جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۴۹
کد خبر: ۳۷۶۹۵
|
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۶
استاد فرشچيان، چهره ماندگار و يکي از برجسته‌ترين نگارگران ايران شب گذشته ـ 18 ارديبهشت ـ در ديدار با محمدهادي ايازي، معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران، از فعاليت‌هاي گسترده شهرداري تهران قدرداني کرد.

به گزارش «شهر» به‌نقل از روابط عمومي معاونت امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران، در اين ديدار که در منزل استاد فرشچيان برگزار شد، محمد هادي ايازي در مورد فعاليت‌هاي فرهنگي و هنري شهرداري گفت: مديريت فرهنگي شهر ديدار با نخبگان، هنرمندان و انديشمنداني چون جنابعالي را فرصتي مي داند که از ديدگاه‌‌هاي اين عزيزان آگاه و در اداره شهر از آن استفاده کند.


او افزود: در شهرداري تهران فعاليت‌هاي گسترده در زمينه توسعه فضاهاي فرهنگي و اجتماعي و زيرساخت‌هاي خدماتي و توسعه شهري در حال اجرا است که با بهره‌برداري از آنها رضايت شهروندان تامين خواهد شد.


معاون اجتماعي و فرهنگي شهرداري ادامه داد: ساخت فضاهاي فرهنگي در بوستان ولايت به سرعت در حال پيگيري است. باغ هنر و باغ کتاب نيز از جمله پروژه‌هاي در حال ساخت است که در باغ هنر در آينده بخش مهمي از آن به هنرهاي سنتي نظير مينياتور و صنايع دستي اختصاص خواهد يافت.


در اين ديدار، استاد محمود فرشچيان نيز گفت: من در هر سفر به ايران شاهد تغيير و تحول در شهرهستم و به شهردار تهران جناب آقاي دکتر قاليباف و همکارانشان خسته نباشيد و تبريک مي گويم. براي رفتن به قم و ساخت ضريح مطهر امام حسين(ع) از تونل توحيد عبور مي‌کنم و بارها بر شهردار تهران آفرين گفته‌ام.


او ادامه داد: اين‌که شهرداري در مورد مسايل فرهنگي و هنري اقدامات گسترده‌اي را در دست اجرا دارد جاي قدرداني دارد، ولي بايد حتما به هويت و منظره شهر هم توجه شود. در ساخت مناره و گنبد مساجد و امامزاده ها توجه کنيد که با همان معماري اصفهان و سنتي اجرا شود.


چهره ماندگار هنر کشورمان افزود: من تمامي موزه‌هاي مهم دنيا را ديده ام و اينکه در تهران موزه دفاع مقدس و هنر و باغ کتاب در حال احداث است، بسيار کار درخور توجهي است اما دقت فرماييد که از نمادهاي اسلامي و ايراني در ساخت آنها استفاده شود. بوستان ولايت با اين همه امکانات که در حال ساخت است جاي تشکر دارد و اميدوارم که همه خدمتگذاران در شهرداري موفق باشند که تهران را متحول کرده اند.


در اين ديدار علي‌رضا جاويد شهردار منطقه يک و استاد صائب رئيس موزه و نگارخانه استاد فرشچيان حضور داشتند.

نظر شما