ميزبان آثار دو هنرمند عراقي بوده است و در کنار آن مجموعه طرح هاي شهرسازي يک هنرمند ايتاليايي نيز به نمايش گذاشته شده است.

 

 

گودرزي درباره ساير فعاليت هاي بخش تجسمي حوزه هنري در سال جاري گفت:در سال جاري قصد داريم که در بخش استاني نمايشگاهي از آثار هنرمندان هر استان را برگزار کرده و در کنار آن برگزيده نمايشگاه هاي استاني را در قالب نمايشگاهي در ساير استان هاي کشور برگزار برپا کنيم.


نظر شما