پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۲۷
کد خبر: ۳۸۱۱۵
|
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۸:۰۶
مديركل هنرهاي تجسمي در جلسه با مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان خراسان رضوي بر همكاري در برنامه‌‌هاي تجسمي تاكيد كرد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي مركز هنرهاي تجسمي، در اين جلسه مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان خراسان رضوي گزارشي از فعاليت‌ها و برنامه‌هاي تجسمي در استان بيان كرد و گفت: در حال حاضر 120 آموزشگاه هنرهاي تجسمي و 14 نگارخانه در استان فعال است كه نگارخانه‌هاي بخش خصوصي در شهرهاي مختلف استان در حال افزايش است.


سيد جواد جعفري در ادامه گفت: بيمه هنرمندان تجسمي نيز با تعامل و همكاري موسسه توسعه هنرهاي تجسمي معاصر به نحو مطلوبي انجام مي‌شود و تشكل‌هاي خوشنويسي، عكاسي و تجسمي در استان فعاليت موثري دارند. جعفري با اشاره به ساخت موزه هنرهاي معاصر مشهد و موزه نيشابور گفت: بهتر است دفتر هنرهاي تجسمي بر روند ساخت موزه هنرهاي معاصر در استان‌ها به لحاظ طراحي و محتوا نظارت بيشتري داشته باشد.


مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان خراسان رضوي همچنين با اشاره به برگزاري جشنواره فرهنگي، هنري امام رضا(ع) و قدرداني از مركز هنرهاي تجسمي براي حمايت از بخش تجسمي اين جشنواره گفت: جشنواره امام رضا(ع) به سرعت به يكي از جشنواره هاي تاثيرگذار و گسترده تبديل شد و در اين زمينه مشاركت و همكاري مراكز و نهادها نقش سهمي داشته است.


مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان خراسان رضوي ادامه داد: اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان خراسان رضوي براي همكاري در برگزاري هشتمين دو سالانه ملي نقاشي ايران و برگزاري بخشي از نمايشگاه آن در استان آمادگي دارد.


محمود شالويي، مدير كل هنرهاي تجسمي نيز در اين جلسه گفت: مركز هنرهاي تجسمي موضوع روند ساخت و ساز و طراحي و محتواي موزه‌هاي هنرهاي معاصر را در استان‌ها پيگيري مي‌كند تا شاخصه‌هاي استاندارد هنري و فني در آن‌ها رعايت شود.


مدير كل هنرهاي تجسمي ادامه داد: مايه خرسندي است كه نگارخانه‌هاي بخش خصوصي در استان‌ها از جمله خراسان رضوي در حال افزايش است و با توجه به واگذاري صدور مجوز، و نظارت بر امور نگارخانه‌هاي استاني به ادارات كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان‌ها، روند صدور مجوز و راه‌اندازي نگارخانه‌ها سرعت مي‌گيرد.

نظر شما