جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۴۴
کد خبر: ۳۶۷۵۰
|
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۸
تجليل از مشاهير فرهنگي هنري منطقه يک با عنوان «فاخران شميران»، سلسه نشست‌هاي ادبي با محوريت بررسي آثار مولانا ، نقد و بررسي کتاب‌هاي ادبي «چشمه کتاب»؛ نشست‌هاي روانشناسي و کارگاه‌هاي ارتقا مهارت‌ها «طعم زندگي»، تورهاي گردشگري همسفر با خاطره ها و بازارچه هنر از جمله برنامه‌هاي فرهنگسراي ملل در ارديبهشت ماه است.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي مديريت فرهنگي هنري منطقه يک ، عليرضا زند وکيلي رييس فرهنگسراي ملل با اعلام اين خبر گفت: بيش از 15 عنوان برنامه در ماه ارديبشهت برگزار مي شود که با رويکري منطقه‌اي و فرامنطقه‌اي و براساس نيازسنجي‌ها و پاسخ به تمايلات و نياز هاي فرهنگي هنري شهروندان اين منطقه طراحي شده است.


وي ادامه داد: «فاخران شميران» يکي از مهمترين برنامه‌هايي است که با تجليل از مشاهير و مفاخران منطقه انجام مي شود و بناست در ماه‌هاي آتي به صورت مستمر اجرا شود. هدف اين برنامه تقدير و پاسداشت يک عمر تلاش اين بزرگان و معرفي آنان به شهروندان و الگوسازي براي جوانان است.


زند وکيلي افزود: «سلسله نشست‌هاي ادبي مولانا» با محوريت بررسي آثار مولانا و با هدف ارائه مفاهيم اخلاقي به مخاطبين با حضور استاد مهديه الهي قمشه‌اي هر دو هفته يکبار برگزار مي‌شود.


وي تصريح کرد: «سلسله نشست‌هاي نقد و بررسي کتاب با عنوان «چشمه کتاب» در حوزه ادبيات داستاني با رويکرد اخلاق و فرهنگ شهروندي است که هر دوهفته يکبار به طور منظم برگزار مي‌شود که در اين هفته کتاب «خواب با چشمان باز» با حضور منتقدين صاحب نام ، 5 ارديبهشت برگزار مي شود.


مدير فرهنگي هنري منطقه يک ادامه داد: نشست‌هاي مهارت‌هاي زندگي با عنوان «طعم زندگي» با هدف آموزش مهارت‌هاي ارتباطي براي خانواده ها به صورت کارگاهي نيز با حضور اساتيد اين حوزه برگزار مي شود.


وي با بيان اينکه حمايت از صنايع دستي و هنرهاي سنتي و توجه به مشاغل خانگي زنان يکي از سياست هاي اين منطقه است اعلام کرد : با توجه به استقبال مخاطبان و هنرمندان "بازارچه هنر" ، به صورت پنجشنبه و جمعه بازار در طول فصل بهار برگزار خواهد شد .


به گفته وي "سفر به افلاک" ويژه کارگاه نجوم و ستاره شناسي با محوريت آموزش ستاره شناسي به شهروندان يکي ديگر از برنامه هاي اين فرهنگسراست.


زند وکيلي گفت: نگارخانه هاي فرهنگسراي ملل با برگزاري نمايشگاه هاي : نقاشي، نگارگري، نقاشي رنگ و رنگ و رنگ ، تماشاگه ، قاب و نقش ، زلال رنگ ها، فرياد چوب، خاک اندام.در طول ارديبهشت ماه سال جاري، ميزبان هنرمندان و علاقمندان به هنرهاي تجسمي است.


وي در پايان افزود: کتابخانه اميرکبير نمايشگاه کتاب "بوستان دانايي" را با حضور ناشران داخلي با هدف معرفي منابع اطلاعاتي برگزار مي کند . همچنين "گلستان دانش" با مشارکت دانشگاه جامع علمي کاربردي در 2 جلسه با محوريت به روزسازي موارد اطلاعاتي مراجعين و معرفي کتابخانه هاي ديجيتال به دانشجويان ر شته کتابداري از سوي اين کتابخانه برگزار مي شود .



علاقمندان مي توانند براي کسب اطلاعات بيشتر با شماره 22671718و 22246984 تماس بگيرند.

نظر شما