جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۴۴
کد خبر: ۳۵۹۰۶
|
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۵
يک مطالعه در آمريکا نشان مي‌دهد:
بر اساس يک مطالعه در آمريکا پزشکان درمان‌هاي مخاطره‌آميزتر با عوارض جانبي جدي کمتر نسبت به آنچه براي بيماران خود پيشنهاد مي‌کنند براي خود بر مي‌گزينند.

به گزارش سرويس بين‌الملل «شهر»، بر اساس مطالعه‌ي منتظر شده توسط «آرشيو پزشکي داخلي» پزشکان غالبا درمان‌هايي را براي بيماري‌هاي خود استفاده مي‌کنند که با درمان‌هايي که به بيماران‌شان توصيه مي‌کنند متفاوت است.


در اين مطالعه دو مجموعه سوال براي تعدادي از پزشکان در سراسر ايالات متحده‌ي آمريکا ارسال شده‌است. در يک مجموعه سوال از پزشکان در مورد استفاده از دو شيوه‌ي مختلف جراحي براي درمان سرطان روده و در مجموعه‌ي ديگر سوالاتي پرسيده شده‌بود که از پزشکان مي‌خواست مشخص کنند از بين مورد استفاده از عدم درمان براي آنفولانزا يا استفاده از درماني که کمتر از خود بيماري کشنده‌است اما ممکن است باعث معلوليت دائم شود انتخاب کنند.


در بين 242 پزشکي که به مجموعه سوال اول جواب داده‌اند نزديک به 40 درصد گفته‌اند براي درمان سرطان روده در خود از درماني استفاده خواهند کرد که خطر مرگ بر اثر آن بيشتر است اما عوارض جانبي کمتري دارد. در برابر تنها 25 درصد از پاسخ‌دهندگان گفته‌اند که چنين درماني را براي بيماران‌شان توصيه مي‌کنند.

در پاسخ به مجموعه سوال دوم، 63 درصد از پزشکان پاسخ‌دهنده گزينه‌ي مرگ‌آور‌ترِ عدم درمان را براي آنفولانزا برگزيده‌اند در حاليکه تنها 49 درصد از پاسخ‌دهندگان گفته اند اين برخورد با بيماري را به بيماران‌شان توصيه مي‌کنند.


يافته‌هاي اين تحقيق نشان مي‌دهد که ارزش‌هاي پزشکان براي برخورد با بيماري با بيماران‌شان متفاوت است و در هنگام توصيه براي انتخاب روش درمان، پزشکان بايد به ارزش‌ها و خواست بيماران‌شان توجه کنند.


اين مطالعه نشان مي‌دهد پزشکان حاضرند براي تحمل سايدافکت‌ها و عوارض جانبي کمتر درمان، جان خود را مخاطره بياندازند، در حاليکه غالبا اين را به بيماران‌شان توصيه نمي‌کنند.

نظر شما