جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۲۹
کد خبر: ۳۸۰۴۴
|
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۹
به‌بهانه افتتاح بوستان ولايت در سوم خرداد؛
بنابر دستور شهردار تهران در بوستان ولايت بهترين تجهيزات پاركي و مبلمان شهري به‌كار رفته است تا اين پروژه در كنار سرعت، در كيفيت نيز به‌عنوان يكي از برترين پروژه‌هاي شهري كشور ثبت شود.

سيد محمدجواد شوشتري، مديرعامل سازمان زيباسازي شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار «شهر» با اشاره به اسباب بازي‌هاي پاركي كه در اين بوستان نصب مي‌شود، افزود: به‌اين منظور بهترين اجناس با بالاترين استانداردهاي روز دنيا از كشور آلمان وارد شده است كه 15 سال ضمانت دارد و هر ساله نيز چك و ارزيابي مي‌شود.

به گفته شوشتري بنابر دستور شهردار تهران بهترين تجهيزات در بوستان ولايت به كار رفته است تا در كنار سرعت كار، كيفيت نيز مدنظر قرار گيرد. در اين بوستان، 4 مجموعه 800 متر مربعي براي فضاي بازي كودكان و 4 مجموعه 1200 مترمربعي براي فضاي بازي نوجوانان در نظر گرفته شده است كه در انها 12 سري وسايل بازي كودكان و نوجوانان در نظر گرفته شده است.


مديرعامل سازمان زيباسازي شهر تهران در ادامه تصريح كرد: در مبلمان شهري نيز ضمن اين‌كه بهترين تجهيزات نصب مي‌شود،  طراحي‌هاي  ويژه نيز صورت مي‌گيرد. بنابر اين گزارش، در فاز اول اين بوستان 260 واحد نيمكت و 130 واحد سطل زباله پيش‌بيني شده است.


او با بيان اين‌كه نصب «برج‌هاي نور» اين بوستان نيز بر عهده اين سازمان بوده است، خاطرنشان كرد: به‌همين منظور جانمايي 50 پايه برج‌هاي نور 24متري صورت گرفته و مراحل نصب آنها نيز آغاز شده است.


در اين بوستان هم‌چنين 940 چراغ روشنايي با پايه‌هاي دو و نيم‌متري نصب مي‌شود كه با انرژي خورشيدي كار مي‌كند.


شوشتري با اشاره به‌اين‌كه ايجاد ديواره‌هاي داخلي بوستان ولايت نيز بر عهده اين سازمان بوده است، خاطرنشان كرد: در كل بوستان ولايت نزديك به 9 كيلومتر ديواركشي با ارتفاع 3 متري انجام شده كه در مراحل نهايي است.


او ايجاد موزه و كارگاه مجسمه و سفال در بوستان ولايت را يكي ديگر از برنامه‌هاي پيش‌بيني شده دانست و عنوان كرد: نزديك به 50 اثر حجمي نيز در آينده نزديك در اين بوستان نصب مي شود.


خبرهاي بيش‌تر از بوستان ولايت

نظر شما